Trodde från början att den skulle passa Alla E60 Limo och även till vissa med 3.0 l Diesel. Tills jag nu förstod att det bara gäller Diesel.
Skicka tillbaka den till Österrike blir nog väldigt dyrt och då säljer jag den nog hellre i sverige då priset jag betalade där nere var bra tror jag.
Men till frågan, vad händer om man kopplar in den i bilen ändå och skiter i att de är en Diesel-variant? Vad kan hända? Är de annat gods i dom, blir ljudet skit eller är de bara modellanpassat efter att de ska vara lätt att montera?
Kan en kille som jobbat med avgassystem meka till det så att de även passar på bilen?
Den enda anledningen till att sälja olika varianter är pga modellanpassning. Så i värsta fall passar det helt enkelt inte.
Om det passar - go for it, gör ingen skillnad.
Om de inte passar, skulle en kille meka ihop de tror du?
Har redan strulat då de glömde skicka leveransen, så är en månad försenad men är nu på väg och kan följa paketet. Priset är för bra för att sälja egentligen..
Njaaeee, kanske går att kapa upp och svetsa om lite, men det är svårt att säga när man inte vet hur varken delarna eller bilen ser ut satt. En ren gissningslek
Okej finns de något alternativ till att svetsa? Tänker på muffar i skarvarna etc om de ens är värt att försöka knåda ihop de själv och få de tätt eller om man måste lämna in den.
Kan man svetsa så är det väl inga problem, då kan man ju sätta dit vilken ljudämpare man vill. Allt handlar ju om hur duktig man är när det kommer till bygga om / svetsa.
Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
Kvarstår dock frågan om de finns alternativ till att svetsa. Tänker framförallt på OM man måste byta tillbaka till original, då hade en muff varit skön att ha för att få loss det nya om ni förstår hur jag menar.
Kvarstår dock frågan om de finns alternativ till att svetsa. Tänker framförallt på OM man måste byta tillbaka till original, då hade en muff varit skön att ha för att få loss det nya om ni förstår hur jag menar.
Allt går som sagt bara man vill
Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
Någon som har någon aning om vad det är för delar man behöver för att skarva ihop rören utan att svetsa?
Svårt och säga innan man ens sett hur det ser ut, utifall du behöver böjar eller likande
Okej, blir nog att lämna bort de och be dom göra så istället för att svetsa då de lär bli onödigt dyrt. Blir resultatet detsamma utan att svetsa?
BMW brukar ha ett helt system, så du måste kapa av orginalsystemet där den nya dämparen ska sitta. Men det är väl bara att sätta dit en muff på orginaldämparen också så kan du byta tillbaka.
Skiljer rördiametern löser man det ganska lätt med skarvmuffar... har man otur så kanske de har dragit avgasysstemet på andra sidan bilen eller nåt. Då är det liiiiiiiiiite mer jobb
Skiljer rördiametern löser man det ganska lätt med skarvmuffar... har man otur så kanske de har dragit avgasysstemet på andra sidan bilen eller nåt. Då är det liiiiiiiiiite mer jobb
Men de är bara slutdämparen som ska bytas ju, så de spelar väl ingen roll vart de går?