Stötdämparna från 240 funkar om man borrar om bärarmarna eller byter till sedanens bärarmar bak. Man får svetsa på en pinbult i stället för ögglan på volvo dämparen och lite sånt men funkar gör de :p byggde om det tiöl 240 dämpare på natten innan ja skulle åka till åland förra året :-P
Nu har snart hela påsken och ledigheten spenderats i garaget skulle vart ner till elmia en sväng med fick bli att roa sig på mitt mini elmia istället Denna vända har gått i ljudets täcken och ängnats åt en del snickerier aja bilder
Började med att skruva i hop lite mdf skivor till en portad låda Lite saker till bygget Medans limmet i lådan härda så måste man ju ha något att göra;) Undrar vad som ska hända här OUUUPS Snålt mercedes ingen dämpning i taket Så ska de se ut annan vinkel Denna dele var inte kul å dämpa :p satan va trångt det var Sådär då ska bara skiten tillbaka Som om inget hänt Syns inget alls Handtag monterade Skrynkelfritt Lister osv monterade Monerades ej på andra sidan d det ska dras kablar där Lister på plats fram med Om någon har ett svart högtalargaller över så säg till :p råka sätta mig på det andra :S
När man ändå hade grejorna framme River Dörrsidan borta wooooaaaooo Efterssom gamla högtalarna inte lät så bra så plocka ja i ett litet rearfill system GAS alpha Monterade, limmade och lödda Kabel och filter limmade Kladda i lite dämpmatta 1,5 ark på ytterplåten och 1 ark i innerplåten Redo för montering Dörrsidan monterad
Började sedan med att sätta kapen i lite material och bygga en bit golv Sådär fräser baslåda Färdig Konstaterade ungefär där att ja inte kommer kunna använda portad låda i denna bil :S kanske bygger slotsport av denna låda senare :p Porten fick inte plats i skidluckan
Sedan börja jag på lite el :p Gammal VS ny jordkabel ca 16mm2 vs 50mm2 Klar förbättring Viss skillnad Känns dumt att ha 50mm2 till och från slutstegen när orginalkabeln är så klen :p Jordkablar på plats nu saknas bara en riktig batteripolsko annan vinkel Lång jordkabel 50 cm mellan batteri och kaross är 16cm inkl kabelskor Frågan är vart fan man ska sätta kabeln på pluss och säkringen :p
sedan var de åter till snickerier platta till stegen kollar passform lyfthål borrade reglar skruvade provar stegens plasering så får de bli kilar utsågade så får de bli slutsteg monterade lite ledlamor jag hade liggandes närbind båtten till skuff utsågad hål så får de bli belysningen tänd blir nog bra dedär
där tog tyvärr batteriet i kameran slut men efter det så monterades min baslåda nr 2 10 liter sluten och systemet provspelades fan vad fint det spelar blir nog ännu bättre när ja får tag i nya steg och nytt framsystem basen spelar sjukt bra med tanke på storlek osv lagom med tryck och lagomt låga toner varje baskaggeslag känns samtidigt som övriga trummor kommer som ett slag i magen ur framsystemet är toknöjd hur det billiga jbl systemet spelar men mycke vill ha mera så tankarna snurrar kring ett fint 3 vägsystem tillsammans med 2 kraftigare steg kontroll är ju ett måste och på riktigt hög volym saknas detta tycker jag :p är nog för klena steg som bär ansvaret sen lär ja laborera upp ljudbilden lite Nu ska bilen ställas på och premiarturen tas i solskenet
Åh herregud, ser ut att det går grymt bra här!, är inte det SPT Gold du använder ? Är inte det svindyrt att köpa allt det :o ? kostar det inte runt 500kr för några enstaka arcs ?
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
både silent cote och stp gold har använts totala kostnaden på dämpningen är ca 2700kr var värt det med tanke på hur grymt tyst bilen blev men ska även limma filtmatta på vissa ställen gillar tysta bilar jag hoppas de blir bra när det blir klart eller klar blir ja nog aldrig :p
Konstaterade idag att man legat på latsidan, både pga dålig inspiration och brist på pengar :p de vanliga
har i alla fall fått lite gjort senaste tiden har bla fixat lackerare till frontstöten
lite bilder kanske på uppfinningar till ljudet Basen som kommer bytas ut mot en HERTZ bas
en nybyggd polskruv blev sedan borrad och gängad med 2xM5 och en M8
2st kopplingsblock i koppar stadiga klumpar
har även bestämt mig för att byta steg känner att dom jag har inte ger de jag vill ha :p så ett stort paket bör trilla ner på posten nästa vecka Mina andra steg är förövrigt till salu I samband med stegbytet så kommer även skuffen att byggas om helt igen Mera om de i veckan
Idag trillade det ner ett litet paket på 10kg på posten 2 stycken nya slutsteg Blev ett AUDISON SR 1 DK och ett AUDISON SR4
Bleb ett SR1DK så man har lite att driva med i framtiden bör finnas kraft så de räcker till en enkel 10a sen Sen blev det ett SR4 just för att de är ett 4kanals steg då jag är sygen på att leka lite med aktiv delning
Var även förbi atracco och köpte 4 dörrsidor då ett av mina högtalargaller är trasigt :S Men så klart var det en helt annan modell på dessa så dom ska ja lämna tillbaka i morgon :p hittade även ett nästan nytt TUDOR tecnican 95Ah batteri så nu har jag 2 ska inte ta slut på ström direkt när man spelar nu
aha lite bilder måste man ju lägga upp Nya stegen Gammla vs nya
ljudet blev klart mycket bättre och mycket mera detaljrikt blev en helt annan klang på ljudet mycket klarare än med jbl steget och allmänt renare och snyggare än med spl steget Nu ska ja bara bygga om skuffen igen
Har även köpt en ny cirkelsåg då min 299kr såg kapa snett ställde man den rakt med vinkelhake så efter någon decimeter så svängde klingan lika förbannat iväg åt sidan :p