Ljuddämpare med dämpmaterial, finns det ens nuförtiden?

thenewshit
19 november 2012 · 7 Inlägg

Hallå, letar som en tok efter en slutdämpare till min 335a. Idag sitter det 3" hela vägen och som
slutdämpare en fullflödes "dämpare".
denna dämpar inte det minsta utan ger bilen det klassiska
"epa-brölet". det jag söker är helt sonika en slutdämpare,(helst med 3" in och 2x3" ut), med DÄMPARMATERIAL!
detta verkar dock omöjligt eftersom alla jag hittat under 2500;- är fullflödes.

i värsta fall får jag väl köpa en 2,5" dämpare och sätta som slutdämpare men känns som de borde finnas någon som verkligen gör skäl för namnet och dämpar ljudet.
Hjälp mig!

BMW 335i Touring "Sleeper" (1989)
Janneutanb
19 november 2012 · 7 272 Inlägg

Nu vet jag inte hur du har det med plats men kan du inte köpa en vanlig ljuddämpare och sen bara sätta dit ett slutrör på den?

snaku
19 november 2012 · 155 Inlägg

Skaffa en lite större simons dämpare och sätt under bilen, sen sätter du en lite större bak oxå. Då får du garanterat ned ljudnivån.

Hade en 535i e34 för flera år sedan, monterade på ett simons sportsystem, har för mig det va 2 x 2,5" lr om det var 2 x 2,25". Hur som haver så var det två dämpare. Inga riktigt märkvärdiga saker, gav ett mysigt mullrande på låga varv och en härligt vrål över 4000 rpm. Var mycket diskret, lät inte "EPA".

På en turbo bil så säger jag en stor dämpare i slutet, på en bil utan turbo så skulle jag satsa på två mindre eller mellan stora ljuddämpare. Den tumregeln har fungerat för mig hittils iaf. Jag avskyr brölande motorljud, får huvudvärk av skiten.

Saab 9-3 Viggen "Nordic" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang