Nu var det ett tag sedan man var in här i tråden men nu tycker ja det är dax för en liten uppdatering
Tänkte jag skulle visa lite vad ja har roat mig med sedan sist Började med att jag fick hem mina nya menzerna produkter så blev så klart att prova dessa
provade på min bättringslackade bakskärm
hela bilen efter polering
Andra sidan
Gav mig sedan på min mors golf som behövde en lättare polering
Nyputsad golf
Dessa produkter har jag använt rekomenderas starkt
Hej. det har tyvärr inte hänt så mycket på mercan på senare tiden pga lite intresse och fantasibrist men lite pyssel har gjorts hade tråkigt här om kvällen så tog med mig kameran på en tur
har även fått dörrlisten bytt
var en del pyssel att få i listen i spåret
Fick även ett litet spänningsfall i en jordkabel i ena strålkastaren så bytte lite kablar
så, elsystemet urplockat
Nya kablar dragna, 2,5mm2 i stället för 1,5mm2 självklart lite strumpa på Passade även på att göra 2 extra uttag, ett för p-ljus till extraljusen och ett för styrströmmen till etraljusen
sådär nu ska den bara plockas ihop passade även på att lacka om strålkastaren igen
Färdigt ökade från 11,8v vid lampan till 12,9v
bara ta sig an andra sidan
andra sidan klar
har även bytt fästen till stötfångaren och passat in den tyvärr inga bilder
förberedde även lite inför vintern
Borrat och kopplat in glödare i extraljuset Såklart kabelstrumpa på kablarna
Kablarna dragna och ska bara sättas fast i extraljusfästet
Ska de vara ordentligt så ska de
Lär knappt behöva tänka xenonet
lyser ganska bra sitter även lampor i mina blinkers så kommer kunna tända alla lampor fram med led dioder 5000k Extraljusen är förövrigt NBB alpha 225 med 55w speed start xenon Sitter 55w ds2 lampor och adaptrar för att få det och funka Bör lysa fint 5000k
Här om dagen när ja hade tråkigt så passade ja på att lacka lite bromsar får se hur länge dom håller färgen
Vita bromsar avslutar med en bild på min senaste utmaning garage städning :p innan
hej. jobbar vidare i garaget men eftersom någon ville se efterbilder på garaget så måste ja tyvärr meddela att det inte hänt så mycket trots en massa timmars städande, många saker finns det.... har iaf byggt lite hyllor för att få bättre ordning och reda samt lite mindre saker på golvet aja en bild på en hylla har jag iaf :p
byggd av återvunnet trallvirke från morsans gamla trall
Tyvärr hände det en liten olycka som tyvärr satte stopp för dagens arbete så fick tillbringa någon timme på akuten i stället Hade precis städat av en hylla och hittade en fin liten wobbler som ja skulle hänga upp på ena hyllan. men så klart lyckades ja tappa den och ninja reflexerna slog till så den fångades i fallet men tyvärr hakade den fast sig i en annan hylla samt mitt finger så där satt man med kroken i fingret och andra kroken i en hylla men efter lite pillande så var wobblern lös från både kroken och hyllan och avlivad tyvärr satt ju kroken kvar i mitt fingen så försökte trycka igenom den men de gjorde för ont Tyvärr misslyckades även doktorn med den tekniken så efter lite sprutor och täljande med en skalpell så var kroken ute tyvärr så är nu mitt finger lite ömt och trasigt och armen värker efter stelkrampssprutan
bild är ju ett måste notera att kroken inte är böjd utan den petar nästan rakt in i fingret
kan jag gissa på att det var en liten grön wobbler? ;P för isåfall kan jag stolt säga att det var jag som la den där ;P så inte Texas skulle göra samma korkade misstag som dej ;P
kan jag gissa på att det var en liten grön wobbler? ;P för isåfall kan jag stolt säga att det var jag som la den där ;P så inte Texas skulle göra samma korkade misstag som dej ;P
ne den satt redan på hyllan hitta en brun ful fiskfan skulle hänga den brevid den gröna
Nu har ja äntligen städat klart i garaget nu är det bara lite småpyssel kvar OM det inte blir att måla golv osv Eftersom ja lovat att det ska upp bilder på mitt städade garage så kommer dom nu
Men vi börjar med ett före kort
städat
VISS Skillnad
Imorgon kommer ett annat projekt att påbörjas håller på att renovera min kompressor då ja kommer börja på ett nytt projekt inom en snar framtid då pengarna är slut och BabyBenzen börjar kännas klar Men självklart kommer det att göras lite småpyssel på den när man har lust
Lite om morgondagens projekt Ska komma på hur FAN ja kopplar min beggade 3fas motor i kompressorn :p När den är klar kommer projekt blästerskåp att påbörjas Kommer att byggas av en blå plasttunna, en bit plexiglas och och lite småsaker
Kan berätta lite om mitt nya stora projekt Bilen som kommer att fortsättas att renoveras är en W123 cupe projektet är avstannat sedan något år tillbaka men ska tas upp igen Den kommer att få ny motor Ej bestämt vad än dock :p Troligtvis diesel Kan även komma att trilla ner en 560e maskin men med annat motornummer men lutar även åt en om605,960 Dvs 5 cylindrar, 20 ventiler och turbo Mekanisk pump med så klart Den är förövrigt tänkt att totalrenoveras samt ett ordentligt ljudbygge Det ska bli en glidarbil/sommarbil/veteranare Har tyvärr inga bilder då mina gamla bilder på den ej är godkända av garaget att lägga upp Men jobbar på att lösa det