27 december 2012
Trådstartare
Hejsan.
För stunden sitter det ett 3" rör på min 945a från turbon och bak. Just nu sitter bakre delen upphängd med slangklämmor, vilket jag inte vet ifall besiktningen gillar då det är den enda upphängningen på röret. Därav tänkte jag fråga er hur ni har gjort när ni byggt egna rör?
Min tanke är att använda järnstänger och böja till egna fästen, punktsvetsa fast dem på röret och sedan hänga fast dem i de originala gummiupphängningarna. Tror ni att det kan fungera? Uppskattar annars tips på hur ni gjort.
Vidare undrar jag även om passformen på rören på 945. Det är så att mitt rör sitter en bit under chassiet. Det finns ju en balk/del från chassiet (ungefär 30cm framför bakhjulet vid avgasystemet) som går ner och stör passformen på röret och således blir bilen bra mycket lägre på grund av avgasröret. Är det inte så att röret med katt och dylikt ska gå i den "tunneln" under chassiet eller ska röret hänga några cm under själva bilen?
Förstår ni hur jag menar?
Därför undrar jag hur man kan lösa detta så att avgasröret kommer längre upp och på så vis vinkla upp avgasröret på något sätt så att det kommer längre upp under bilen. Just nu så slår ljuddämparen under bilen i i stort sett överallt. Riktigt störande.
Jag ber om ursäkt ifall förklaringarna är dåliga. Öl påverkar sitt med tänkandet!

Mvh.
- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.