Tack för hejaropen hörni!
Idag är en stor dag - jag upphör aldrig att förvånas i det här projektet...
Jag köpte tändstift. Kopplade de sista kablarna. Fick relät att knäppa. Blev alltmer nervös eftersom jag visste att jag snart skulle bli "tvungen" att vrida på nyckeln. Bläddrade fram Fatboy Slim på Spotify för att bli lite peppad. Putsade Den röda DI-kåpan, slipade bokstäverna på ventilkåpan blanka...
Första nyckelvridningen. VROOOM!
Ett par sekunder. Sedan stannade motorn tvärt. Men det hade jag gissat att den skulle, min box är från -96 och jag har läst att från -95 har de en stöldspärr som gör att de beter sig på just det sättet. Det där får Databurra ta hand om sen när vi mappar.
Det viktiga är ju att om jag lyckats ta mig så här långt, så är Trionicen i skick!!!



Bara en sån sak som att jag uppenbarligen lyckades få triggerskivan i rätt läge...

Motorn är jävligt läcker nu med det röda :
![https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-5cf25b7460f248c374fd5c581225768c.jpg]()
Igen var det tid över. Jag skötte lite snickeriarbete här på gården, sedan tog jag itu med... spacklingen. Ska försöka snygga till den lite i baken, den hade blivit så rostig i hänget. När jag köpte bilen förstod jag inte hur bra spacklad den var, hur snyggt föregående ägare lyckats spackla in skärmbreddarna mot karossen. Men nu förstår jag att uppskatta det - jag tycker nämligen det är riktigt svårt att spackla och slipa. Det blir fakun gropigt hur jag är gör! Dessutom känns det som jag inte har de grejor som behövs. Kanske man borde läsa på lite... Nå, so far:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-e72e542426e56ee829a6e2d5c77e68bd.jpg]()
Det är länge sedan jag bjudit på nån helkroppsbild här (av bilen alltså

) men jag lovar att det kommer en bra en snart. Än ser den ut som den alltid gjort, men jag har en lite plan

Nu tycker jag banne mig att jag förtjänat en öl!