Mitsubishi Evo 8 -04

Här tänkte jag skriva om lite småpyssel som jag gör med min Evo :)
  • 54 Följare
  • 40 017 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 april 2013
Johakim
10 mars 2013 · 65 Inlägg

Jaha söndag igen, och som vanligt söndags-ångest så fick bota den med att beställa lite nya saker. Jag hoppas på att det kommer under veckan eller början av nästa vecka, så bilder kommer så fort jag fått hem allt så håll utkik! smile

Nickykarlsson
10 mars 2013 · 267 Inlägg

vart köpte du evo 9ans bak? förstår om det va på ebay men om du kan länka mig till själva sidan vore grymt! Bra blir din evo med! smile

Johakim
10 mars 2013 · 65 Inlägg

nkevo skrev:
vart köpte du evo 9ans bak? förstår om det va på ebay men om du kan länka mig till själva sidan vore grymt! Bra blir din evo med! smile

Absolut, http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-9-Rear-Bu … 1c23d01560

Där är företaget jag köpte ifrån, poppnit osv som behövs för att flytta över skenor osv från gamla och fästa på nya fäljer med också! smile

Tack så mycket, och detsamma får jag säga! smile

Nickykarlsson
10 mars 2013 · 267 Inlägg

Johakim skrev:

nkevo skrev:
vart köpte du evo 9ans bak? förstår om det va på ebay men om du kan länka mig till själva sidan vore grymt! Bra blir din evo med! smile

Absolut, http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-9-Rear-Bu … 1c23d01560

Där är företaget jag köpte ifrån, poppnit osv som behövs för att flytta över skenor osv från gamla och fästa på nya fäljer med också! smile

Tack så mycket, och detsamma får jag säga! smile

Kanon, så det va inte så svårt alltså? tar det lång tid eller går det hyfsat snabbt ändå att skicka hem det?

ja man tackar, försöker bli klar till elmia är målet smile

Johakim
10 mars 2013 · 65 Inlägg

nkevo skrev:

Johakim skrev:

nkevo skrev:
vart köpte du evo 9ans bak? förstår om det va på ebay men om du kan länka mig till själva sidan vore grymt! Bra blir din evo med! smile

Absolut, http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-9-Rear-Bu … 1c23d01560

Där är företaget jag köpte ifrån, poppnit osv som behövs för att flytta över skenor osv från gamla och fästa på nya fäljer med också! smile

Tack så mycket, och detsamma får jag säga! smile

Kanon, så det va inte så svårt alltså? tar det lång tid eller går det hyfsat snabbt ändå att skicka hem det?

ja man tackar, försöker bli klar till elmia är målet smile

Lugnt, nej inte speciellt, är ju bara att du behöver lacka den svart och sen flytta över skenorna och sen flytta över reg-plåt och belysning, så är det något du undrar över när du ska byta sen så är det bara du hör av dig! smile
Ja det gick rätt så fort faktiskt!

Låter bra, ja det börjar ju närma sig nu, åker du/ni karavanen ner? smile

Nickykarlsson
10 mars 2013 · 267 Inlägg

Johakim skrev:

nkevo skrev:

Johakim skrev:

Absolut, http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-9-Rear-Bu … 1c23d01560

Där är företaget jag köpte ifrån, poppnit osv som behövs för att flytta över skenor osv från gamla och fästa på nya fäljer med också! smile

Tack så mycket, och detsamma får jag säga! smile

Kanon, så det va inte så svårt alltså? tar det lång tid eller går det hyfsat snabbt ändå att skicka hem det?

ja man tackar, försöker bli klar till elmia är målet smile

Lugnt, nej inte speciellt, är ju bara att du behöver lacka den svart och sen flytta över skenorna och sen flytta över reg-plåt och belysning, så är det något du undrar över när du ska byta sen så är det bara du hör av dig! smile
Ja det gick rätt så fort faktiskt!

Låter bra, ja det börjar ju närma sig nu, åker du/ni karavanen ner? smile

Låter kanon faktist! smile Har så mycket ja behöver göra, men måste bli klar med hela trimningen någon gång med och få ut dom sista 1-200 hästarna smile

Yes, vi i teamet tänkte köra ner, men vet inte om vi följer karavan ner till elmia, men till mantorp gör vi nog det smile vi har inte bestämt oss riktigt än. Själv då? .smile

Johakim
10 mars 2013 · 65 Inlägg

nkevo skrev:

Johakim skrev:

nkevo skrev:

Kanon, så det va inte så svårt alltså? tar det lång tid eller går det hyfsat snabbt ändå att skicka hem det?

ja man tackar, försöker bli klar till elmia är målet smile

Lugnt, nej inte speciellt, är ju bara att du behöver lacka den svart och sen flytta över skenorna och sen flytta över reg-plåt och belysning, så är det något du undrar över när du ska byta sen så är det bara du hör av dig! smile
Ja det gick rätt så fort faktiskt!

Låter bra, ja det börjar ju närma sig nu, åker du/ni karavanen ner? smile

Låter kanon faktist! smile Har så mycket ja behöver göra, men måste bli klar med hela trimningen någon gång med och få ut dom sista 1-200 hästarna smile

Yes, vi i teamet tänkte köra ner, men vet inte om vi följer karavan ner till elmia, men till mantorp gör vi nog det smile vi har inte bestämt oss riktigt än. Själv då? .smile

Ja absolut! smile jo det finns ju alltid att göra tyvärr, förstår det! smile

Ja okej, jo vi följer väl den från norrköping till mantorp i alla fall men sen får vi väl se hur det blir smile

Nickykarlsson
10 mars 2013 · 267 Inlägg

Johakim skrev:

nkevo skrev:

Johakim skrev:

Lugnt, nej inte speciellt, är ju bara att du behöver lacka den svart och sen flytta över skenorna och sen flytta över reg-plåt och belysning, så är det något du undrar över när du ska byta sen så är det bara du hör av dig! smile
Ja det gick rätt så fort faktiskt!

Låter bra, ja det börjar ju närma sig nu, åker du/ni karavanen ner? smile

Låter kanon faktist! smile Har så mycket ja behöver göra, men måste bli klar med hela trimningen någon gång med och få ut dom sista 1-200 hästarna smile

Yes, vi i teamet tänkte köra ner, men vet inte om vi följer karavan ner till elmia, men till mantorp gör vi nog det smile vi har inte bestämt oss riktigt än. Själv då? .smile

Ja absolut! smile jo det finns ju alltid att göra tyvärr, förstår det! smile

Ja okej, jo vi följer väl den från norrköping till mantorp i alla fall men sen får vi väl se hur det blir smile

Okej samma som oss då! vi är ju inte så många i teamet än, men det ska väl ändras snart, så vi möts säkert då i norrköping där den utgår ifrån! smile

Johakim
10 mars 2013 · 65 Inlägg

nkevo skrev:

Johakim skrev:

nkevo skrev:

Låter kanon faktist! smile Har så mycket ja behöver göra, men måste bli klar med hela trimningen någon gång med och få ut dom sista 1-200 hästarna smile

Yes, vi i teamet tänkte köra ner, men vet inte om vi följer karavan ner till elmia, men till mantorp gör vi nog det smile vi har inte bestämt oss riktigt än. Själv då? .smile

Ja absolut! smile jo det finns ju alltid att göra tyvärr, förstår det! smile

Ja okej, jo vi följer väl den från norrköping till mantorp i alla fall men sen får vi väl se hur det blir smile

Okej samma som oss då! vi är ju inte så många i teamet än, men det ska väl ändras snart, så vi möts säkert då i norrköping där den utgår ifrån! smile

Okej låter härligt, ja vi lär nog ses där inne skulle ja gissa! smile

Johakim
13 mars 2013 · 65 Inlägg

Tjena!

Fick en leverans av söndagens beställningar idag, så här kommer några bilder smile

Inte så värst stort
https://www1.garaget.org/gallery/images/139/138523/138523-87bc692f3200ca63d6810b7143cbcb40.jpg

Men det innehöll ett set fina stänklappar!
https://www1.garaget.org/gallery/images/139/138523/138523-7e84b5a9b6a02b2088f1a24f4a2a102e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/139/138523/138523-e843fe3cfd0407413569c89fa76a9794.jpg


Så nu är det bara vänta på resten av sakerna från england! wink

Softishman Fixare
13 mars 2013 · 284 Inlägg

Snygga!!! Sådana som jag har!!

---<Softishman>----
Audi RS4 "APR stage3 och Accuair I-level" (2006)
Johakim
13 mars 2013 · 65 Inlägg

Softishman skrev:
Snygga!!! Sådana som jag har!!

Ja dom är riktigt snygga faktiskt! smile jaså där ser man wink

Schiz0frenic
14 mars 2013 · 12 Inlägg

Ska du valsa bakskärmarna eller skiter du i det ? tongue väntar med spänning om det blir nått !

Johakim
14 mars 2013 · 65 Inlägg

Schiz0frenic skrev:
Ska du valsa bakskärmarna eller skiter du i det ? tongue väntar med spänning om det blir nått !

haha vet inte riktigt faktiskt, har besktning nästa torsdag så innan det gör jag inget iaf, men får se när jag besiktigat om jag vill ha den lägre eller om jag kör som den är nu denna säsong, svårt att bestämma mig wink
dock tror jag det krävs lite mer än lite vals om man ska åka riktigt lågt! smile

Schiz0frenic
14 mars 2013 · 12 Inlägg

Ja du lär få ställa in camber men det är ju minsta problemet om du har camberplattor, alltså det blir ju helt klart värt det att sänka, fälgarna kommer se mycket fetare ut ! Problemet är bara att få skärmarna bak att bli bra.

Johakim
14 mars 2013 · 65 Inlägg

Schiz0frenic skrev:
Ja du lär få ställa in camber men det är ju minsta problemet om du har camberplattor, alltså det blir ju helt klart värt det att sänka, fälgarna kommer se mycket fetare ut ! Problemet är bara att få skärmarna bak att bli bra.

Jo camber lär man ju lätt behöva ställa, men det är själva plåt-kanten på skären som går in i hjulhuset som är problemet, den lär man behöva vika eller kapa bort helt om man ska ha det riktigt långt, så det är ju lite sånt att fundera över smile

Softishman Fixare
14 mars 2013 · 284 Inlägg

Det är den delen man valsar (viker inåt).  Glöm inte att göra ren den innan och lägg underredsmassa där innan valsning!

---<Softishman>----
Audi RS4 "APR stage3 och Accuair I-level" (2006)
Johakim
14 mars 2013 · 65 Inlägg

Softishman skrev:
Det är den delen man valsar (viker inåt).  Glöm inte att göra ren den innan och lägg underredsmassa där innan valsning!

Nej det går åt om man vill slippa rost och andra tråkigheter! smile

Schiz0frenic
14 mars 2013 · 12 Inlägg

Softishman skrev:
Det är den delen man valsar (viker inåt).  Glöm inte att göra ren den innan och lägg underredsmassa där innan valsning!

Precis, är i valet av kvalet att massera in mina kanter på evon, men många som avråder en att göra det då det nästan aldrig blir bra . Men tycker att någon måste fått ett bra resultat och det är typ en sån person jag försöker hitta nu innan jag ger mig på mina egna skärmar .

Johakim
15 mars 2013 · 65 Inlägg

Schiz0frenic skrev:

Softishman skrev:
Det är den delen man valsar (viker inåt).  Glöm inte att göra ren den innan och lägg underredsmassa där innan valsning!

Precis, är i valet av kvalet att massera in mina kanter på evon, men många som avråder en att göra det då det nästan aldrig blir bra . Men tycker att någon måste fått ett bra resultat och det är typ en sån person jag försöker hitta nu innan jag ger mig på mina egna skärmar .

jo precis, jag har fått till svar att inte vika dom. Så det bästa är väl kanske att kapa bort dom och sen göra ett fint under-arbete på det som man kapar, skulle tänka mig att det kan bli bra! vet att en del andra gjort på det viset, men som sagt man blir ju väldigt osäker själv på vad man ska göra smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang