E30 v8 Supercharger - Infamous Motorsport drifting team

We can call it.. Next level
  • 246 Följare
  • 185 057 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 januari 2014
Faster
21 januari 2013 · 59 Inlägg

Ha, ha, ok, my bad.

:gilla

BMW M5 (2000)
Helknas
22 januari 2013 · 534 Inlägg

Faster skrev:
Ha, ha, ok, my bad.

:gilla

smile

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Helknas
24 januari 2013 · 534 Inlägg

På Lördag blir förhoppningsvis hela plastkittet färdigt big_smile Ska bli riktigt kul att se faktist smile

Dock så har vi upptäckt ett litet bekymmer tongue

http://i48.tinypic.com/1m154.jpg

m3 kittet breddar 1 cm MINDRE än orginal :S Någonting måste vara knas någonstans. Så vi får väll se hur vi löser det big_smile

Stay tuned!

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Christian_N
25 januari 2013 · 663 Inlägg

Det här har jag missat helt! Ska självklart följas!

Ledsnar du på bussen kan jag ta över den, inga problem, hur lungt som helst wink

Helknas
25 januari 2013 · 534 Inlägg

Christian_N skrev:
Det här har jag missat helt! Ska självklart följas!

Ledsnar du på bussen kan jag ta över den, inga problem, hur lungt som helst wink

Härligt. Sno inga ideer till ditt monster bara wink

Bussafan stannar tills jag dör Tyvär :p

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Christian_N
25 januari 2013 · 663 Inlägg

Helknas skrev:

Christian_N skrev:
Det här har jag missat helt! Ska självklart följas!

Ledsnar du på bussen kan jag ta över den, inga problem, hur lungt som helst wink

Härligt. Sno inga ideer till ditt monster bara wink

Bussafan stannar tills jag dör Tyvär :p

Haha finns risk att jag gör det wink Ser fram emot massa bilder och info om kompressordelen sen wink

Måste vara jävligt skönt med egen buss! Det är jag redigt avundsjuk på måste jag säga smile

Helknas
25 januari 2013 · 534 Inlägg

Christian_N skrev:

Helknas skrev:

Christian_N skrev:
Det här har jag missat helt! Ska självklart följas!

Ledsnar du på bussen kan jag ta över den, inga problem, hur lungt som helst wink

Härligt. Sno inga ideer till ditt monster bara wink

Bussafan stannar tills jag dör Tyvär :p

Haha finns risk att jag gör det wink Ser fram emot massa bilder och info om kompressordelen sen wink

Måste vara jävligt skönt med egen buss! Det är jag redigt avundsjuk på måste jag säga smile

Haha, jag tar patent på allt jag gör smile skämt å sido. Ja vi får väll se hur de blir när vi kommit så långt, har ju inte ens en kompressor i nuläget..

Ja bussafan är riktigt nice att ha med faktist, allt är så enkelt.. Den står redan raceready, bara att köra in bilen och åka smile men sen finns de ju sina naktdelar också.. Man ska ha tid att sköta om bussen, städa den efter varje resa och man får ALLTID en massa extra kompisar som ska snålåka och sno sängar i bussen så fort man ska någonstans..

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Christian_N
25 januari 2013 · 663 Inlägg

Helknas skrev:

Christian_N skrev:

Helknas skrev:

Härligt. Sno inga ideer till ditt monster bara wink

Bussafan stannar tills jag dör Tyvär :p

Haha finns risk att jag gör det wink Ser fram emot massa bilder och info om kompressordelen sen wink

Måste vara jävligt skönt med egen buss! Det är jag redigt avundsjuk på måste jag säga smile

Haha, jag tar patent på allt jag gör smile skämt å sido. Ja vi får väll se hur de blir när vi kommit så långt, har ju inte ens en kompressor i nuläget..

Ja bussafan är riktigt nice att ha med faktist, allt är så enkelt.. Den står redan raceready, bara att köra in bilen och åka smile men sen finns de ju sina naktdelar också.. Man ska ha tid att sköta om bussen, städa den efter varje resa och man får ALLTID en massa extra kompisar som ska snålåka och sno sängar i bussen så fort man ska någonstans..

Precis som mig då, har inte heller ens en kompressor än.. Än mindre garageplats haha.. Men har inte planerat kompressorbygget förän tidigast nästa vinter iaf så..

Jo kan tänka mig att det är mycket extrajobb med bussen plus en massa snåljåpar och så.. Men men sånt får man leva med wink

Helknas
25 januari 2013 · 534 Inlägg

Christian_N skrev:
Precis som mig då, har inte heller ens en kompressor än.. Än mindre garageplats haha.. Men har inte planerat kompressorbygget förän tidigast nästa vinter iaf så..

Jo kan tänka mig att det är mycket extrajobb med bussen plus en massa snåljåpar och så.. Men men sånt får man leva med wink

har du funderat något på vad du vill köra för kompressor?

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Faster
25 januari 2013 · 59 Inlägg

Eaton är billiga och bra, en M112 räcker till 600hk, en M90 till 400-450hk (har inte detta i huvudet, men tror att det var något sådant). Finns mycket begagnade då dem sitter på lite Mercedes och jänkelass.

BMW M5 (2000)
Helknas
26 januari 2013 · 534 Inlägg

Faster skrev:
Eaton är billiga och bra, en M112 räcker till 600hk, en M90 till 400-450hk (har inte detta i huvudet, men tror att det var något sådant). Finns mycket begagnade då dem sitter på lite Mercedes och jänkelass.

Var inne på en m112 förut men nu har vi hittat en firma i stockholm som säljer nya kompressorer. Han tog fram en modell till oss som passar som handen i handsken till våran maskin och den spec vi ska köra..
Sen är det sjukt skönt att köpa en spret ny av en firma ifall något pajjar så är de bara att ringa smile

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Faster
26 januari 2013 · 59 Inlägg

Absolut smile

Helknas skrev:

Faster skrev:
Eaton är billiga och bra, en M112 räcker till 600hk, en M90 till 400-450hk (har inte detta i huvudet, men tror att det var något sådant). Finns mycket begagnade då dem sitter på lite Mercedes och jänkelass.

Var inne på en m112 förut men nu har vi hittat en firma i stockholm som säljer nya kompressorer. Han tog fram en modell till oss som passar som handen i handsken till våran maskin och den spec vi ska köra..
Sen är det sjukt skönt att köpa en spret ny av en firma ifall något pajjar så är de bara att ringa smile

BMW M5 (2000)
Helknas
27 januari 2013 · 534 Inlägg

Jaha, då var det Söndag igen och lite har hunnits med i helgen.. smile

Plastkittet är i stort sätt klart, bara några fästen kvar till frontspoilern som ska dit. I veckan hämtar vi bilen igen smile

http://i48.tinypic.com/xqf908.jpg

http://i48.tinypic.com/nv5ego.jpg

Det som är kvar karossmässigt nu är vingen, en frontsplitt och en defusor. Kan även avslöja den hemligheten att det blir i kolfiber wink
Men bilen blir iaf klar så att vi kan hämta den och fortsätta bygga så får grabbarna på Planet Plast bygga vidare på kolfibergrejerna smile

Vi har även besökt en firma i Stockholmsområdet och kollat på en kompressor vi ska ha, så nu har vi bestämt oss smile
Det blir en HPS 2.6 toppmonterad och vattenkyld kompressor. Med denna kompressor så kommer vi ladda 1 bar ungefär och kommer då ha FULLT laddtryck enda från 2000 varv upp till 7500..
Kommer nog fungera JÄVLIGT bra då det inte blir någon födröjning på laddtryck eller att man tappar ladd när man växlar ner eller liknande. Svarteloxerad blir den också så det kan bli riktigt fett big_smile

http://i48.tinypic.com/2eq9idc.jpg

Har också klickat runt lite på nätet och hittat färdigbyggda motor fästen och distanser för framvagnsbryggan så att den kommer ner 20 mm som passar bolt on i e30

http://i50.tinypic.com/34fecrp.jpg

Såg också ett fjäderbenstag jag blev lite sugen på.. Vad tror ni om den?

http://i45.tinypic.com/2nuoa38.jpg

Allt för denna gång.. Stay tuned!

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Iveskold
27 januari 2013 · 193 Inlägg

najs smile jag köpte det kittet med motorfästen och det tog inte så lång tid att få hem dom smile

Helknas
27 januari 2013 · 534 Inlägg

Iveskold skrev:
najs smile jag köpte det kittet med motorfästen och det tog inte så lång tid att få hem dom smile

Coolt, verkar det vara bra grejer som håller?

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
BengtAchmed
27 januari 2013 · 66 Inlägg

Tror de flesta som bygger e30 m60 nu köper ifrån honom/det företaget. Så jag tror att det är bra grejer

Faster
27 januari 2013 · 59 Inlägg

Kompressorn verkar helt klart vettig, motorfästena är klockrena och fjäderbenstaget såg sjyst ut wink

Detta är lite av ett drömbygge big_smile

BMW M5 (2000)
timsi maskinist
27 januari 2013 · 585 Inlägg

fan vad fint! big_smile fjäderbenstaget va ju fett så tycker du ska köra på de wink

Christian_N
28 januari 2013 · 663 Inlägg

Tror faktiskt det är mer eller mindre precis en sån kompressor Enem tipsade mig om också som jag tänker köra med haha!

Men du vet om att M60 inte gillar laddtryck på lägrevarv va?! Och att stakarna gärna inte varvar mer än orginal heller..

Jag tänkte styra bort ladd på lägre varv och låta det komma på högre varven.. Jag vet att största delen med överladd via kompressor försvinner då men vill ändå ha kompressor.. Ville bara tipsa smile

holmpa94
28 januari 2013 · 103 Inlägg

I vanliga fall är jag emot v8, men detta va ju coolt big_smile
Fränt bygge, forsätt som ni gör! Vad ska ni ha för lack?big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang