Svårstartad skoter

maxtreme maxtreme
6 januari 2013 · 90 Inlägg

Har en ET340 -87 i stugan som är jävligt svårstartad då den är kall. Finns det någon enkel lösning för att få bensinen till förgasaren ? Typ blåsa som suger upp bensinen ?

Tacksam för svar wink

Slash Saabifierad
6 januari 2013 · 2 026 Inlägg

Kollat att bensinen rinner som den ska?
Är det kran eller vakumkran?
Rengjort kranens filter?
Fungerar choken?
Kollat gnistan?
Dags att byta tändstiften?
Kollat tändhattarna och tändkablarna?
Kollat luftfiltret?
Rengjort förgasaren??

Förstår förövrigt inte vad du menar med blåsa med bensin.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
maxtreme maxtreme
6 januari 2013 · 90 Inlägg

Borde va vakuum då det inte finns kran
Nytt bränslefilter
Choken funkar när man kör den i vanligt bruk
Gnista har den
Nästan nya tändstift
Tändkablar ok
Rengjort förgasare förra vintern och kört max 2 mil efter det

Det som jag tror jävlas är att den inte lyckas suga upp bensinen när den står ett tag och har funderat på att montera något på slangen som suger upp bensinen till förgasaren. Nu får man jävlas med en burk startas och bensin för att den ska starta

JonR
6 januari 2013 · 3 259 Inlägg

Krävs det mycket startgas när den är kall? Kolla insugsgummi och däromkring efter vakumläckage!

Kolla även vakumslangen till soppapumpen så den inte är sprucken, kolla sedan soppapumpen (koppla loss soppaslangen vid förgasaren och dra i snöret o se om det kommer nån soppa)

Senast redigerat av JonR (6 januari 2013)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
maxtreme maxtreme
6 januari 2013 · 90 Inlägg

Eftersom vi har den i stugan så körs den inte så mkt med. Har man väl fått igång den så startar den lätt om man typ är där en helg. Även kall. Men står den en månad eller så får man jävlas mkt innan den får bensin.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang