Inget jag har personlig erfarenhet av så jag ska vara försiktig med att uttala mig. Dock var dom väldigt billiga, vilket inte måste betyda att dom inte utvecklar sina mjukvaror själva men väldigt ofta är det faktiskt just så.
Varför vill du mappa bilen? Lägre soppaförbrukning, mer bottenvrid, en sjuhelvetes turboknuff? Vill du ha en hysterisk racer eller en motorvägskryssare med bra vrid i hela registret? Dom flesta firmor har lite olika karaktär och olika prioriteringar så det är lättare att ge förslag om man vet vad du är ute efter.
Det jag är ute efter just nu är lägre förbrukning, kanske lite bättre tryck i bilen. Men om jag behåller den ett längre tag så är det nog E85 som lockar Har hört ryktas att man ska kunna köra den på det, eller blanda 50/50 med bensinen "out of the box" liksom, nån som kan bekräfta detta?
Det jag är ute efter just nu är lägre förbrukning, kanske lite bättre tryck i bilen. Men om jag behåller den ett längre tag så är det nog E85 som lockar Har hört ryktas att man ska kunna köra den på det, eller blanda 50/50 med bensinen "out of the box" liksom, nån som kan bekräfta detta?
Jag vet att folk blandar 50/50 och ibland även mer än så utan att modifiera någonting, men det är ingenting jag skulle rekommendera. Själv kör jag med Maptun's biopower program och det funkar klockrent. Kan blanda 50/50, 70/30, 100/0 eller precis hur som helst, tar bara någon minut efter att jag rullat ut från macken så plingar det till i SID'en och den meddelar att adaptionen är färdig och jag får upp ett exakt procentvärde som visar vad jag har i tanken. Bränsleförbrukningen kan jag inte heller klaga på, har inga problem att ligga under litern per mil på etanol, och detta trots en bra bit över 300 hästar. Börjar jag gasa så stiger givetvis förbrukningen, men kör man som folk så är den lätt lägre än en vanlig standardbils. Maptun är absolut inte billigast, men som vanligt så får man vad man betalar för.
Kom lite saker mellan så det får bli bara en bild. Så blev det med extraljusen, ska ta mig en funderare på om det är värt att göra nånting mer med bilen, eller om jag ska sälja den..
Jag vet att folk blandar 50/50 och ibland även mer än så utan att modifiera någonting, men det är ingenting jag skulle rekommendera. Själv kör jag med Maptun's biopower program och det funkar klockrent. Kan blanda 50/50, 70/30, 100/0 eller precis hur som helst, tar bara någon minut efter att jag rullat ut från macken så plingar det till i SID'en och den meddelar att adaptionen är färdig och jag får upp ett exakt procentvärde som visar vad jag har i tanken. Bränsleförbrukningen kan jag inte heller klaga på, har inga problem att ligga under litern per mil på etanol, och detta trots en bra bit över 300 hästar. Börjar jag gasa så stiger givetvis förbrukningen, men kör man som folk så är den lätt lägre än en vanlig standardbils. Maptun är absolut inte billigast, men som vanligt så får man vad man betalar för.
Gick emot det du skrev och testade att bara hälla i lite E85 i tanken, gick bra när det vara 30/70 & 50/50 med merparten BF95 sen när man började gå åt andra hållet så fick jag massa felkoder och den började gå sämre.. blir nog ett litet chip i framtiden
Nån som vet om man kan sätta -02:ans blinkers fram på bilen, utan större modifikation? @stojf @rcy
okejokej:) du jag har ingen aning med hur mycket skruvande men allt går, det beror väl mest på om de är någurlunda liknande storlek och passform, infästningar går nästan alltid att lösa, men har sett många som konverterar om hela fronten till -02 så
Har nu ägnat heela dagen åt att byta handbromsbackar på bilen, det måste vara den svåraste bilen någonsin att byta det på! Och jag har inte tummen mitt i handen! Men trots att jag har spänt och spänt så blir det inget bättre, någon som har tips?