Big-Nyz skrev:
Vissa dagar är man beredd att sälja hela projektet väldigt billigt... Det känns som det aldrig tar slut, alltid blir det bara mer och mer som ska fixas.
Tänkte mig att det skulle bli en kvick match att starta upp bemun... Hällde i olja, satte tillbaka kabelskorna på batteriet, hämtade nyckeln.
Så visade det sig att tändningslåset kärvade. Det satt som berget. Tänkte att det beror på att vi har minusgrader här, men varken spray eller olja hjälpte. Så jag skruvade bort låset bakstycke och körde med skruvmejsel istället...
Inget.
Jag kollade ifall kablarna satt fast på startmotorn.
Det var då jag såg oljan på marken.
Det vill man inte se.
Det var påfyllningsrörets anslutning som läckte.
Följde en massa - som vi säger - pässas å prackas. Ersatte en del av röret med slang för att få det tätt, och som med det mesta annat på ett sådant här projekt så passade det ungefär, vilket innebar värmande med varmluftspistol, skärande, svärande, slintande.
Fick det tätt. Startmotorns kablar ok. Ändå inget liv. Klick i relät bara. Satte batteriet på laddning, det får räcka så för idag.