2304
Sök

Hotrod -34 coupe C5 chassi

Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!

443 728 Visningar
Uppdaterades senast 29 mars 2018
1 423 Inlägg
20 mars 2013
#201
Känns som du har ett ointagligt försprång, min plan är att ha mil bil körklar nästa sommar.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

510 Inlägg
20 mars 2013
#202
Jävligt imponerad över ditt rambygge! En liten fråga bara, har du nån aning om va skapelsen väger i detta läge? tongue


855 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#203
Slimbastard skrev:
Jävligt imponerad över ditt rambygge! En liten fråga bara, har du nån aning om va skapelsen väger i detta läge? tongue

Hej. Tack tack. Nej har inte den blekaste... Men var faktiskt på väg innan i dag ta fram vågarna för jag var lite nyfiken. Men kommer nog göra det snart.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#204
farbrorbozze skrev:
Ser lika bra ut som alltid smile

Tack! Kull att höra. Själva bygget i sig är ju även det ett race. Eller 2 race egentligen. Färdigt fort och kosmetiskt riktigt. I mitt fall har jag mest gått på den första linjen. Vinkelslip och färg döljer hur mycket som helst! smile smile

Rullande chassi nu. Div helsvetsar kvar och bromspedal, sen byggbesiktning. ja dragkroken åxå.....

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#205
Racingse skrev:
Känns som du har ett ointagligt försprång, min plan är att ha mil bil körklar nästa sommar.

Äh, det är bara 4 månader av byggtid. Räknade bort förra månaden då jag var i mexico.
Du behöver väl inte ens svetsa nåt i ramen?  I princip byggbesiktning i slutet av april smile
Jag har inte direkt siktat på nån tid den ska vara klar. Men jag vill provköra innan nästa vinter. Med eller utan kaross.

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-b2e687b5ecd14e1a7e6b83b64163e5b8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-4bcae0ec221de8669982e4d114abbde0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-f690a73f642a1fde27476e205bc8cbc1.jpg

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#206
Slimbastard skrev:
Jävligt imponerad över ditt rambygge! En liten fråga bara, har du nån aning om va skapelsen väger i detta läge? tongue

Räknade lite och gjorde lite överslag. Under 600 med karossen som den står. Undrar hur jag hittar ytterligare 800 kg inför regbesiktningen....?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

228 Inlägg
21 mars 2013
#207
scaryeyes skrev:
Slimbastard skrev:
Jävligt imponerad över ditt rambygge! En liten fråga bara, har du nån aning om va skapelsen väger i detta läge? tongue

Räknade lite och gjorde lite överslag. Under 600 med karossen som den står. Undrar hur jag hittar ytterligare 800 kg inför regbesiktningen....?

En tjock plåt (typ 20-40 mm) skruvat undertill funkar smile bara ta bort den efter regbesiktningen.


118 Inlägg
21 mars 2013
#208
scaryeyes skrev:
Slimbastard skrev:
Jävligt imponerad över ditt rambygge! En liten fråga bara, har du nån aning om va skapelsen väger i detta läge? tongue

Räknade lite och gjorde lite överslag. Under 600 med karossen som den står. Undrar hur jag hittar ytterligare 800 kg inför regbesiktningen....?

spackel min vän, spackel... lollollol

1 423 Inlägg
21 mars 2013
#209
Varför måste den väga 1400 kg?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

510 Inlägg
21 mars 2013
#210
scaryeyes skrev:
Slimbastard skrev:
Jävligt imponerad över ditt rambygge! En liten fråga bara, har du nån aning om va skapelsen väger i detta läge? tongue

Räknade lite och gjorde lite överslag. Under 600 med karossen som den står. Undrar hur jag hittar ytterligare 800 kg inför regbesiktningen....?

Isåfall har jag nog räknat fel på vad min bil kommer väga, för din ser betydligt mycket tyngre ut.

"Visa män" har sagt att min nog hamnar nånstans runt 900kg.

Antar att du behöver 1400kg för o kunna regga med den motorn va? wink Jag har samma problem haha. Funderar på att fylla rambenen med bly


855 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#211
Ja 15kw per 100kg. Det är 210 kw, alltså 285 hästar. Min motor är 345 hästar i pappert. Det är ju papperna mootorn kom ifrån dom går blint efter.
Men en ökning till 20 kw är på gång men ej beslutat ännu. Då ger 1400 kg 280 kw alltså 380 pållar. Så jag siktar på en medelväg och en massa sweet talk..... ( och givetvis utbrända plåtar och bly från stena....)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

510 Inlägg
21 mars 2013
#212
scaryeyes skrev:
Ja 15kw per 100kg. Det är 210 kw, alltså 285 hästar. Min motor är 345 hästar i pappert. Det är ju papperna mootorn kom ifrån dom går blint efter.
Men en ökning till 20 kw är på gång men ej beslutat ännu. Då ger 1400 kg 280 kw alltså 380 pållar. Så jag siktar på en medelväg och en massa sweet talk..... ( och givetvis utbrända plåtar och bly från stena....)

Dom godkänner ju inte att man stryper motorer, just för att folk bara "ostryper" dom efter regbes. Hur tror du dom ser på en massa tunga hasplåtar? tongue Eller vet du om det har funkat för nån?


1 423 Inlägg
21 mars 2013
#214
Då är det väl tur att man har en Csb, där det finns en del varianter med väldigt lite hästar ;=

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#215
Det funkar klockis. Cementfyllt reservhjul..... Alla jag vet som besiktigat amatörbygge har haft vikter vid vägningen.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
#216
Nu går jag ut och fortsätter bygga klart rattaxeln.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

228 Inlägg
21 mars 2013
#217
En garagekompis bygger superseven. SFRO mannen han pratat med säger att den (plåten) ska vara fast monterad så är det godkänt, sen kan inte han göra nåt att man plockar bort den efteråt. smile


855 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
#218
Jo det är helt ok att vikta upp bilen. enda sättet ju. Sen är det ju som du säger.....

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
#219
Byggde kryss i bågen. Lika bra ifall man kör och trillar. Men mest för att ha nåt att fästa 5-punktsbältet i.....

Rattaxeln blev kanon, trots att den ligger otroligt nära motorn och ramen, så gick det ändå. Inga skarpa vinklar som växlar ut olika när man vrider på styret.

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-05a42aff3073d9fc928b419b173823e9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-88192bb698e6fc00d560235e194b358b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-effca4418a049de56d057692a2edb249.jpg
Senast redigerat av scaryeyes (23 mars 2013)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg

Sök