Bergstens Volvo S70 T5A (1999) - Långtidsprojekt...

Projektet som spårade, en 17-åring med för mycket ork och fritid som vägrar att ge upp på finess och detalj, följ och beskåda vad en liten skit till ungdom kan göra med en sådan bil. Lämna gärna en kommentar och tyck till, tveka inte att fråga på något om du är nyfiken!
  • 102 Följare
  • 112 484 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 september 2015
xeno95
3 oktober 2013 · 735 Inlägg

TBergsten skrev:

zbagaren skrev:
Ser bra ut! smile längtar själv till min blir bättre i skicket! smile det var ett jävla jobb med rti va? Funderar lite själv på att sätta en center där om man hittar någon bräda men antar att det är jobbigt så blir nog inget men bra jobbat!

Tackar du!

Mja nu i efterhand så är det egentligen en barnlek, var mest rädd för att något skulle bli fel och ej kunna återställa tongue

Har en center med galler om du är intresserad wink

xeno95 skrev:
Sjukt fin bilen blivit, önskar att jag själv hade råd med Comet-fälgarna, r-front osv..

6000k xenon i dimljuset hade varit perfekt på din bil ju
Och sen nya plåtar hade inte skadat!

Följer

Tack ska du ha! smile

Vad är du villig att ge för fyra skapliga comet? Vet av en uppsättning... smile

Har beställt nytt xenon till helljus, halv samt dim och ska ta hem plåtar snarast så det är på gång wink

Kult att höra!

Jadu, just nu så har jag inte råd då jag pendlar 60 mil i veckan till högskolan smile
Kul att du tar steget och sätter i xenon big_smile det är stoor skillnad smile

Har 4300K i halvljus och dimljus, på lördag blir det samma i helljuset fast starkare (55w) smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
TBergsten
3 oktober 2013 · 996 Inlägg

xeno95 skrev:

TBergsten skrev:

zbagaren skrev:
Ser bra ut! smile längtar själv till min blir bättre i skicket! smile det var ett jävla jobb med rti va? Funderar lite själv på att sätta en center där om man hittar någon bräda men antar att det är jobbigt så blir nog inget men bra jobbat!

Tackar du!

Mja nu i efterhand så är det egentligen en barnlek, var mest rädd för att något skulle bli fel och ej kunna återställa tongue

Har en center med galler om du är intresserad wink

xeno95 skrev:
Sjukt fin bilen blivit, önskar att jag själv hade råd med Comet-fälgarna, r-front osv..

6000k xenon i dimljuset hade varit perfekt på din bil ju
Och sen nya plåtar hade inte skadat!

Följer

Tack ska du ha! smile

Vad är du villig att ge för fyra skapliga comet? Vet av en uppsättning... smile

Har beställt nytt xenon till helljus, halv samt dim och ska ta hem plåtar snarast så det är på gång wink

Kult att höra!

Jadu, just nu så har jag inte råd då jag pendlar 60 mil i veckan till högskolan smile
Kul att du tar steget och sätter i xenon big_smile det är stoor skillnad smile

Har 4300K i halvljus och dimljus, på lördag blir det samma i helljuset fast starkare (55w) smile

Aha, ja så kan det vara hmm

Hade redan xenon i hel dock... Men men, aldrig fel med lite nytt haha... big_smile

TBergsten
9 oktober 2013 · 996 Inlägg

Update 2013-09/10 [Kapar vidare...]

Hejsan!

Då det inte hänt något speciellt så känns det inte värt att uppdatera faktiskt, men något måste ni ju få att läsa så... smile

Det jag gjorde i helgen, ja... Jag bytte kräningshämmarstagen, testade nya stereon (vilket var en surprise haha), kikade över dörrsidorna samt lyckats göra något som gjorde så att bilen ej vill starta haha...

Kräningshämmarstagen var jag tydligen tvungen att kapa lös i varenda fäste, typiskt volvo antar jag haha... wink Nu sitter det iaf nya fräscha på plats, vilket tyvärr inte är så intressant att se. En bild på dom gamla superfina får ni dock (för det är mycket mer intressant wink ) ...

Helgens mest använda sak...

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-71226315cca797f388c022d430bc18eb.jpg

Fräscha, eller ja... Ja... lol

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-a4dfc23c12072849840c52ef3678a775.jpg

Några bilder på nya stereon, rejäl pjäs och ett ordentligt impulsköp... lol Om någon vågar så kan ni googla på namnet och kolla priset... Den gav ut ett mycket bättre ljud till högtalarna i vilket fall samt man kunde basa så mycket tills det att högtalarna inte dög till mer, och det med inte allt för hög diskant så jag vart riktigt nöjd med den! smile Den heter "Pioneer AVH-6300BT".

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-1e22c54125d34f9e390fc2b7bf7c51d2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-095f27384c91b0e4def27e4aa512cb76.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-fc115b57460218ab0a8271c2d30cc4d0.jpg

R-dörrsidorna ska jag göra ett nytt försök på i helgen, såg så jobbigt ut och jag hade en del andra saker att göra så det fick tyvärr bli att skjuta på det.

Sedan så ville bilen inte heller starta av något skäl. Vred på bilen då den hade lite ström, den klickade (vilket var väntat), därefter satte jag den på laddning i någon timme, skulle då sedan starta bilen, den orkar inte starta, det är nära men den orkar ändå inte. Därefter piper det i motorutrymmet enda tills jag väljer att rycka av -polen neutral Satte den på laddning och lät det få sitta över natten till söndag-måndag och därefter fick min mor rycka ut strömmen till laddaren så det blir till att kika över det på fredag, hoppas själv bara på att det var klent med ström, får hoppas på det bästa helt enkelt...  neutral

1 ny liten mojäng är även påväg, ska göra ett byte med en person kanske på lite saker samt snickra ihop en egen sak framöver så det är aldrig stop i denna verkstad om jag får säga det själv wink Ni som följer får se... smile

Har jag tur så har jag fått lite andra saker till helgen också, som sagt ni får se, Roger ut! wink

zbagaren
9 oktober 2013 · 367 Inlägg

Ser ut som en jävla pjäs dendär stereon! Haha

TBergsten
9 oktober 2013 · 996 Inlägg

zbagaren skrev:
Ser ut som en jävla pjäs dendär stereon! Haha

Haha, nöjd blev jag iaf... smile

zbagaren
9 oktober 2013 · 367 Inlägg

TBergsten skrev:

zbagaren skrev:
Ser ut som en jävla pjäs dendär stereon! Haha

Haha, nöjd blev jag iaf... smile

Det är ju det som är huvudsaken! smile

Celeron
9 oktober 2013 · 1 322 Inlägg

Hoppas du får behålla stereon sen...smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
TBergsten
9 oktober 2013 · 996 Inlägg

Celeron skrev:
Hoppas du får behålla stereon sen...smile

Du tänker på att någon liten nisse ska sno den eller...? roll

teamvolvoracing Trucker
9 oktober 2013 · 1 220 Inlägg

TBergsten skrev:

Celeron skrev:
Hoppas du får behålla stereon sen...smile

Du tänker på att någon liten nisse ska sno den eller...? roll

annars har du ju en till.. tongue skulle passa bra i min bil när vi byter paneler

Vissa är bara bättre än andra!
TBergsten
9 oktober 2013 · 996 Inlägg

teamvolvoracing skrev:

TBergsten skrev:

Celeron skrev:
Hoppas du får behålla stereon sen...smile

Du tänker på att någon liten nisse ska sno den eller...? roll

annars har du ju en till.. tongue skulle passa bra i min bil när vi byter paneler

Haha smile Syftar du på den gamla så får du köpa den om du vill smile

teamvolvoracing Trucker
9 oktober 2013 · 1 220 Inlägg

TBergsten skrev:

teamvolvoracing skrev:

TBergsten skrev:

Du tänker på att någon liten nisse ska sno den eller...? roll

annars har du ju en till.. tongue skulle passa bra i min bil när vi byter paneler

Haha smile Syftar du på den gamla så får du köpa den om du vill smile

du hade väl en dubbeldin som låg?

Vissa är bara bättre än andra!
TBergsten
9 oktober 2013 · 996 Inlägg

teamvolvoracing skrev:

TBergsten skrev:

teamvolvoracing skrev:

annars har du ju en till.. tongue skulle passa bra i min bil när vi byter paneler

Haha smile Syftar du på den gamla så får du köpa den om du vill smile

du hade väl en dubbeldin som låg?

Ja, den blir ju liggandes nu... smile

teamvolvoracing Trucker
9 oktober 2013 · 1 220 Inlägg

TBergsten skrev:

teamvolvoracing skrev:

TBergsten skrev:

Haha smile Syftar du på den gamla så får du köpa den om du vill smile

du hade väl en dubbeldin som låg?

Ja, den blir ju liggandes nu... smile

perfekt å låna ut till mig över vintern då :-)

Vissa är bara bättre än andra!
TBergsten
9 oktober 2013 · 996 Inlägg

teamvolvoracing skrev:

TBergsten skrev:

teamvolvoracing skrev:

du hade väl en dubbeldin som låg?

Ja, den blir ju liggandes nu... smile

perfekt å låna ut till mig över vintern då :-)

Då den är så jäkla lite använd så känns det som att den ska förbli det tills den hittar en ny ägare, vill du köpa den så får du gärna ta den nästa vecka om du har lust till det wink

Celeron
11 oktober 2013 · 1 322 Inlägg

TBergsten skrev:

Celeron skrev:
Hoppas du får behålla stereon sen...smile

Du tänker på att någon liten nisse ska sno den eller...? roll

hehe ah..tongue

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
TBergsten
12 oktober 2013 · 996 Inlägg

Celeron skrev:

TBergsten skrev:

Celeron skrev:
Hoppas du får behålla stereon sen...smile

Du tänker på att någon liten nisse ska sno den eller...? roll

hehe ah..tongue

Den som rör den dör wink Imgen här som personligen är så dum och pillar på min bil vad jag vet, återstår väl dock att se då man är i något större samhälle... Förhoppningsvis får man ha den ifred dock smile

TBergsten
14 oktober 2013 · 996 Inlägg

Update 2013-14/10 [Hahah...]

Hejsan!

Varför startar inte bilen?

Jo... wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-fac94b6bfb38eaed4a8c53932be4f0be.jpg

Under progress... smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-5bf927eed89a19a762c304eba2bbf5a0.jpg

JR insatsfilter som ska på inför bes... smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-82b72b11941f311107991d631138b126.jpg

Var in på meko idag och köpte nya stift, så nästa helg blir det att skruva tillbaka allt samt kolla om man kan få r-dörrsidorna färdigopererade... Startar bilen så ska det bokas besiktning smile

Mvh

Senast redigerat av TBergsten (14 oktober 2013)

zbagaren
14 oktober 2013 · 367 Inlägg

Trevligt! haha stiften såg inte roliga ut! tongue bytt mina med fast dem var inte riktigt så illa... wink

keep up the good work!

MVH z

JimBo__
14 oktober 2013 · 1 804 Inlägg

Du verkar ha riktigt bra puts under huven smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
TBergsten
14 oktober 2013 · 996 Inlägg

zbagaren skrev:
Trevligt! haha stiften såg inte roliga ut! tongue bytt mina med fast dem var inte riktigt så illa... wink

keep up the good work!

MVH z

Haha nja har sett roligare... wink Tur det! lol

Jimbo skrev:
Du verkar ha riktigt bra puts under huven smile

Tack smile Är dock lite smålir kvar, men man kommer väl våga lägga upp en helhetsbild på det schabraket snart med tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang