2217
Sök

Dålig kupévärme Volvo 940

StukFöreBruk
134 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Tjena, kommer knappt ingen värme i 940in, tempen går upp å står som han ska men värme finns det dåligt om! tongue är det värmepaketen som har gett sig lr vad kan ha hänt? Tacksam för svar, vill ha värme i vinter! wink Tack på förhand!

113 Inlägg
27 december 2012
Hur kallt har du det där du bor nu?

När det var ner mot 15 minus slutade mitt värmepaket att generera någon vidare värme, men när det blev varmare och jag körde en länge runda kom det igång igen. Sköljde därefter ur systemet och bytte glykol+vatten. Nu fungerar det som det ska igen! smile

Värt att prova?

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.

Smålänning
7 887 Inlägg
27 december 2012
Kolla så du har vatten först och främst, kan blir rätt dåligt med vatten innan motorn överhettar, men värmen försvinner rätt fort.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fri fart för ett fritt folk!
14 630 Inlägg
27 december 2012
dels så kolla som sagt nivån och hur mycket kyla glykolen klarar så det inte fryst i värme paketet

har du ac ska du kolla att alla vakumslangar är hela utan vakum till värmepaketet fungerar inte värmekranen.

kolla även kranen att den är hel och rör sig som den ska.

sitter på baksidan av motorn mellan motorn och värmepaketet och har en vakum slang till sig

Kör fort så hinner inget hända...

StukFöreBruk
134 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Bazzzinga skrev:
Hur kallt har du det där du bor nu?

När det var ner mot 15 minus slutade mitt värmepaket att generera någon vidare värme, men när det blev varmare och jag körde en länge runda kom det igång igen. Sköljde därefter ur systemet och bytte glykol+vatten. Nu fungerar det som det ska igen! smile

Värt att prova?

Ska göra ett försök, bara det att vattnet har frysit , till vattenslangen om man säger så tongue hur ser man om kranen över pedalstället är hel å rör sig som den ska då? wink

Sök