Volvo 744 GL -89 Helrenoveras och blir med BMW-motor
Planerna är att gå igenom bilen efter rost och renovera upp det som ska användas igen. Väghållningen ska förbättras och en BMW M20B25 motor med turbo ska hinkas i. Projektet kommer gå ganska långsamt periodvis eftersom min... Visa mer
Surt! Hoppas det inte är mycket trasigt. Motorer är ju visserligen som lego så delar finns ju... Lite dyrt, men ja
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Surt! Hoppas det inte är mycket trasigt. Motorer är ju visserligen som lego så delar finns ju... Lite dyrt, men ja
Riktigt tråkigt. 1 steg fram, 20 bak. Hoppas innerligt att toppen har klarat sig, men antagligen inte. Nu har jag lite att pilla med till våren 2015 utan stress.
Ska passa på att köpa en riktig koppling nu när jag tar isär det samt diff. Hoppas inte motivationen sviker nu bara!
Riktigt tråkigt. 1 steg fram, 20 bak. Hoppas innerligt att toppen har klarat sig, men antagligen inte. Nu har jag lite att pilla med till våren 2015 utan stress.
Ska passa på att köpa en riktig koppling nu när jag tar isär det samt diff. Hoppas inte motivationen sviker nu bara!
Kämpa kämpa! För liten wg som resulterade i skenladd eller vad hände?
Det är 50mm WG så den ska räcka. Problemet var att slangen till undersidan av wastegaten hade vikt sig. Antagligen pga värme. Så fruktansvärt onödigt...
Dags för operation
Lite skit ur
Bara kardan kvar för att lyfta ur. Ska bli spännande imorgon...
Det är 50mm WG så den ska räcka. Problemet var att slangen till undersidan av wastegaten hade vikt sig. Antagligen pga värme. Så fruktansvärt onödigt...
Fy vad tråkigt med motorras. Jag hoppas verkligen att du får tillbaka lite av motivationen och färdigställer bygget med en ny motor, för arbetet du har lagt ner på bilen är verkligen imponerade.
En liten tröst, även om den är liten, är ju att du har all el färdigdragen, och allt annat runt om själva motorn färdigbyggt.
fyfan, lider med dig! sålde precis min 760 pga ingen motivation och arbetslöshet
Dr_struts skrev:
zappen999 skrev:
Dr_struts skrev:
Fan va runk... Skickar över lite motivation från mig!
Garagemuppen skrev:
Fy vad tråkigt med motorras. Jag hoppas verkligen att du får tillbaka lite av motivationen och färdigställer bygget med en ny motor, för arbetet du har lagt ner på bilen är verkligen imponerade.
En liten tröst, även om den är liten, är ju att du har all el färdigdragen, och allt annat runt om själva motorn färdigbyggt.
Så kom igen och ge inte upp!
Tack för stödet boys! Idag har jag rivit ner hela maskinen. Tur i oturen. Toppen har klarat sig!
Ni får nöja er med mobilbilder idag
Ser ut som det ska, eller?
Strippat allt från blocket
Toppen på operationsbordet
Ger upp för idag. Toppen ska plockas isär helt och sköljas ur, sedan monteras ihop igen. Ska jaga tag i ett block och en dieselvev så det blir 2,7 liter istället. Lika bra medans man är igång
fyfan, lider med dig! sålde precis min 760 pga ingen motivation och arbetslöshet
Dr_struts skrev:
zappen999 skrev:
Fan va runk... Skickar över lite motivation från mig!
Garagemuppen skrev:
Så kom igen och ge inte upp!
Tack för stödet boys! Idag har jag rivit ner hela maskinen. Tur i oturen. Toppen har klarat sig!
Ger upp för idag. Toppen ska plockas isär helt och sköljas ur, sedan monteras ihop igen. Ska jaga tag i ett block och en dieselvev så det blir 2,7 liter istället. Lika bra medans man är igång
det ser bra ut din motivation har inte svikit dig vad är det för bmw motor? min bror kanske kan ha en
Tråkigt med ras.. Men det är roligt att plocka ihop en ny motor
Blir det riktiga stakar och kolvar till den nya veven eller blir det bättre beg?
Roligt men dyrt! Det blir ingen smidd motor, pengarna räcker inte till helt enkelt. Har en M20B20 motor liggandes som jag ska ta stakarna från om det nu blir dieselvev i den. Så just nu jagar jag ett block/botten att börja bygga på. Toppen är genomgången och snart ihopmonterad igen.
Bara en idé, be någon liten verkstad göra plattor i aluminium med gängade hål i som du TIG-svetsar fast i kåpan så slipper du köra något genomgående i kåpan.