Köpte själv en CREE 260w ramp på ebay. med XML/CREE leds (4kantiga och inte runda som epistars) Vann på aktion för 1200 med frakt och allt, annars kostar de 2500:-.
Lyser ca 300m - 350m rakt fram, lyser brett och fint. Blir inga mörka fläckar över som med bara extraljus. kanon nöjd, finns sisådär bild på min peugeot bil med enbart rampen tänd.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Eller menar du att räkna ut strömmen utifrån den specade effekten?
Menar med tångamperemätaren har en fluke men har aldrig mätt med "tången"
Klämmer upp den och lägger den runt antingen plus- eller minuskabeln till rampen, och väljer DC och lämplig skala om den inte är automatisk. Du ska samtidigt även mäta spänningen så nära rampen som möjligt för att kunna räkna ut effekten.
Det är fel sätt att använda LED på. De lämpar sig inte att fungera som en glödlampa helt enkelt. De behöver bra kylning och de får den bara om man sprider ut dem. En glödlampa blir ju jättevarm, så varför skulle denna bli kallare... :-/ Röstar nej på denna produkt
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-