3 december 2012
Trådstartare
Tjenixen! Har ett JÄVLIGT irriterande problem för tillfället som kommer att dra slut på batterit..
Det är nämligen så att jag nyss skulle ut och låsa upp bilen efter att ha stått i dvala i 2 månader ungefär. Jag var inne i bilen MAX en vecka sedan och då funkade den perfekt!
Den står KALLT, alltså 6-10 minus just nu.
När jag tröck på "larma av" så började larmet direkt att tjuta, jag tröck på "larma av" igen, och då började alla lampor konstant blinka (som att larmet sattes på typ 3 ggr per sekund ) ett svagt snabbt blinkande med ett hjälplöst litet "pip". Efter att den stod såhär i typ 5 minuter så började varje "pip" bli lite längre.. alltså "pii.. DUDU" låter mitt larm ungefär när det sätts på.. Hade (som tur var) bakdörren öppen (Går ej på larmdosan) och när jag vrider nyckeln till läge 2 (tändning på) och trycker på larmknappen så stängs larmet av - dock så har immobilisern gått in tror jag för bilen går ej att starta fast alla lampor lyser.. (inget händer, displayen samt mätare lyser bara svagare när jag vrider hela vägen)
Iallafall, nu står bilen exakt såhär (för larmet gick inte att stänga av! Hände ingenting när jag tröck på larma av! larmet stod konstant på i slutet, och startade inte om när jag tröck på knappen.. var HELT tokdöd. )
Vågar inte koppla av några poler för då lär väl skiten gå igång igen!
Vill helst inte ladda ur batterit, men jag antar att det är det som kommer att hända om inte något "larmsnille" sitter här inne.. Stängde av stereo + lampor + kupéfläkten men tändningen är endå på och lämna nyckeln i bilen känns INTE helt okej!!
Kommer inte att sova förrens detta är åtgärdat...
Snälla, hjälp!
Edit: Är alltså Subarun som strular! Jäkla larm.
Senast redigerat av DanneSundin (3 december 2012)