personligen tror jag videon är lite falsk,, tror inte halvljuset blir så bra, ÄN
det är ju inte dumt som dom har gjort lampan för halvljus, men på helljuset sitter ju tråden längre bak och sprider uppe och nere på en vanlig halogen nu tänder det ju bara en diod neråt. så jag skulle vilja ha 1 diod för halvljus som nu sen 4 för helljus, 1 upp 1 ner 1 åt varje sida
personligen tror jag videon är lite falsk,, tror inte halvljuset blir så bra, ÄN
det är ju inte dumt som dom har gjort lampan för halvljus, men på helljuset sitter ju tråden längre bak och sprider uppe och nere på en vanlig halogen nu tänder det ju bara en diod neråt. så jag skulle vilja ha 1 diod för halvljus som nu sen 4 för helljus, 1 upp 1 ner 1 åt varje sida
Fick på led rampen på caddyn idag va visst bredare ljusbild än jag trodde först Bilderna är lite missvisande lyser faktis mer irl riktigt nöjd med ljuset för 2000:-
Fick på led rampen på caddyn idag va visst bredare ljusbild än jag trodde först Bilderna är lite missvisande lyser faktis mer irl riktigt nöjd med ljuset för 2000:-
jag tyckte den lyste KORT jag klart jag vill ju kunna lysa MINST 500m
Det är en himla skillnad på var någon stans man tänder upp sin lampa. I vissa lägen undrar man om den pajat medan i andra lägen lyser hela skogen upp Enda exempelbilderna värda någonting är egentligen de från våra försäljare som monterar sina ljuskällr på stativ på samma ställe och fotograferar med samma kamerainställningar varje gång. Annars är det svårbedömt.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det är en himla skillnad på var någon stans man tänder upp sin lampa. I vissa lägen undrar man om den pajat medan i andra lägen lyser hela skogen upp Enda exempelbilderna värda någonting är egentligen de från våra försäljare som monterar sina ljuskällr på stativ på samma ställe och fotograferar med samma kamerainställningar varje gång. Annars är det svårbedömt.
Det där är sant. Ibland så tycker man extraljusen lyser hur skit som helst. Exempelvis en raksträcka med åkrar på sidorna så finns inte så mycket att lysa upp och man tycker det lyser mindre bra. Däremot om det börjar skog några hundra meter fram och ljuset når upp till trädtopparna så ser det ut att lysa mycket bättre.
Och har märkt att halvljuset (samtidigt som hel- och extraljus) får en att uppleva att det blir mycket ljusare, men ljuset blir på fel ställe, och stjälper mer än hjälper. Man får även samma falska effekt med dimljuset.
Lyser nog runt 250-300meter med helt okey ljus sen dör det ut kraftigt men bredden va bra, har ju 5st nbb med 55w xenon och 3st biltema xenon på bilen som rampen igentligen ska sitta på så kommer ha starkt ljus ca 1km
Vart får man tag i dem absolut billigsate xenonkablaget? Pratar om förlängninskabel AMP, ca 50-60 cm, kompletta,
3st
Billigast, och billigast frakt,
Du kan köpa allt på biltema o bygga själv, blir väl ungefär samma pris som om du köper 3st färdig från ett företag, dock får du väl ca 10st om du köper lösa delarna ifrån biltema o bygger själv
Vart får man tag i dem absolut billigsate xenonkablaget? Pratar om förlängninskabel AMP, ca 50-60 cm, kompletta,
3st
Billigast, och billigast frakt,
Du kan köpa allt på biltema o bygga själv, blir väl ungefär samma pris som om du köper 3st färdig från ett företag, dock får du väl ca 10st om du köper lösa delarna ifrån biltema o bygger själv
Okej tack för förslaget! Men la en bestälnning från Oljebaren, för 212 kronor med frakt, 3st 60cm,
Joo såg att Swedol också hade så man fick koppla ihop dem själv,
Hej! Jag hittade precis den här tråden och hoppas att nån här kan hjälpa mig. Tänkte Led konvertera bak och invändigt på min Saab 900-97 men vet inte riktigt vilka lampor jag ska ha eller jag vet vilka socklar det är på varje lampa och hur många watt dom har original men sen tar det stopp. Ställde frågan på Saab forumet på facebook men fick ingen hjälp :(så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig
http://www.philips.se/c/car-lamps/31146/cat/sv/ kanske kan vara till någon hjälp?
Denna guide hade jag behövt för några dagar sedan. Köpte nya led-bakljus på diodhuset och enligt deras guide skulle jag ha bay15s men när jag skulle montera dem såg jag att det skulle vara bay15d :S Aja bara att köpa nya
http://www.philips.se/c/car-lamps/31146/cat/sv/ kanske kan vara till någon hjälp?
Denna guide hade jag behövt för några dagar sedan. Köpte nya led-bakljus på diodhuset och enligt deras guide skulle jag ha bay15s men när jag skulle montera dem såg jag att det skulle vara bay15d :S Aja bara att köpa nya
Bara ett tips, lite inte helt 100% på denna guide, den är väldigt bra, men vissa modeller är nog väldigt svåra då denna kan ha fel.