B230ET får varken gnista eller bränsle

RallyAlle
19 december 2012 · 74 Inlägg

Har hållit på jätte länge nu o försökt få igång ET maskinen men utan framgång. Den får som sagt varken gnista eller soppa, Det kommer fram soppa till fuelrailen men spridarna öppnar inte...

Har bytt rotor, fördelarlock, tänd kablar och tändlägesgivaren i tändningsväg. Får ström fram till spridarna och jordar med jordfläta från fuelrailen till chassit mot torped väggen. Har plockat upp spridarna ur toppen för o se om det kommer soppa utan framgång, Det kommer inget "klick" ljud eller liknande från spridarna häller när ja vrider på tändningen så dom öppnar troligtvis inte... Jag har en 044 pump men ingen förpump, kan det vara det vara för svagt soppatryck?

Mina chansningar ligger på antingen ETC boxen eller eventuellt Bränsletrycks regulatorn...

Förövrigt ligger boxarna löst inne i bilen, måste dessa jordas i chassit?

Ej 100 säker på årsmodell, men är ganska säker på att det är från en -87a.

Då min kunskap inte räcker till längre så vänder ja mig nu till er på garaget, All hjälp uppskattas!

Ha De

/Alexander

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
lakhea Leg. Bilplågare.
20 december 2012 · 218 Inlägg

Hade samma fel på mitt lekåk.
Vad bränsleboxen det berodde på.
Men har du kollat bränslerelät?
LH 2.2  system?

RallyAlle
20 december 2012 · 74 Inlägg

Motronic system, jag har strömmät bränslerelät (det vita) och det klickar som det ska och strömen går, soppa pumpen startar och boxarna får ström.

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
RallyAlle
31 december 2012 · 74 Inlägg

Provat bytt box utan framgång, ska se över kabelhärvan o kolla ifall ja hittar något skumt

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang