På billigare elektronikprylar rent allmänt så är nog stark kyla en sak som troligast märks mest när det gäller funktionen. Med tanke på var du bor så kommer ju sakerna att utsättas för ordentlig kyla på vintern och då är det kanske bäst med "märkesprylar" ändå.
En slutsats efter att ha testat två olika Xenonsatser kan jag konstatera:
Dessa är rent skräp. Köpte två olika satser vid olika tillfällen. Färgtemperaturen (5000k i detta fall) var inte rätt. Kanske 8000k skulle vara närmare sanningen. I båda fallen monterades satserna i Hella 3003:or. Ljuset blev inte bättre än 100w halogen. På sin höjd likvärdigt. Lång tid tog det innan dom hade full styrka. http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/xe … onkit.html
Ovanstående hamnade på återvinningen och byttes till dessa. Ballasten ser till formen exakt likadan ut som på Xenonsatserna jag köpte från VVME för kanske 5 år sedan. Fungerar alldeles utmärkt! Rätt färgtemperatur och lyser kraftigt med kort uppstartningstid. Tyvärr är sockeln lite för lång för Hella 3003, men med lite värme gör man snabbt lite extra plats i huset. Kommer hålla mig till dessa satser i fortsättningen.
En slutsats efter att ha testat två olika Xenonsatser kan jag konstatera:
Dessa är rent skräp. Köpte två olika satser vid olika tillfällen. Färgtemperaturen (5000k i detta fall) var inte rätt. Kanske 8000k skulle vara närmare sanningen. I båda fallen monterades satserna i Hella 3003:or. Ljuset blev inte bättre än 100w halogen. På sin höjd likvärdigt. Lång tid tog det innan dom hade full styrka. http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/xe … onkit.html
Ovanstående hamnade på återvinningen och byttes till dessa. Ballasten ser till formen exakt likadan ut som på Xenonsatserna jag köpte från VVME för kanske 5 år sedan. Fungerar alldeles utmärkt! Rätt färgtemperatur och lyser kraftigt med kort uppstartningstid. Tyvärr är sockeln lite för lång för Hella 3003, men med lite värme gör man snabbt lite extra plats i huset. Kommer hålla mig till dessa satser i fortsättningen.
Monterade tillbaks mina H7 halogen lampor på 55w nu inför besiktningen och kunde konstatera att de lös bättre än 35w xenonkitet jag hade på innan, som förövrigt är från Xenonkungen och är ca 2-3år gammalt. Vad är era erfarenheter av kit därifrån?
På billigare elektronikprylar rent allmänt så är nog stark kyla en sak som troligast märks mest när det gäller funktionen. Med tanke på var du bor så kommer ju sakerna att utsättas för ordentlig kyla på vintern och då är det kanske bäst med "märkesprylar" ändå.
Joo det var min tanke också att "man får vad man betalar för" köpte förra året från Humanhabit och monterade på en annan bil i extraljus, 3st 55W Speedstarter och dem funkar faktist klockrent även i kylan, och på farsans bil med 3st Nbb original xenonare så funkar dem klockrent men ska pröva byta reläet först
RannerKing: Joo det kanske kan vara reläet som spökar, då ska jag pröva byta det, reläet har några år på nacken faktiskt. Jasså skönt att det funkat för er, med min otur så hugger man jämt i sten och köper något som inte vill funka riktigt...
Snyggt med bågen på Octavian, passade bra med svart
Tja tänkte att ja skulle konvertera mina tre extraljus på bilen och fick då se att det fanns två kontakter som skulle kopplas in men att de bara finns ett uttag på ballasten så jag undrar om jag är helt dum i huvudet eller om det är något som inte stämmer?
Kontakterna är inringade den ena är från lampan och den andra går från relät, finns två till av dessa såklart...
Tja tänkte att ja skulle konvertera mina tre extraljus på bilen och fick då se att det fanns två kontakter som skulle kopplas in men att de bara finns ett uttag på ballasten så jag undrar om jag är helt dum i huvudet eller om det är något som inte stämmer?
Kontakterna är inringade den ena är från lampan och den andra går från relät, finns två till av dessa såklart...
Om du tar ström direkt till ballasten från kontakten till original halogen så kan du använda dig av den extra kontakt som är ihop med lampan. Men alltid bättre att köra med reläkablaget och ta strömmen till ballasterna därifrån, och använda den extra kabeln som styrning till relät.
Tja tänkte att ja skulle konvertera mina tre extraljus på bilen och fick då se att det fanns två kontakter som skulle kopplas in men att de bara finns ett uttag på ballasten så jag undrar om jag är helt dum i huvudet eller om det är något som inte stämmer?
Kontakterna är inringade den ena är från lampan och den andra går från relät, finns två till av dessa såklart...
Om du tar ström direkt till ballasten från kontakten till original halogen så kan du använda dig av den extra kontakt som är ihop med lampan. Men alltid bättre att köra med reläkablaget och ta strömmen till ballasterna därifrån, och använda den extra kabeln som styrning till relät.
Alltså behövs inte den kontakten som går från lampan om jag förstått det rätt?
Tja tänkte att ja skulle konvertera mina tre extraljus på bilen och fick då se att det fanns två kontakter som skulle kopplas in men att de bara finns ett uttag på ballasten så jag undrar om jag är helt dum i huvudet eller om det är något som inte stämmer?
Kontakterna är inringade den ena är från lampan och den andra går från relät, finns två till av dessa såklart...
Om du tar ström direkt till ballasten från kontakten till original halogen så kan du använda dig av den extra kontakt som är ihop med lampan. Men alltid bättre att köra med reläkablaget och ta strömmen till ballasterna därifrån, och använda den extra kabeln som styrning till relät.
Alltså behövs inte den kontakten som går från lampan om jag förstått det rätt?
Om du tar ström direkt till ballasten från kontakten till original halogen så kan du använda dig av den extra kontakt som är ihop med lampan. Men alltid bättre att köra med reläkablaget och ta strömmen till ballasterna därifrån, och använda den extra kabeln som styrning till relät.
Alltså behövs inte den kontakten som går från lampan om jag förstått det rätt?
Om du använder relä så behövs den inte.
Okej då är jag med, köpte reläsats och allt därtill så det är de jag använder ska testa imorgon om de funkar tack för svaret.
Tjena allesammans! Har en Audi A4 2009 (B8) med Xenon Plus. Tyckte att lamporna som satt i (D3S 35W 4300k Osram) lyste svagt så jag bestämde mig för att byta ut dem mot ett par nya ut i fall att de började bli gamla. Så jag köpte 2st nya D3S 35W 4300K Phillips men tycker fortfarande att ljusbilden är svag om man jämför med de flesta andra bilar. Är det någon som vet vad jag kan göra för att förbättra styrkan/ljusbilden? Ska jag göra rent hela lamphuset inklusive lins?
är nyfiken på varför vissa av mina lampor har börjat blinka frenetiskt när jag slår på dom. sen tänder dom typ varannan gång eller nått där runt. 2som går som tåget 1 som djävlas 2 som är döda. för funderar på om det är balastern som gör att dom blinkar och tänder som dom gör.
Jag har en Audi a4 TDI -08 har gått och funderat på att konvertera till Xenon i helljus. Min fråga är nu, finns det någon som har erfarenhet av 75 w xenon i helljuset? om man läser runt lite bör det inte vara något problem med canbus övervakningen då 75 w förbrukar så pass mycket ström. Men hur blir det med värmen? kommer 75 wattare att smälta mina reflektorer?
Jag har en Audi a4 TDI -08 har gått och funderat på att konvertera till Xenon i helljus. Min fråga är nu, finns det någon som har erfarenhet av 75 w xenon i helljuset? om man läser runt lite bör det inte vara något problem med canbus övervakningen då 75 w förbrukar så pass mycket ström. Men hur blir det med värmen? kommer 75 wattare att smälta mina reflektorer?
Tveksam till om 75w xenon utvecklar lika mycket värme som 55w halogen ens, så mitt spontansvar; nej, det kommer inte smälta
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!