Haggan skrev:
Oj, blev lite fart på tråden, alltid trevligt

vi har fortfarande inte hittat någon bil än, men nu så står valet mellan 850 och en v70.
Efter att ha skummat genom blocket (bilar på rimmligt avstånd från Avesta) så hittar jag ett par bilar för runt 15.000, men hur kan skicket vara på dessa? i karossen så verkar dom väldigt fina osv, så det är mest maskinellt och slitage delar som jag blir lite fundersam på.
Så kan man helt enkelt hitta en v70 för 15.000 som kan hålla många år utan att dom ska in på lagning osv, päronen vill ha en pålitlig bil som inte kostar för mycket, därav vad som kan vara bäst, en 850 eller en billigare v70? Mvh Jonas:)
Jag har två bekanta som har köpt slit&släng-bilar i form av Volvo V70 som används till det mesta, ingen av dem gav de mer än 10.000:- för och bägge bilarna är friska exemplar. Om jag minns rätt gav de sju respektive nio för dem, men jag är inte helt säker. De har gått ett år respektive drygt ett år utan problem hittills i alla fall.
Jag tycker du skall fokusera på skick istället för modell, hellre en fin 855 än en V70 i bruksskick men av två likvärdiga bilar av respektive modell hade jag valt en V70.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.