6178
Sök

Kylarsystem problem på min audi a4 b6a..

572 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Hallå!!

Jag har haft problem med mitt kylarsystem länge nu.. Innan i somras så försvann vattnet fort och jag fick byta huset till termostatgivaren. Där va flera hål i den.. Och efter det så funkade allt som det skulle i någon månad tills kylan kom. Då försvann kylarvattnet  igen.. Fast inte lika fort.. Tog runt två veckor sen fick jag fylla på.. Plus att  motorn blev inte så varm som den skulle bli.. Runt 40-60 grader.. Och nu när det blev över tio minus ute så har det varit upp och ner med värme i bilen, men motorn va 90 grader varm.. Men när jag gasade upp så fick jag in lite värme. .Men så fort jag la i feman så blev det kallare igen och vattnet försvinner fortfarande.. Och häromdagen så började min motorlampa lysa och i sammanhang så började vatten nivån indikera att där va lite vatten. sen efter ett tag så slutade det att säga ifrån. .När jag skulle fylla på så va där nästan fullt.. Och ska tillägga att idag när jag körde hem så va motorn runt 40-60 grader och jag fick lite värme i bilen..

Vad kan felet bero på??

Termostaten?
Vattenpumpen?
Hål i en slang eller kylaren?

Tackar för alla svar..

DZ Design På Facebook

Sök