6308
Sök

Div frågor om B230F LH 2.2

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
Har som sagt en 740GL -88 med B230F och LH2.2. Är dock en del funderingar jag skulle vilja ha svar på och hoppas man inte blir dum förklarad... Har iaf 10år bilskruvande bakom mig än så länge...

1. Vad ska det vara för slutsiffror på LMM till LH2.2?

2. Hur reagerar LH2.2 på diverse motor modifikationer? Byte av kamaxel m.m 2.4an är vad jag förståt lite adaptivt men hur är det med 2.2an? är den stel och fabriksinställd eller får man justera den själv? Vad man nu kan justera.

3. Vad har jag för tändsystem på denna motor? är det samma som på B230A?

4. Har sett att den har skruv för att justera tomgången men hur ska man egentligen bära sig åt för att göra det riktigt? Är den inte nån grundinställningsskruv det där som man måste justera in genom att sätta tomgångsmotorn urfunktion eller nåt? Har inga problem med tomgången men undrar bara.

5. Visst går en 88A med LH2.2 som en 87a va? Man kan rensa katten men den måste sitta där eller hur är det? ( kom inte dragandes med en massa miljötjafs här nu för jag åker i en Hyundai miljödiesel till vardags, sen så finns det farligare grejer där ute än min lilla B230F utan kat...)

Ja det får räcka där så länge, har fått bilen så jag måste kolla upp den lite emr och se om det ska bli bil igen av den eller vad det ska bli.

//Per-Arne

Sök