Börjar bli mörkt på kvällarna. Hur många har monterat extraljus på bilarna?
Skulle tagit av dem men monterade en extra led-ramp istället Nu är det ju kolsvart på nätterna igen så allt ljus behövs. Ska slänga i xenon i helljuset när jag får ändan ur (inköpet men orka montera eländet )
Skulle tagit av dem men monterade en extra led-ramp istället Nu är det ju kolsvart på nätterna igen så allt ljus behövs. Ska slänga i xenon i helljuset när jag får ändan ur (inköpet men orka montera eländet )
Hur stor skillnad tror du det gör, när man redan har extraljus? Funderat på samma sak nämligen, t.ex 70w xenon
Har även upptäck att ena dioden i ett av spotljusen lyser mycket gulare än de andra, nästan som halogen. Vad kan det bero på? Har mailat humanhabit.nu men de har inte svarat.
Tips på bra led ramp att ha på en v70 -98 på taket? Gärna i lagom längd för att fästa smidigt i railsen:) lär ju få bygga nått eget fäste men posta gärna era bilder och ideer:))
Tips på bra led ramp att ha på en v70 -98 på taket? Gärna i lagom längd för att fästa smidigt i railsen:) lär ju få bygga nått eget fäste men posta gärna era bilder och ideer:))
Kolla min bild ett par inlägg upp. Det är en 22" (ca58cm) Viklight 100w ramp med spot från bilupplysningen.se. Jag tog ett takräcke och borrade två hål rakt igenom. Sen två bultar med bricka och mutter på baksidan, sitter väldigt stabilt och skakar inte
Kolla min bild ett par inlägg upp. Det är en 22" (ca58cm) Viklight 100w ramp med spot från bilupplysningen.se. Jag tog ett takräcke och borrade två hål rakt igenom. Sen två bultar med bricka och mutter på baksidan, sitter väldigt stabilt och skakar inte
Najs men vill ha lite större får plats med 160cm ungefär så däromkring iallafall:) inte under metern:)
Najs men vill ha lite större får plats med 160cm ungefär så däromkring iallafall:) inte under metern:)
Förstår det, skulle vilja haft en längre jag också. Den var egentligen tänkt att sitta i fronten men sen hamnade de andra ljusen där så fick bli taket Men det gör mycket när den sitter just där, det tar ju bort mycket skuggor som blir på vägen och man får bättre ljus i dikena, även med en spot. Skulle vilja ha en på typ en meter med 240w istället, så skulle nog kikat på något sådant om jag var du. Beror ju på hur mycket du vill betala också förstås
Förstår det, skulle vilja haft en längre jag också. Den var egentligen tänkt att sitta i fronten men sen hamnade de andra ljusen där så fick bli taket Men det gör mycket när den sitter just där, det tar ju bort mycket skuggor som blir på vägen och man får bättre ljus i dikena, även med en spot. Skulle vilja ha en på typ en meter med 240w istället, så skulle nog kikat på något sådant om jag var du. Beror ju på hur mycket du vill betala också förstås
Xenonhuset har vettiga priser mellan 3-4000:) , frågan e hur bra dom e?
Börjar bli mörkt på kvällarna. Hur många har monterat extraljus på bilarna?
plockar aldrig av mina på den bilen jag åker med. Har däremot bytt från LED-extraljusen till 70watt xenon i extraljus igen för att få längden på ljuset igen..
En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Har beställt lite prylar till min Avalanche till hösten nu: 1) 2st Vision X 21" XMITTER ramper ska in bakom grillen och kommer följa vinkeln av den spetsiga fronten. 2) 2" höjningssats fram LevelIt kit 3) 4st Vision X Dura som backljus 4) Nya mörktonade lyktor med projektorlinser för att kunna xenonkonvertera utan att blända mötande eftersom bilen är rätt hög också.. 5) Självklart svarta fälgar för att matcha resten av prylarna som ALLT är i svart 6) Lysdioder till alla fula gula orginallampor!
Jo dom bitarna känner jag till. Undrade lite pågrund av att jag sett så många som börjat handla där. Sen har jag för mig att det låg en varning på första inlägget mot humanhabit.nu förut som inte finns kvar. Antar att det är lika illa som det var förut alltså.
Jag handlade på humanhabit.nu, snabb leverans och sakerna fungerar. Mer har jag inte kunnat avgöra, tiden får utvisa om grejerna är värda sitt pris eller brutal skit
Här är en jämförelse om någon går i köpartankar. (Kamerans fel att det ser ut att blända satan framför bilen)
Har beställt lite prylar till min Avalanche till hösten nu: http://www1.garaget.org/archive/72/7107 … 414736.jpg 1) 2st Vision X 21" XMITTER ramper ska in bakom grillen och kommer följa vinkeln av den spetsiga fronten. 2) 2" höjningssats fram LevelIt kit 3) 4st Vision X Dura som backljus 4) Nya mörktonade lyktor med projektorlinser för att kunna xenonkonvertera utan att blända mötande eftersom bilen är rätt hög också.. 5) Självklart svarta fälgar för att matcha resten av prylarna som ALLT är i svart 6) Lysdioder till alla fula gula orginallampor!
Har beställt lite prylar till min Avalanche till hösten nu: http://www1.garaget.org/archive/72/7107 … 414736.jpg 1) 2st Vision X 21" XMITTER ramper ska in bakom grillen och kommer följa vinkeln av den spetsiga fronten. 2) 2" höjningssats fram LevelIt kit 3) 4st Vision X Dura som backljus 4) Nya mörktonade lyktor med projektorlinser för att kunna xenonkonvertera utan att blända mötande eftersom bilen är rätt hög också.. 5) Självklart svarta fälgar för att matcha resten av prylarna som ALLT är i svart 6) Lysdioder till alla fula gula orginallampor!
Jasså skaffat amerika pickis men ljus planerna låter toppen
Hejsan beställde en 50" ca 350w ledramp från china på prov och tänkte ha en kontakt vid huven för att lätt kunna ta bort den. Tänkte köra sådana här kontakter för dom klarar lite stryk. Men såg att dom endast klarade 1,5mm2 kablar som max. Är det någon som vet vad dom kör med för kablar till ramperna samt vad som är rekomenderat?
Om man utgår ifrån att rampen drar 350 W vid 12 V så kan strömmen bli runt 29-30 A. Enligt säkringstabellen hos EMMA behövs 4 mm2 kabel till 30 A säkring, då skulle jag föreslå den kabelarean.