1: kontrollera så bilen får bensin som dom ska genom att bygla eller bara dra loss kontakten till tändspolen och nöt på startmotorn 5-10 sec. Det ska komma ungefär lika mkt bensin som det kommer om du startar kranen hemma.
Detta kostar inget att testa och är dessutom enkelt.
2: Prova en kompis LMM eller köp en ny från skroten.
3: Kolla så avgasröret är helt innan katten och att kablar osv är hela ifrån lambda sonden. Köp ny Lambda ifrån skroten. KÖP ABSOLUT INTE EN NY IFRÅN BILTEMA för dom är dyra och fungerar inte.
1: kontrollera så bilen får bensin som dom ska genom att bygla eller bara dra loss kontakten till tändspolen och nöt på startmotorn 5-10 sec. Det ska komma ungefär lika mkt bensin som det kommer om du startar kranen hemma.
Detta kostar inget att testa och är dessutom enkelt.
2: Prova en kompis LMM eller köp en ny från skroten.
3: Kolla så avgasröret är helt innan katten och att kablar osv är hela ifrån lambda sonden. Köp ny Lambda ifrån skroten. KÖP ABSOLUT INTE EN NY IFRÅN BILTEMA för dom är dyra och fungerar inte.
Bensin kommer det.
Har beställt en ny lmm.
Finns tyvärr ingen katt på mitt avgasrör, men röret är helt, och lambdasonden's kablar var bra.
Nu är lmm bytt.. men tydligen var det ett elfel som verkar ha orsakat det här (däremot var lmm i dåligt skick, men felet uppstår ännu). Så det nya felet tar jag i en ny tråd, och hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lika bra där, tack!