Tjena, min 740 har gått som en klocka tills idag när jag skulle starta den. Den startar och går som vanligt på tomgång, men direkt jag gasar dör motor och jag måste börja om igen. Ibland behöver jag inte ens gasa utan då startar jag och den och går sakta (eller direkt) ner i tomgång tills den dör. Vad kan felet vara? Tack!
Kan tillägga att jag har innan detta hände kopplat i DRL (day running lights), men bara genom en vanlig + och minus koppling, vilken jag tycker inte skulle kunna påverka varvningen? Men vad säger ni folket?
LMM eller bränslepumpen skulle jag säga. Fick samma symtom när min huvudbensinpump dog. Ta bort slangen till spridarbryggan och stoppa den i en burk/flaska. Ta bort det stora vita relät som sitter framför säkringarna och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2.
87/1 är huvudpumpen och 87/2 är förpumpen tror jag. Får du bensin som du ska så kan du utesluta dålig bensintillförsel.
Annars testa bara koppla ur LMM och se om det fungerar bättre då.
LMM eller bränslepumpen skulle jag säga. Fick samma symtom när min huvudbensinpump dog. Ta bort slangen till spridarbryggan och stoppa den i en burk/flaska. Ta bort det stora vita relät som sitter framför säkringarna och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2.
87/1 är huvudpumpen och 87/2 är förpumpen tror jag. Får du bensin som du ska så kan du utesluta dålig bensintillförsel.
Annars testa bara koppla ur LMM och se om det fungerar bättre då.
båda pumparna är kopplade till samma utgång på relät
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
LMM eller bränslepumpen skulle jag säga. Fick samma symtom när min huvudbensinpump dog. Ta bort slangen till spridarbryggan och stoppa den i en burk/flaska. Ta bort det stora vita relät som sitter framför säkringarna och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2.
87/1 är huvudpumpen och 87/2 är förpumpen tror jag. Får du bensin som du ska så kan du utesluta dålig bensintillförsel.
Annars testa bara koppla ur LMM och se om det fungerar bättre då.
Okej, ska prova detta. Men hur exakt menar du med "och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2"?
LMM eller bränslepumpen skulle jag säga. Fick samma symtom när min huvudbensinpump dog. Ta bort slangen till spridarbryggan och stoppa den i en burk/flaska. Ta bort det stora vita relät som sitter framför säkringarna och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2.
87/1 är huvudpumpen och 87/2 är förpumpen tror jag. Får du bensin som du ska så kan du utesluta dålig bensintillförsel.
Annars testa bara koppla ur LMM och se om det fungerar bättre då.
Okej, ska prova detta. Men hur exakt menar du med "och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2"?
det är lättare att bara ta bort kåpan på relär o sätta tillbaka och starta relät för hand elr hur man nu ska säga byglar man med kablar så ska man veta/vara säker på vad man gör!!! gör man fel så kan man bränna datan
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Nja, den gör likadant i början av filmen, att den slår av sig själv utan att jag gör något, men annars är de inte sådär, jag kan inte pumpgasa eller ens gasa över huvudtaget, nuddar jag gasen där bilen.
LMM eller bränslepumpen skulle jag säga. Fick samma symtom när min huvudbensinpump dog. Ta bort slangen till spridarbryggan och stoppa den i en burk/flaska. Ta bort det stora vita relät som sitter framför säkringarna och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2.
87/1 är huvudpumpen och 87/2 är förpumpen tror jag. Får du bensin som du ska så kan du utesluta dålig bensintillförsel.
Annars testa bara koppla ur LMM och se om det fungerar bättre då.
Okej, ska prova detta. Men hur exakt menar du med "och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2"?
Ta loss relät, titta under det så ser du under att det står skrivet siffror under varje relä. Kom ihåg var 30 och 87 sitter och så trycker du ner en kabelstump mellan 30 och 87. Du gör alltså detta på "relähållaren" inte på relät.
Nja, den gör likadant i början av filmen, att den slår av sig själv utan att jag gör något, men annars är de inte sådär, jag kan inte pumpgasa eller ens gasa över huvudtaget, nuddar jag gasen där bilen.
testa att peta loss kabeln till luftmassemätaren o se om det blir nån skillnad
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
LMM eller bränslepumpen skulle jag säga. Fick samma symtom när min huvudbensinpump dog. Ta bort slangen till spridarbryggan och stoppa den i en burk/flaska. Ta bort det stora vita relät som sitter framför säkringarna och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2.
87/1 är huvudpumpen och 87/2 är förpumpen tror jag. Får du bensin som du ska så kan du utesluta dålig bensintillförsel.
Annars testa bara koppla ur LMM och se om det fungerar bättre då.
Okej, ska prova detta. Men hur exakt menar du med "och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2"?
det är lättare att bara ta bort kåpan på relär o sätta tillbaka och starta relät för hand elr hur man nu ska säga byglar man med kablar så ska man veta/vara säker på vad man gör!!! gör man fel så kan man bränna datan
Svårt att misslyckas med mitt sätt tror jag och det går nog snabbare än att ta isär relät. Jag har ju skrivit precis hur man ska göra och misslyckas man då så får man nog köpa sig en toyota yaris och låta bli att pilla själv...
LMM eller bränslepumpen skulle jag säga. Fick samma symtom när min huvudbensinpump dog. Ta bort slangen till spridarbryggan och stoppa den i en burk/flaska. Ta bort det stora vita relät som sitter framför säkringarna och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2.
87/1 är huvudpumpen och 87/2 är förpumpen tror jag. Får du bensin som du ska så kan du utesluta dålig bensintillförsel.
Annars testa bara koppla ur LMM och se om det fungerar bättre då.
Okej, ska prova detta. Men hur exakt menar du med "och ta en kabelstump och bygla mellan 30 och 87/1 och 87/2"?
det är lättare att bara ta bort kåpan på relär o sätta tillbaka och starta relät för hand elr hur man nu ska säga byglar man med kablar så ska man veta/vara säker på vad man gör!!! gör man fel så kan man bränna datan
Okej då vågar jag nog inte prova på det, men hur menar du med det där du skrev? Är inte helt hajj på sånt här
men relät tror jag inte det e nått fel på hade det vart trasigt så hade inte bilen startat alls. men du kan ju kolla hur mycket bensin det kommer fram till motorn
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
men relät tror jag inte det e nått fel på hade det vart trasigt så hade inte bilen startat alls. men du kan ju kolla hur mycket bensin det kommer fram till motorn
Har ju hört att det kan vara tecken på att lmm'en är trasig när man får mycket avgassmällar och bensin ur avgasröret, vilket jag fått mycket på sistone + lite gnistror/flammor ur det. Kan det vara något?