Singeltorkare verkar populärt

Det var en spännande kväll igår. Träffade mapparkillen på hans kontor och skred into action. Förtroendeingivande typ som sysslar med styrsystem till jetbåtar, Tesla och allt möjligt high-tech. Saab är dock jungfrulig mark för honom...
Han hade förberett sig väl, laddat ner behövlig mjukvara, lött kontaktstiftet i boxen och läst på. Kort sagt har jag ingen koll på vad han höll på med, han klickade och stängde och öppnade olika fönster och funktioner på sina skärmar, Skrev kommandon som började med "dir", och snart ansåg han tiden mogen att koppla in lite kablage. Några dioder på JohnC-adaptern blinkade, det stod siffror som var bra på multimetern - och plötsligt hade vi tankat innehållet ur boxen och in på hans dator!
Ännu kortare sagt - det där hade jag inte kunnat göra själv...
Här är bildbeviset:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-ae7b3b4cccd7bc524c59ef82d2924686.jpg]()
Vad jag däremot förstod är detta:
- Vi klickade bort VSS-stöldspärren.
- I funktionen där man väljer turbomodell böt vi till Hx35, eftersom den ligger närmast min H1D.
- I funktionen där man väljer spridare klickade vi i Green Giants.
- Vi behöll Steg 0 i trimnivå eftersom min bil inte har magnetventil.
Vi testade kvickt canbusen också bara för att se att den fungerade. Det gjorde den, även om den förstås inte visade någonting vettigt då boxen inte var kopplad till några givare.
När jag kom hem kopplade jag i boxen i bemun, vred på nyckeln, och den startade direkt!
Hade den bara igång några sekunder eftersom jag inte hade kylarvätska i motorn, men konstaterade att tomgången verkade ok, men den storknade direkt jag trampade på gasen. Ska fixa kylarvätskan och lite andra smågrejer, sedan låta den gå varm och se hur den beter sig. Sedan får vi mappa live!