Projekt tråd om min BMW 518i 1983 som kommer att få lite modifikationer. Eftersom det finns redan många stylade E28 kommer jag att behålla bilens original utseende med standard fjärding, hög profil däcken o inte heller några höga... Visa mer
Just det! Jag ska ta o riva lmm o insprutet o kolla om det finns nåt som går att ändra/byta när jag mår lite bättre än vad jag gör idag - magen vill inte vara med....
Har sparkat mig där solen inte kommer fram större delen av året o rev ner skiten! Hade båda lmm framför mig o upptäckte att 1,8:an är inte likadan! Den har dubbel så tjocka vägar i tratten o stänger betydligt mer än 2,0! Skruva ihop allt o det verkar funka men kör stora testet imorgon.
Kollade upp vad är det som skramlar i luftburken o det var inget vackert! Närmare halv mugg med rost o annat skit men "plus air/egr" rören ska bort så det väntar en dejt med vinkelslipen!
Grymt! Fin puts under huven också, sitter luftburken sådär original ? sitter inte så på dem två 518 jag haft -86 och -87 men kanske är en tidigare modell det här ?
Grymt! Fin puts under huven också, sitter luftburken sådär original ? sitter inte så på dem två 518 jag haft -86 och -87 men kanske är en tidigare modell det här ?
Tack! 518i innan 1984 är men k-jet o efter men l-jet o där sitter det LMM direkt på burken.
518i innan 1984 är men k-jet o efter men l-jet o där sitter det LMM direkt på burken.
Var på Midnight Meet i Göteborg o kom med en repa! SURT! Det en tjej var bara tvungen att gnugga sin väska mot bilen men denna tjejen var vraken nykter eller förstod vad jag pratade om, såg ut som hon såg ufo!
Som tur är så känner jag en old scholl lackerare, en pensionerad herre som kan hjälpa mig med detta!
Kom på en liten modifiering till! Denna gång blir det inredning i skuffen! Den ser så naken ut.... Funderar på klädseln av något slag med luckor till facken på sidorna.
I höstas fick bilen nya dämpare o fjädrar, detta resulterade med positiv camber vilket är inte så positivt då bilen ålade sig på ojämna vägar.... Idag gick vi på en dejt med vinkelslipen, en varv på varje fjädern har skärt av o helt plötsligt flyttade sig bubblan till sträcket på vänster sida, hoppas det räcker.