Hur mäter jag givare?

DalleRacing
27 november 2012 · 1 738 Inlägg

Tjena!

Håller på med ett VEMS V3.6! har kommit så långt att de e dags att sätta kontakter på kablarna till Tändspole/ Hallgivare/ TPS/ Lufttemp men har inte en blekaste hur jag mäter för att rätt kabel ska komma på rätt stift :S ?

Kan någon vänlig själ ge mig en liten kurs/ guide hur jag mäter på ex. tändspolens 4 stift att få fram vart signal/ jord/ + ska sitta i kontakten från min kabelhärva så jag kan färdigställa alla kontakter smile Förklara gärna även hur jag går till väga att mäta upp halgivarn/ Tps osv.
Ska tillägas att de e separata "Huco" spolar med 4 stift, inbyggda tändsteg! En bekant trodde att bara 3 stift av 4 behöver andvändas?

MVH

Senast redigerat av DalleRacing (27 november 2012)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Mog1 High on diesel and gasoline
27 november 2012 · 368 Inlägg

Alla 4 ska användas! 1 ska till jord i karossen en ska  till jord i vemset, en ska till signal från vemset och en ska ha 12v, en av jord kablarna är avskärmning

Har du tändsteg i ditt vems? isf måste du koppla förbi detta! DOCK så vet jag inte vilken utgång som är vilken på just dina spolar men om det är samma som vag är det:


http://i72.photobucket.com/albums/i175/martinssoN/copspole.jpg


1:12v
2:jord
3:signal
4:Avskärmning

Hoppas det hjälper något!

Senast redigerat av Mog1 (27 november 2012)

Volvo 945 "Gråben" (1992)
Volvo S60-R "Blacked Out" (2004)
DalleRacing
28 november 2012 · 1 738 Inlägg

Mog1 skrev:
Alla 4 ska användas! 1 ska till jord i karossen en ska  till jord i vemset, en ska till signal från vemset och en ska ha 12v, en av jord kablarna är avskärmning

Har du tändsteg i ditt vems? isf måste du koppla förbi detta! DOCK så vet jag inte vilken utgång som är vilken på just dina spolar men om det är samma som vag är det:


http://i72.photobucket.com/albums/i175/ … pspole.jpg


1:12v
2:jord
3:signal
4:Avskärmning

Hoppas det hjälper något!

Suveränt big_smile hjälpte massor! Har du kopplat mkt sprut förut?

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang