Värt att tvätta bilen när det är minusgrader ute?

Thorssa
3 december 2012 ·

Ja det är klart att man kan använda en skrapa men risken för repor är betydligt större än när man använder sämskskinn eller liknande. Torkar alltid bilen efter tvätt och passar samtidigt på att lägga på wax it wet för att underhålla vaxlagret under vintern när man använder mycket avfettning.

Senast redigerat av Thorssa (4 december 2012)

Andreas1645
3 december 2012 · 398 Inlägg

Okej, så att vattnet hann frysa innan jag hann torka av det hmm Men det gör inget:) det är rent under ju^^

Volvo V70n "Golden II" (2006)
Navkapsel
4 december 2012 · 4 637 Inlägg

Brukar tvätta bilen om det inte är allt för många minusgrader. Står dock aldrig ute i kylan och tvättar, brr. Torka bilen räcker det väl att göra om man ska på bilträff...

Senast redigerat av Navkapsel (4 december 2012)

Unleash
4 december 2012 · 370 Inlägg

DusanMandick skrev:
Sålänge det håller sig fryst och under 0an så tvättar jag inte bilen. Det är när det börjar bli milt och slaskigt salten verkligen sätter sig i lacken. Att hålla på och tina upp o frysa bilen gör saken bara värre enligt mina erfarenheter

samma här

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
DKn
6 december 2012 · 535 Inlägg

Har en fråga.
Bilen min står ute i detta vädret. Jag funderar på att tvätta den, åka till en sådan gör de själv mack. Sen kan ja åka och byta bil med mina föräldrar då dom har varm garage så den får torka över natten ä detta en bra idé Eller hjälper jag bara rosten då? Mvh DKn

M7an oo=00=oo
6 december 2012 · 374 Inlägg

mb_pucken skrev:
Silicone stift:-) finns på varie mack:-) kan vara ide å smörja låsen om du har sånna man öppnar med nyckel:-)

Angående låsen så har jag ett till tips, glöm inte att smörja även om ni använder fjärrdosa. Det är så jävla surt den dagen man står där med dåliga batterier i fjärren och inte kommer in i bilen för att nyckellåset aldrig används och därmed kärvar. Detta gäller ju inte bara på vintern wink

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
Andreas1645
6 december 2012 · 398 Inlägg

Jag hitta en bra biltvätt där man står med högtryck o sen varm vax smile ska tvätta där 1 gångi  veckan kostar 100 kr bara smile

Volvo V70n "Golden II" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang