740 16v GLT TURBOBYGGE/BONNAMECK

Har börjat lite lätt att slänga i en turbo i min 740 16v.
  • 33 Följare
  • 11 139 Visningar
  • Projektet avslutat 17 september 2013
volvoraasing
29 november 2012 · 21 Inlägg

Än så länge har det funkat haha, ne men tror inte det ska va några större problem med det smile Ja det kan jag göra smile

rudiger skrev:
Pallar kolvar och stakar med det smile ? Vore kul om du kan lägga upp en lista på vad som är gjort/kostnad big_smile ! Prem lagd!

rudiger
29 november 2012 · 27 Inlägg

volvoraasing skrev:
Än så länge har det funkat haha, ne men tror inte det ska va några större problem med det smile Ja det kan jag göra smile

rudiger skrev:
Pallar kolvar och stakar med det smile ? Vore kul om du kan lägga upp en lista på vad som är gjort/kostnad big_smile ! Prem lagd!

Så den spikar inte alls? Skulle vara gutt o smäcka på en turbo på min motor smile ! Det är också en B234e.

volvoraasing
29 november 2012 · 21 Inlägg

Inga spikningar, går hur bra som helst med smile Gör det lätt värt smile dock så är kopplingen dålig på bilen så den måste bytas och drivaxeln har gått paj för kör diffat men det ska fixas nu snart när man har tid smile

rudiger skrev:

volvoraasing skrev:
Än så länge har det funkat haha, ne men tror inte det ska va några större problem med det smile Ja det kan jag göra smile

rudiger skrev:
Pallar kolvar och stakar med det smile ? Vore kul om du kan lägga upp en lista på vad som är gjort/kostnad big_smile ! Prem lagd!

Så den spikar inte alls? Skulle vara gutt o smäcka på en turbo på min motor smile ! Det är också en B234e.

allenalle snickare
30 november 2012 · 612 Inlägg

hehe du verkar ju ha lyckats med andra nötter inte lyckats med tongue cred till dig smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
volvoraasing
1 december 2012 · 21 Inlägg

Ja det har jag verkligen, trodde det skulle vara mer problem men det var ju ganska lungt. Tack så mycket smile

allenalle skrev:
hehe du verkar ju ha lyckats med andra nötter inte lyckats med tongue cred till dig smile

allenalle snickare
1 december 2012 · 612 Inlägg

varför ska man göra de svårare med att byta boxar och spridare när de funkar och köra original. tänkte sj att jag skulle skaffa mig en vinterbil snart som jag tänkte turbokonvertera,har nästintill allt i garaget så kommer fortsätta följa tråden och hoppas att de går lika krångelfritt i fortsättningen smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
volvoraasing
2 december 2012 · 21 Inlägg

Ja eller hur, det funkar ju så vrf byta massa annan skit när man ska ha en busbil bara. men ska nog bygga värre saker i denna senare när man har tid/pengar! Okej kanon. Ska byta drivaxel imorgon förmodligen så då kommer det en update smile

allenalle skrev:
varför ska man göra de svårare med att byta boxar och spridare när de funkar och köra original. tänkte sj att jag skulle skaffa mig en vinterbil snart som jag tänkte turbokonvertera,har nästintill allt i garaget så kommer fortsätta följa tråden och hoppas att de går lika krångelfritt i fortsättningen smile

Sevenfold JSH Konsult
2 december 2012 · 329 Inlägg

orginal spridare e La inge vidare 0.9 å uppåt,, me fungerar ju utmärkt till 0.6-0,7
sen hänger inget med prestanda mässigt.

så här har jag jag gjort tillsvidare,,

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149003/149003-70568ad6a59e9326580a86fc61d6e25f.jpg

iof så kosta min spis ca 45 tusen att bygga,
e inte klar än,, har en projekt tråd om 244 16v turbo här på gorg

Senast redigerat av Sevenfold (2 december 2012)

En kunglig hovleverantör av bra skit
855 RWD
Passat 3B 18 zoll
volvoraasing
2 december 2012 · 21 Inlägg

Okej smile

Sevenfold skrev:
orginal spridare e La inge vidare 0.9 å uppåt,, me fungerar ju utmärkt till 0.6-0,7
sen hänger inget med prestanda mässigt.

så här har jag jag gjort tillsvidare,,

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … d6e25f.jpg

iof så kosta min spis ca 45 tusen att bygga,
e inte klar än,, har en projekt tråd om 244 16v turbo här på gorg

volvoraasing
8 december 2012 · 21 Inlägg

Halloj! Inte hänt så mycket för inte haft tid att fixa bilen, det som ska fixas till den nu är drivaxel,koppling och generatorremmen för den gick av när jag starta den häromdagen! Stackars bil den fryser där ute sadsad


https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186780/186780-a10cd9143192c13beeaca04350636ed8.jpg

Sevenfold JSH Konsult
8 december 2012 · 329 Inlägg

jävligt jobbigt mä snö,, jao iof så har jag inte hämtat min bil än den står 1 mil från garaget på 4 pallbockar (tom kaross) vette faan hur jag ska få den te garaget,, suck

En kunglig hovleverantör av bra skit
855 RWD
Passat 3B 18 zoll
gromitSWE
4 februari 2013 · 1 677 Inlägg

Hur går det ? smile

volvoraasing
25 april 2013 · 21 Inlägg

Hejsan! Bilen är till salu nu för ingen ork till att fixa den. Drivaxel kass och kopplingen bör bytas, Ge mig ett bud!

LillaTobbe
25 april 2013 · 15 Inlägg

Lust att lägga upp en bild på vart du drog returen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang