Är ny här på forumet och har en fråga: Hur får man Google att indexera sin hemsida snabbast? Stämmer det att man kan länka den i forum så att Google "ser den" snabbare? I så fall så testar jag nu:
Loudness: Har varit inne på denna sida men det krävs tydligen mycket kodning som jag inte har en aning om hur man gör. Undrar om det möjligen finns andra lättare sätt. Har blivit tipsad om att länka för att Google ska hitta hemsidan och uppdatera den men undrar som sagt om någon har erfarenhet av detta?
Hej Trubbelturbo! Ifall jag skulle vilja göra gratisreklam skulle jag varken välja denna sida eller Off topic-tråden.
Mvh
I så fall ber jag om ursäkt! men du måste hålla med om att det ser lite skumt ut med en medlem som startar ett konto och sedan direkt länkar till sin sida?
Loudness: Har varit inne på denna sida men det krävs tydligen mycket kodning som jag inte har en aning om hur man gör. Undrar om det möjligen finns andra lättare sätt. Har blivit tipsad om att länka för att Google ska hitta hemsidan och uppdatera den men undrar som sagt om någon har erfarenhet av detta?
Mvh
nä du lägger till din domän, klistrar in ett färdigt script i indexfilen och veriferar att du äger domänen genom att lägga till en färdig html sida i domänroten.. svårare är de inte
Mvh
nä du lägger till din domän, klistrar in ett färdigt script i indexfilen och veriferar att du äger domänen genom att lägga till en färdig html sida i domänroten.. svårare är de inte
Jag testade att verifiera adressen och det gick men längre än så kom jag dock inte. Testade efter detta att lägga till sidorna på hemsidan (klistrade in varje sida var för sig) med html-ändelserna så som du beskriver men då sa google att det var fel format på filerna. Trodde att html-adresserna skulle funka? Tydligen ska man ha filer med .txt eller liknande och där tar min kunskap stopp.
i indexfilen och veriferar att du äger domänen genom att lägga till en färdig html sida i domänroten.. svårare är de inte
Googles "lägg till" är rätt värdelös är din sida tillräckligt utvecklad kommer den indexeras oavsett. Sidan indexeras INTE snabbare av att använda lägg till url eller webmaster tools men garanterar att att din första sida indexeras vid nästa indexering, sen kan det dröja till nästa indexering igen innan undersidorna indexeras.
Notera va mycket indexera det vart
loudness skrev:
Tydligen ska man ha filer med .txt eller liknande och där tar min kunskap stopp.
robots.txt är ganska förlegat om du inte vill att google ska skippa vissa saker. däremot kan man få lite bättre resultat och indexeringar oftare om du använder en sitemap som specificeras i robots.
Den måste dock göra i xml och html motsvarighet, allt detta kan du googla seo förändras och teknikerna ändras ständigt..
Edit: fast jag tror du sniffar efter organiska länkar för din sida är uppenbarligen indexerad och är väl utvecklad och har starka key-words..