2676
Sök

Köpråd volvo 850 R

DEVIL
1 171 Inlägg
2 januari 2013
Severin skrev:
Legosoldaten skrev:
jocke855R skrev:

haha ja jag tror oxå det big_smile ändå alltid trevligt med en liten diskution iaf smile

Mycket sant!

Men en äkta R som är väl omhändertagen som andra killen skrev, och under 20,000 mil på mätaren får man ge en ganska stor slant för.

Ja precis, men då blir du som jag.. VÄGRAR sälja bilen haha big_smile Haft den i 5-6 år nu :S

Har man fått tag på ett bra exemplar så vill man gärna behålla den länge! speciellt en R, dom sjunker inte i pris, och som du sa tidigare att det börjar bli få av dem, så stiger dem förmodligen i värde snart smile Då kan det bli dyrt att köpa R ^^

bmw m power

1 679 Inlägg
2 januari 2013
Jag köpte min 850R för 28.000kr och hade då gått 19500, har nu gått 20150 smile
Väldigt bra skick på den tycker jag, dock import från Italien men med riktiga R motorn, alltså en B5234T4 från att den är ny, vilket är riktigt ovanligt därifrån smile
Har även full historik från första ägaren ifrån Italien tills dess att jag äger den nu smile
Tyckte jag gjorde ett bra köp på denna, ska fortsätta vårda den i min ägo smile

DEVIL
1 171 Inlägg
2 januari 2013
JimmyAndersson skrev:
Väldigt bra skick på den tycker jag, dock import från Italien men med riktiga R motorn, alltså en B5234T4 från att den är ny, vilket är riktigt ovanligt därifrån smile
Har även full historik från första ägaren ifrån Italien tills dess att jag äger den nu smile

Var inte din en automat förut? yikes eller är jag helt ute och cyklar xD

bmw m power

1 679 Inlägg
2 januari 2013
Legosoldaten skrev:
JimmyAndersson skrev:

Det var min förra T5a smile

DEVIL
1 171 Inlägg
2 januari 2013
JimmyAndersson skrev:
Legosoldaten skrev:
JimmyAndersson skrev:

Det var min förra T5a smile

Så kanske det var ja! smile

bmw m power

99 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
Bara trevligt med en diskution :-D skulle helst vilja ha en grön eller lila med mörk inredning och Manuel låda, är det något som man får drömma om eller finns det många ex med detta? smile

DEVIL
1 171 Inlägg
2 januari 2013
komoor skrev:
Bara trevligt med en diskution :-D skulle helst vilja ha en grön eller lila med mörk inredning och Manuel låda, är det något som man får drömma om eller finns det många ex med detta? smile

En lila R har jag aldrig sett, men därimot har jag sett grön (tror dessa är eftertraktade) då det inte finns någon på blocket överhuvudtaget om man kollar på hela sverige, mest gjordes dem väl i Röd och Svart om jag inte missminner mig, men det går ju att köpa en annan färg, och sedan lackera den till valfri färg smile Vilket kanske gör att värdet går upp lite mer sen kanske vid försäljning.

bmw m power

99 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Det finns i mörklila, kan man säga att den är som den gröna fast lila.... Lät ju bra wink nej men den är ungefär lika mörk i färgen smile vad är det som är standard utrustning på dom här ?:-D

DEVIL
1 171 Inlägg
3 januari 2013
komoor skrev:
Det finns i mörklila, kan man säga att den är som den gröna fast lila.... Lät ju bra wink nej men den är ungefär lika mörk i färgen smile vad är det som är standard utrustning på dom här ?:-D

Skinn och taklucka, elstolar på de flesta iallafall. Enda jag vet tongue

bmw m power

1 587 Inlägg
8 januari 2013
Tacklucka är inte standard utrustning men el-stolar kan vara standard. Färddator, hmm, dimljus o sånt skit är la också standard på dom eftersom det inte fanns på vanliga 850 har ja för mig. Moccan på sätena är ju standard i alla R och T5-R har ja för mig sen är det säkert lite mer saker jag inte vet om som är standard :p

383 Inlägg
10 januari 2013
Finns inga lila 850/855 R, isåfall e den omlackerad.

Bara för bilen import betyder det inte att det är en 2,0, dessa är importerade från italien där dom oftast är 2,0 pga skatten på bilar med motorvolym över 2L. Är den från tyskland tex så har den ju en 2,3L samma som svensksålda.

Alla R har inte 250hk utan det gäller bara manuella bilar, automaten har samma motor som t5r med en overboostfunktion från 225hk till 240hk.

Utrustningen kan variera men mocka/alcantara är standard och all el, träpanel i mörk eller ljus trä, taklucka va tillval.

Riktigt tråkigt när man sprider fel iformation om en (blivande) klassiker.

1 658 Inlägg
11 januari 2013
Maffia skrev:

Bara för bilen import betyder det inte att det är en 2,0, dessa är importerade från italien där dom oftast är 2,0 pga skatten på bilar med motorvolym över 2L. Är den från tyskland tex så har den ju en 2,3L samma som svensksålda.

Alla R har inte 250hk utan det gäller bara manuella bilar, automaten har samma motor som t5r med en overboostfunktion från 225hk till 240hk.

Utrustningen kan variera men mocka/alcantara är standard och all el, träpanel i mörk eller ljus trä, taklucka va tillval.

Najs! Tråden har 2 sidor, men bara ett inlägg som faktiskt stämmer big_smile

1 679 Inlägg
11 januari 2013
Man kan gå in på NordicR s hemsida så står det lite info om 850R smile

1 587 Inlägg
15 januari 2013
Munkis skrev:
Maffia skrev:

Najs! Tråden har 2 sidor, men bara ett inlägg som faktiskt stämmer big_smile

Exakt, ännu en skillnad mellan automat och manuell är turbon, 15g sitter i automaten och i manuella sitter en 16t, samma skit om du frågar mig haha

881 Inlägg
26 maj 2013
Maffia skrev:

850R såldes i Violett metallic, grå metallic, röd, mörkgrön metallic och svart, åt olika marknader. Enligt min forskning.

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
26 maj 2013
PlumCrazy skrev:
Maffia skrev:

850R såldes i Violett metallic, grå metallic, röd, mörkgrön metallic och svart, åt olika marknader. Enligt min forskning.

Violett har jag aldrig hört talas om.

2 färger utöver dom nämna ovan är vit och turkos. Båda riktigt ovanliga.

Tja!

383 Inlägg
27 maj 2013
PlumCrazy skrev:
Maffia skrev:

Nej och åter nej det finns inga violetta 850r dock så kan den antracitgråa se lila ut på bild beroende på ljus.

179 Inlägg
27 maj 2013
JimmyAndersson skrev:

Äger också en 850R ifrån italien med b5234t4 som satt i original med manuell låda. Massor av historik. Verkar vara väldigt ovanligt! Min rullade dock ganska kort tid i italen för att sedan rulla i Tyskland innan den kom till Sverige.

Min 855 är svart med mörk inredning, all utrustning även med glastaklucka.

1 658 Inlägg
27 maj 2013
Gomez skrev:
JimmyAndersson skrev:

Äger också en 850R ifrån italien med b5234t4 som satt i original med manuell låda. Massor av historik. Verkar vara väldigt ovanligt! Min rullade dock ganska kort tid i italen för att sedan rulla i Tyskland innan den kom till Sverige.

Min 855 är svart med mörk inredning, all utrustning även med glastaklucka.

Det är riktig ovanligt men som ni redan har märkt (uppenbarligen) så finns det även 2,3 i Italien smile Deras skatteregler gjorde att det var fruktansvärt dyrt att äga en bil med motor större än 2 liter där. Men ville man så kunde man så klart få det "riktiga" motoralernativet även där smile

881 Inlägg
27 maj 2013
Maffia skrev:
PlumCrazy skrev:
Maffia skrev:

Nej och åter nej det finns inga violetta 850r dock så kan den antracitgråa se lila ut på bild beroende på ljus.

Så kan det vara! smile

Sök