IPHONE 5 - helt värdelös telefon, vad har återförsäljare/tillverkaren för skyldigheter mot mig som konsument?

hangman
9 december 2012 · 2 174 Inlägg

Tjena!

kort och gott köpte jag en iphone 4 för 2 år sen, funkat as bra hela tiden och gör fortfarande det fast den badat, tappats många gånger m.m.

Sen när 5an var på gång så bokade jag en direkt, har använt den nu några veckor och är så jävla missnöjd med batteritiden.

Prestandan kvalitén och allt överlag är som vanligt med apple, perfekt, men batteriet klarar inte ens 3 timmar att lyssna på webradion. Då är platstjänster avstängt, wifi, bluetooth och allt annat som inte behövs.

Min iphone 4 som är flera år gammal klarar lätt en hel arbetsdag med många samtal, webradio och sånt.

Ringde telenor som jag köpte den av och dom säger att det är många som har problem och att jag får lämna in den, Men vad hjälper det när det är fabrikationsfel på batterierna? Dom har nog inte redan fixat bättre batterier, då skulle nog apple sagt till om det och reklamerat alla 5or.

Vad kan man göra? Tack för bra svar!

FordRSC Los geht's, Schumacher
9 december 2012 · 1 510 Inlägg

Visserligen har jag inte lyssnat på webradio så mycket, men cirka 20 min och kanske 1% minde batteri... Så då har din något fel

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Niklaz_86
9 december 2012 · 73 Inlägg

jätte nöjd med min Iphone 5. Surfat och spelat på den typ hela dagarna grejat fram och tebax sen halv nio imorse nu dock behöver jag snart ladda den.

Hade en samsung galaxi mini innan och gemför med den så är Iphone  5 mycket bättre

Audi a4 (1997)
Volvo v70s "Heidi" (2005)
hangman
9 december 2012 · 2 174 Inlägg

FordRSC skrev:
Visserligen har jag inte lyssnat på webradio så mycket, men cirka 20 min och kanske 1% minde batteri... Så då har din något fel

¨

tanka ner en app och prova, Jag ringde telenor och dom har tusentals med klagomål och folk som börjar reklamera telefonerna då det inte går använda dom fullt ut, visst den håller om den ligger om man inte använder den, men i jobbet pratar ja jävligt mycket och måste ha musik hela tiden. 4an håller kanon men 5an är katastrof, söker du på google får du upp en jävla massor trådar om detta, frågan är bara vad man har för rättigheter vem som ska fixa vad, tycker det är dåligt behöva skicka in en telefon som är ny få en jävla lånetelefon och krångla när dom inte släppt nån uppdatering på barnsjukdomarna på dessa telefoner.

Germax
9 december 2012 · 12 086 Inlägg

Får du lämna tillbaka telefonen är det väl inget att bråka om?

hangman
9 december 2012 · 2 174 Inlägg

Germax skrev:
Får du lämna tillbaka telefonen är det väl inget att bråka om?

får lämna in den på lagning, men då apple inte släppt någon lösning är det ju skit samma, efter 3 gånger på lagning får man häva köpet har jag för mig, men det hjälper ju inte jag har ju nytt nummer och skit och vill absolut inte ha något annat än iphone. Något måste göras.

Har du några bmw fälgar till salu eller kan du höra med källis? 18-19 tum snygga ska passa e46. kram

850_GLT
10 december 2012 · 947 Inlägg

en fråga bara, varför lägga upp saker om mobiltelefoner på garaget.org? vad har telefoner med bilar å göra? tongue

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Bebben Legitimerad besserwisser
10 december 2012 · 921 Inlägg

850_GLT skrev:
en fråga bara, varför lägga upp saker om mobiltelefoner på garaget.org? vad har telefoner med bilar å göra? tongue

Den ligger i avdelningen "Off Topic"...

Till TS:
Innan du lämnar in den, testa göra en fabriksåterställning via iTunes och installera en ny, fräsh version av iOS.

hangman
10 december 2012 · 2 174 Inlägg

Bebben skrev:

850_GLT skrev:
en fråga bara, varför lägga upp saker om mobiltelefoner på garaget.org? vad har telefoner med bilar å göra? tongue

Den ligger i avdelningen "Off Topic"...

Till TS:
Innan du lämnar in den, testa göra en fabriksåterställning via iTunes och installera en ny, fräsh version av iOS.

tack för tipset!

Freddye
19 december 2012 · 391 Inlägg

Jag hade samma problem med min. Mitt problem var att jag använde den gamla laddaren då jag trodde att det var samma som innan.

hangman
19 december 2012 · 2 174 Inlägg

Freddye skrev:
Jag hade samma problem med min. Mitt problem var att jag använde den gamla laddaren då jag trodde att det var samma som innan.

tack för tipset. Använder dock nya laddaren, och dom har fått in tusentals reklamationer på 5an hittills så det var bara skicka in den, min gamla 4a är inne på upplåsning nu, för jag måste ha en telefon under tiden och ingen vill låna ut en iphone...snacka om man är strandsatt när något händer.

Murvald Knegare
19 december 2012 · 718 Inlägg

hangman skrev:

Freddye skrev:
Jag hade samma problem med min. Mitt problem var att jag använde den gamla laddaren då jag trodde att det var samma som innan.

tack för tipset. Använder dock nya laddaren, och dom har fått in tusentals reklamationer på 5an hittills så det var bara skicka in den, min gamla 4a är inne på upplåsning nu, för jag måste ha en telefon under tiden och ingen vill låna ut en iphone...snacka om man är strandsatt när något händer.

Finns garanterat någon som har en gammal Nokia liggandes...

William 2009-02-20
Mattsson_91 Självlärd
19 december 2012 · 3 083 Inlägg

Murvald skrev:

hangman skrev:

Freddye skrev:
Jag hade samma problem med min. Mitt problem var att jag använde den gamla laddaren då jag trodde att det var samma som innan.

tack för tipset. Använder dock nya laddaren, och dom har fått in tusentals reklamationer på 5an hittills så det var bara skicka in den, min gamla 4a är inne på upplåsning nu, för jag måste ha en telefon under tiden och ingen vill låna ut en iphone...snacka om man är strandsatt när något händer.

Finns garanterat någon som har en gammal Nokia liggandes...

Du kan få köpa ett gäng av mig wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
hangman
19 december 2012 · 2 174 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Murvald skrev:

hangman skrev:

tack för tipset. Använder dock nya laddaren, och dom har fått in tusentals reklamationer på 5an hittills så det var bara skicka in den, min gamla 4a är inne på upplåsning nu, för jag måste ha en telefon under tiden och ingen vill låna ut en iphone...snacka om man är strandsatt när något händer.

Finns garanterat någon som har en gammal Nokia liggandes...

Du kan få köpa ett gäng av mig wink

har man haft iphone flera år kan man inte ha något annat, bara låsa upp min gamla så är det fixat. En android eller gammal telefon finns inte med på kartan...och iphone har mindre simkort.

Mattsson_91 Självlärd
19 december 2012 · 3 083 Inlägg

hangman skrev:

Volvo142_73a skrev:

Murvald skrev:

Finns garanterat någon som har en gammal Nokia liggandes...

Du kan få köpa ett gäng av mig wink

har man haft iphone flera år kan man inte ha något annat, bara låsa upp min gamla så är det fixat. En android eller gammal telefon finns inte med på kartan...och iphone har mindre simkort.

Det har du ju förstås rätt i. Dock har du fel i det första då jag hört många som gått från iPhone till Android och varit mer nöjda än med iPhone tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
hangman
19 december 2012 · 2 174 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

hangman skrev:

Volvo142_73a skrev:

Du kan få köpa ett gäng av mig wink

har man haft iphone flera år kan man inte ha något annat, bara låsa upp min gamla så är det fixat. En android eller gammal telefon finns inte med på kartan...och iphone har mindre simkort.

Det har du ju förstås rätt i. Dock har du fel i det första då jag hört många som gått från iPhone till Android och varit mer nöjda än med iPhone tongue

Hehe japp och jag tvärtom, haft typ varenda telefon man kan ha, har dock inte provat samsung s3, men s2a är ett skämt emot iphone 4, och 3gs tillochmed.

Displayens klarhet och att den inte hackar, sen kvaliten och känslan i handen går inte jämföra med någon annan telefon där är iphone bäst.

Finns många fina telefoner, samma som bilar, men man hittar sin smak och jag älskar bmw, har kört helt nya volvo och blivit riktigt besviken på komfort och körglädje, Min gamla v70 R var tex klädda dörrsidor och alacantra, en jävla fin inredning, nya volvo för 400 tusen va ju bara plast och smäck, hade en v50 - 2010 som hyrbil, lämna tillbaka den den var så extremt oskön och dålig så hämta ut en mondeo 2012 istället och snacka om trevlig bil, som sagt smaken är som baken. Sry för offtopic men ville bara säga att alla gillar olika smile

Peter_5565
24 december 2012 · 326 Inlägg

hangman skrev:
har man haft iphone flera år kan man inte ha något annat, bara låsa upp min gamla så är det fixat. En android eller gammal telefon finns inte med på kartan...och iphone har mindre simkort.

Jodå, det kan man. Jag hann avverka tre iphone innan jag tröttnade. Efter det blev det Android av olika fabrikat. Kommer aldrig att köpa en iphone igen. Maken till tråkig telefon finns inte. För att jag ska komma ihåg hur värdelös iphone är så använder jag min gamla som jobbtelefon.  Funderar varje dag på hur jag kunde tycka att den var så bra..

Skulle nästa telefon mot förmodan inte bli en Android så blir det en Windowslur. Iphone känns lite utdaterat om man säger så.


Kan f.ö. säga att vi är ett skapligt gäng på jobbet som vandrat samma väg. Ingen iphone så långt ögat når där numera.

Senast redigerat av Peter_5565 (24 december 2012)

VLN denkz
25 december 2012 · 323 Inlägg

Hade Iphone 4 , var hur nöjd som helst. Nu har jag 5:an, har fan funderat på att gå tilbaka till 4:an. Segar sig och hänger inte alls med i svängarna. Trodde den skulle vara snabbare än 4:an. Ångrar bittert att jag inte väntade på en schysst windowsphone.....

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
alain www.bimmerpower.org
25 december 2012 · 3 995 Inlägg

Bra att veta att det är så mycket problem med 5a, köpte 4s i maj månad och ha 1½ år kvar på den, kanske hinner dom med bättre batterier och funktioner till 6a.
Min son har en 5a och den skramlar på insida när han skaka den, han är inte så nöjd med den, han rekommendera det mig att inte köpa 5a.
Jag är mycket nöjd med min 4s på alla sätt och vis.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang