3721
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

512 Inlägg
14 januari 2013
BJonsson skrev:
Asså va fan....
Va spelar de för roll om man visar vart man köpt sina grejjer eller inte??

Jag köper mitt shit på www.humanhabit.se

Håller med.

Köpte vinterdäcken på Däckteam(Finns andra bra med). Hakka 7or + bra extraljus gör att man e lite säkrare på vintern/mörkret iaf big_smile
!

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 januari 2013
XenonPowerFreak skrev:
Specialraggarn skrev:
XenonPowerFreak skrev:
Nu har min 40" 240w LED ramp kommit hem, nu ska jag bara hitta ett ställe som säljer takräcken som passar min bil...

http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-75cbf1b10dc01c60669dcbfb771b9ea6.jpg

Såhär ungefär kommer det att se ut sen när allt är klart smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-e5d3148e4d533755d914aab173278230.jpg

Ser bra ut. Se till åh hitta nått takräcke som e lågt, smile

Det är just det jag har svårt för att hitta, men jag kommer som vanligt montera den så lågt som möjligt med hjälp av mina egna lösningar smile

Måste det vara ett takräcke då?
Man kan inte "bocka till" nåt eget fäste? hmm

Från det ena till det andra, skiljer det mycket på ljusbilden på pencil o fjärrljusen (NBB 225)?
O kör du D2s lampor i samtliga ex ljus?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

GL77
14 januari 2013
Aerocombi skrev:
XenonPowerFreak skrev:
Specialraggarn skrev:
Ser bra ut. Se till åh hitta nått takräcke som e lågt, smile

Det är just det jag har svårt för att hitta, men jag kommer som vanligt montera den så lågt som möjligt med hjälp av mina egna lösningar smile

Från det ena till det andra, skiljer det mycket på ljusbilden på pencil o fjärrljusen (NBB 225)?

Ja det skiljer ju en del... Pencil har en smalare ljusbild, men mer koncentrerad punkt och fjärrljusen blir mer koncentrerad bild. Jag tycker personligen att du ska uppgradera till det smile

Och till takräcket så vill jag ha ett takräcke med låsbar funktion...
Senast redigerat av XenonPowerFreak (14 januari 2013)

Administratör
11 967 Inlägg
14 januari 2013
Det är helt makalöst att vissa inte kan hålla sig i skinnet här alltså. Ska det vara så svårt att hålla en städad diskussion eller?

Sluta provocera varandra, och rapportera eventuella regelbrott istället för att börja tjaffsa med varandra (läs: forumets regelbrott, inte något någon annan eventuellt hittat på, för det verkar finnas många här som missuppfattat en hel del).

Sen föreslår jag att ni läser igenom vad forumets regler säger om marknadsföring, det finns en hel del missuppfattningar här som sagt.

Tyvärr tvingar ni mig snart börja dela ut varningar och tidsbegränsade avstängningar till er som inte kan sköta er, för tillsägelserna verkar helt uppenbart inte bita. Det gäller alla som eldar på de eviga diskussionerna om marknadsföring hit och dit, och även ni som provocerar fram dessa diskussioner, för det är ganska glasklart att det sker från vissa håll. Skärpning tack!

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 januari 2013
XenonPowerFreak skrev:
Aerocombi skrev:
XenonPowerFreak skrev:

Ja det skiljer ju en del... Pencil har en smalare ljusbild, men mer koncentrerad punkt och fjärrljusen blir mer koncentrerad bild. Jag tycker personligen att du ska uppgradera till det smile

Jo att de lyser smalare förstod jag tongue
Du skulle inte kunna fixa nån bild på hur ETT pencil resp ETT fjärrljus lyser? big_smile
Vi kunde ju ha bytt två fjärr mot två pencil du o jag tongue

Ang takräcket; hur sitter det fast? På SAABarna så finns det ju ett hål i "takkanten" bakom dörrbågen som fästet sitter i.......... hmm
Tycker i alla fall du ska kolla på de taxiskylsfästena jag nämnt innan. Kollade lite på en sån för ett par helger sen. O jag kan bara säga att det sitter riktigt bra med den magneten big_smile
Men drar du sen i ena hörnet så släpper de direkt. Perfekt när du vill ta bort den o stoppa den i bagaget. big_smile

Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

GL77
14 januari 2013
Aerocombi skrev:
XenonPowerFreak skrev:
Aerocombi skrev:

Du skulle inte kunna fixa nån bild på hur ETT pencil resp ETT fjärrljus lyser? big_smile

Ang takräcket; hur sitter det fast? På SAABarna så finns det ju ett hål i "takkanten" bakom dörrbågen som fästet sitter i.......... hmm
Tycker i alla fall du ska kolla på de taxiskylsfästena jag nämnt innan. Kollade lite på en sån för ett par helger sen. O jag kan bara säga att det sitter riktigt bra med den magneten big_smile
Men drar du sen i ena hörnet så släpper de direkt. Perfekt när du vill ta bort den o stoppa den i bagaget. big_smile

Jag ska försöka plåta det inom sin tid, men just nu ligger ljusen isärplockade för rengöring och lite omtanke wink

Jag har ju inte mina nbb ljus kvar (de två fjärrljusen alltså). Jag ska kolla mer på bilen imorgon och kontakta ett företag som heter MONT BLANC för de hade tydligen fästen till min bil. Nä inga magnet fästen för min del, tack ändå kompis smile
Senast redigerat av XenonPowerFreak (14 januari 2013)

5 Inlägg
14 januari 2013
Har för någon månad sedan köpt ett gäng xenonkonverterade extralysen (NBB alpha 225) med lampor på 100W. Ballasterna som medföljde verkade enligt etiketten vara på 55W. Har från olika källor fått olika svar... Spelar watten på ballasterna någon roll?

37 Inlägg
14 januari 2013
Missnöjd med reläet på mitt xenon kit från xenonkungen, det glappar hela tiden lös och gör så det slutar lysa, sitter fast jättedåligt... nu måste jag göra någon speciallösning med buntband så det pressas in i kontakten..

GL77
14 januari 2013
Woody92 skrev:
Missnöjd med reläet på mitt xenon kit från xenonkungen, det glappar hela tiden lös och gör så det slutar lysa, sitter fast jättedåligt... nu måste jag göra någon speciallösning med buntband så det pressas in i kontakten..

Ring dem och be dem att skicka ett nytt smile

21 761 Inlägg
14 januari 2013
Woody92 skrev:

Borde vara själva kontakten som är dålig, inte relät. Jag skulle nog ha klippt bort kontakten och klämt fast nya kabelskor, men om sakerna är nya så får man väl kontakta inköpsstället och reklamera. smile

37 Inlägg
14 januari 2013
Joo ska höra med dom, bra ide annars med kabelskor, tänkte inte på det.

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 januari 2013
XenonPowerFreak skrev:
Aerocombi skrev:
XenonPowerFreak skrev:

Jag ska försöka plåta det inom sin tid, men just nu ligger ljusen isärplockade för rengöring och lite omtanke wink

Jag har ju inte mina nbb ljus kvar (de två fjärrljusen alltså). Jag ska kolla mer på bilen imorgon och kontakta ett företag som heter MONT BLANC för de hade tydligen fästen till min bil. Nä inga magnet fästen för min del, tack ändå kompis smile

Ok, blir nog bra till sist big_smile

214 Inlägg
14 januari 2013
Lordh skrev:
granadadr skrev:
Lordh skrev:
Fyfan vad pinsamt det är att läsa i denna tråd. Är ni ett gäng 50åriga kärringar eller?

OnT: Någon som har konverterat dimljuset i en 940 och tyckt att det har varit värt det? Sitter med 3x55w xenon extraljus i nuläget och undrar ifall det skulle bli någon värd uppgradering smile.

hade du tänkt som styling,,eller komplement till hellyset??  för som komplement tvivalr jag att det ger nått wink
byggde om ett par dimljus till min bruks,, gav inte så mkt alls,, lite mer ljus åt sidan,, inget frammåt alls nästan

Tänkte koppla bort dimljusfunktionen så dom går igång på helljuset istället. Precis min tanke, styling så kan jag ju lika gärna köpa xenonlook lampor.

Har du konverterat extraljuset i originalstrålkastarna? Om inte kan du ju börja med dessa... Det lär ge mer än att konvertera dimljuset.

GL77
14 januari 2013
Aerocombi skrev:
XenonPowerFreak skrev:
Aerocombi skrev:

Ok, blir nog bra till sist big_smile

Ja det blir det alltid smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 januari 2013
T0mt3n skrev:
Har för någon månad sedan köpt ett gäng xenonkonverterade extralysen (NBB alpha 225) med lampor på 100W. Ballasterna som medföljde verkade enligt etiketten vara på 55W. Har från olika källor fått olika svar... Spelar watten på ballasterna någon roll?

Kan ju inte lysa mer än ett vanligt 55w kitt då alltså. iom att ballasten inte orkar mer hmm

130 Inlägg
14 januari 2013
ajokko skrev:
Lordh skrev:
granadadr skrev:

hade du tänkt som styling,,eller komplement till hellyset??  för som komplement tvivalr jag att det ger nått wink
byggde om ett par dimljus till min bruks,, gav inte så mkt alls,, lite mer ljus åt sidan,, inget frammåt alls nästan

Tänkte koppla bort dimljusfunktionen så dom går igång på helljuset istället. Precis min tanke, styling så kan jag ju lika gärna köpa xenonlook lampor.

Har du konverterat extraljuset i originalstrålkastarna? Om inte kan du ju börja med dessa... Det lär ge mer än att konvertera dimljuset.

Blir väl inge bra vad jag har fattat för. Är ju H4 så man måste köra med bixenon?

Avstängd
1 418 Inlägg
14 januari 2013
Lordh skrev:
ajokko skrev:
Lordh skrev:

Blir väl inge bra vad jag har fattat för. Är ju H4 så man måste köra med bixenon?

extraljussen du har in mot grillen:)

7 488 Inlägg
14 januari 2013
Lordh skrev:
ajokko skrev:
Lordh skrev:

men har inte 940 orginal extraljus i strålkastarna??  smile
Senast redigerat av granadadr (14 januari 2013)

214 Inlägg
14 januari 2013
granadadr skrev:
Lordh skrev:
ajokko skrev:

men har inte 940 orginal extraljus i strålkastarna?? typ smile

Precis så är det. Extraljus ovanför dimljusen, i original strålkastarhus. H3-fattning om jag inte minns fel.

130 Inlägg
14 januari 2013
granadadr skrev:
Lordh skrev:
ajokko skrev:

men har inte 940 orginal extraljus i strålkastarna?? typ smile

Aha jo det har dom. Tänkte inte på det smile. Dessa skulle man ju konvertera, lär ju bli ganska skaplig skillnad med dom.

Sök