2 januari 2013
Trådstartare
Hallå! Tänkte kolla runt om någon haft samma problem som mig. Min T5a har helt plötsligt bestämt sig för att balla ur. Den e helt orginal, & har vatt alltid såvitt jag vet. När ja körde ut från motorvägen häromdagen upptäckte ja att han inte ladda som han skulle (växlar alltid ner till 3an när ja ska ut). Då rörde mätaren sig till de vita, kanske 3mm över, sen stanna den där & de kändes som att köra en vanlig SE. Samma sak i 4an, men när ja lägger i 5an händer där grejer. Konstigt tänkte ja & körde vidare. Sen gick den väl ok ett tag, men tycker ändå inte den rör sig som den borde. Någon dag senare "överladdar" han lite & går fruktansvärt bra! Ett tag iaf. Idag lessna ja på detta beteende så ja kollade upp de litegrann. Själv va första tanken wastegatstaget, för de hände för nårra månader sen att de "hoppa av", men då laddar de ju inte alls så uteslöt de denna gången. Sen börja ja fundera på magnetventilen, att de kanske e glapp nånstanns eller nått imed att den varierar från att gå dåligt till överbra ibland. Då ja inte e grym på turbo rådfrågade jag en kompis som sa att han misstänkte att det var hål i mitt membran i dumpen, kan de va så?