Återförsäljare i sverige/Importörer av Mustangdelar

triccie HEMI Power
11 december 2012 · 131 Inlägg

Hej!
Jag undrar om någon här har koll på om det finns någon/något företag i Sverige som importerar delar från USA till Mustanger eller möjligtvis en firma som man skulle kunna frakta med ifrån USA, dock behövs en amerikansk adress som delarna ska skickas till i första hand för att sedan skeppas till sverige om ni förstår vad jag menar...

Så langa gärna in lite tips till mig då jag vill göra bilen ett snäpp råare! smile

Har ni koll på kostnader osv så skriv gärna med det oxå.

AK86
11 december 2012 · 250 Inlägg

Hansen Racing uppe i Stockholm, kolla med dom! smile

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
it_mutt Avstängd
11 december 2012 · 10 388 Inlägg

Kan säga att spontant från jänkarna i familjen (som bl.a. innefattar just två mustanger) så har vi plockat mycket direkt från usa, av den enkla anledning att det, även med tullavgifter och "skit" blir bra mycket billigare än att köpa det "här hemma"

Nu pratar jag dock om äldre mustanger än din, men som sagt, kolla och räkna, det lönar sig ofta trots "påläggen"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
11 december 2012 · 1 778 Inlägg

Du vill alltså ta hem delar som du själv har hittat i usa:)? Jag har ett par kontakter som tar hem conteinrar med delar imellanåt.
Vill du bara köpa grejer så är styvfarsan general agent för clintberg & way i norden. Så då kan du handla av dom.
Hansen racing går ju handla av också, men dom har mest china skräp.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
triccie HEMI Power
11 december 2012 · 131 Inlägg

it_mutt skrev:
Kan säga att spontant från jänkarna i familjen (som bl.a. innefattar just två mustanger) så har vi plockat mycket direkt från usa, av den enkla anledning att det, även med tullavgifter och "skit" blir bra mycket billigare än att köpa det "här hemma"

Nu pratar jag dock om äldre mustanger än din, men som sagt, kolla och räkna, det lönar sig ofta trots "påläggen"

Problemet är ju bara att det är få som skeppar över till sverige. Känner du till något företag som gör det eller någon fraktfirma i USA som skeppar over seas?

triccie HEMI Power
11 december 2012 · 131 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Du vill alltså ta hem delar som du själv har hittat i usa:)? Jag har ett par kontakter som tar hem conteinrar med delar imellanåt.
Vill du bara köpa grejer så är styvfarsan general agent för clintberg & way i norden. Så då kan du handla av dom.
Hansen racing går ju handla av också, men dom har mest china skräp.

Precis! Ja jag kikar gärna på hans sida oxåsmile hur går jag till väga om jag vill ta hjälp av de i USA? Koll på kostnader?
Tack för svaret!

it_mutt Avstängd
11 december 2012 · 10 388 Inlägg

triccie skrev:

it_mutt skrev:
Kan säga att spontant från jänkarna i familjen (som bl.a. innefattar just två mustanger) så har vi plockat mycket direkt från usa, av den enkla anledning att det, även med tullavgifter och "skit" blir bra mycket billigare än att köpa det "här hemma"

Nu pratar jag dock om äldre mustanger än din, men som sagt, kolla och räkna, det lönar sig ofta trots "påläggen"

Problemet är ju bara att det är få som skeppar över till sverige. Känner du till något företag som gör det eller någon fraktfirma i USA som skeppar over seas?

Vi har faktiskt inte haft några problem med det, men, då har vi kontaktat en del som inte har det utsatt på hemsidor eller liknande och frågat, och vad jag kan minnas har ingen sagt "nej".

Men ja, jag kan ta en titt bland kvittona var vi handlat mest ifrån iofs smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Fredde_Vette JaG
11 december 2012 · 785 Inlägg

Classik car i lödde tar hem allt du kan önska dig på beställning.
Du får ett fast pris direkt.

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Trevik
11 december 2012 · 127 Inlägg

Grufman bil!!!!!

Chevrolet Chevelle "509 cui" (1970)
SAAB_4ever
11 december 2012 · 767 Inlägg

kolla med dalhems kompisen som är son till ägarna sa att dom kan ta hem delar från usa till vilka bilar som helst typ

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
putspeter V8
11 december 2012 · 4 Inlägg

Kolla med grufmanbil.se har beställt mycket där ifråntongue.

Ford Mustang Saleen SC281 "Nr.1330" (2005)
Trevik
11 december 2012 · 127 Inlägg

fast det mesta är köpt billigt av treviksbil.se ;-)

Chevrolet Chevelle "509 cui" (1970)
dalcudia
11 december 2012 · 83 Inlägg

http://www.hcbilservice.com/

Dom håller på mycket med Mustang, kolla med dom..

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)
Saab 9-5 AERO "NightSleeper" (2000)
triccie HEMI Power
12 december 2012 · 131 Inlägg

it_mutt skrev:

triccie skrev:

it_mutt skrev:
Kan säga att spontant från jänkarna i familjen (som bl.a. innefattar just två mustanger) så har vi plockat mycket direkt från usa, av den enkla anledning att det, även med tullavgifter och "skit" blir bra mycket billigare än att köpa det "här hemma"

Nu pratar jag dock om äldre mustanger än din, men som sagt, kolla och räkna, det lönar sig ofta trots "påläggen"

Problemet är ju bara att det är få som skeppar över till sverige. Känner du till något företag som gör det eller någon fraktfirma i USA som skeppar over seas?

Vi har faktiskt inte haft några problem med det, men, då har vi kontaktat en del som inte har det utsatt på hemsidor eller liknande och frågat, och vad jag kan minnas har ingen sagt "nej".

Men ja, jag kan ta en titt bland kvittona var vi handlat mest ifrån iofs smile

jaha okej. Då ska jag kolla om det går att lösa smile Tack för ditt tips!

triccie HEMI Power
12 december 2012 · 131 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Classik car i lödde tar hem allt du kan önska dig på beställning.
Du får ett fast pris direkt.

Låter kanon! Tack!

triccie HEMI Power
12 december 2012 · 131 Inlägg

putspeter skrev:
Kolla med grufmanbil.se har beställt mycket där ifråntongue.

De hade inte så mycket kul tycker jag.. haha... wink

triccie HEMI Power
12 december 2012 · 131 Inlägg

Trevik skrev:
fast det mesta är köpt billigt av treviksbil.se ;-)

Jo det är klart wink Har du en snygg vinge och headlights med halo så tar jag det direkt!big_smile

Senast redigerat av triccie (12 december 2012)

triccie HEMI Power
12 december 2012 · 131 Inlägg

dalcudia skrev:
http://www.hcbilservice.com/

Dom håller på mycket med Mustang, kolla med dom..

tackar!

sthlm_145
12 december 2012 · 297 Inlägg

vpaoutopart i sollentuna

Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
BMW E36 "M50b28" (1996)
triccie HEMI Power
26 januari 2013 · 131 Inlägg

Tack för tipset!smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang