Busgrabb skrev:
Får väl skriva ett par rader då jag haft både M3 E36, M3 E46, M3 92 och M5 E60 så lite koll har jag.
Har inte haft nånon Corvette men polarn har haft en så jag har åkt en del.
M3 E46 som det nämnts en del om får jag hålla med HCT lite då den har klen bakdiff, lite skramlig inredning som han även nämt, det flagnar på panelerna.
Tycker inte den andas direkt kvalite innuti på varken material eller design.
Jag sköt sönder hela diffklumpen på min vid streetrace, detta men typ 20 hkr mer än orginal och vid lite forskande på nätet så var det rätt vanligt.
Blåste även en LMM under tiden jag hade min bil.
För övrigt en jävligt fin bil att köra och som är bra på allt men inte bäst.
Hela E9X serien tycker jag däremot känns jävligt välbyggd och tajt både på insidan och utsidan.
Är riktigt nöjd med min M3 E92 och dom verkar ju även svara bra på uppgraderingar, så himla maxade är dom inte från fabrik och det finns nog mycket marginaler då dom är tänkta att hålla lika länge som en vanlig BMW.
Bara med hela avgassystemet bytt gav min kärra 42 Hkr mer utan ändring av mjukvara eller något annat.
600 Hkr med kompressor är ju inga problem även med för övrigt orörd motor.
Var med inne på 335i när jag skulle köpa E92 men ska man sätta fart i den med avgas, mjukvara, intercooler, filter och sedan byta diff, göra något åt väghållningen och uppgradera lite mer så blir den fan inte billig och det ändå ingen M3:a så jag valde bort den.
E92:an är helt klart den bästa kärran jag haft och den kan man använda till allt även om den inte är grymt snabb rakt fram orginal.
Corvetten tycker jag med känns rätt plastig och omodern innuti men ser ju nice ut på utsidan.
Man får mycket motor och "sportbil" för pengarna en tex C6:a kostar idag.