är en kille på 16 år och är jävligt intresserad avallt som går att trimma och jag undrar nu vart jag bästa kan lära mej att trimma bilar och motorcycklar och att ställa in dom bäst för topp prestanda.
Jadu, det beror väl mest på ifall du vill kunna det som ngn hobby eller ifall du verkligen vill sätta dig in djupt på det. Du kan ju läsa runt på internet, böcker, tidningar osv. Annars brukar det finnas kurser för det mesta ^^
Jag är själv "nybörjare" på motorer och sånt men tycker jag lärt mig mycket enbart genom att kamma internet och läsa allt jag hittar om motorer, byggen och trimning. En sak jag dock lärt mig är att teori och mek INTE är samma sak. ;P
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Lär dig grunden är det viktigaste, hur en motor funkar osv..
Håller med. lär dig hur en motor funkar och om du anser dig ha råd/plats så köp en motor och exprimentera med.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
är en kille på 16 år och är jävligt intresserad avallt som går att trimma och jag undrar nu vart jag bästa kan lära mej att trimma bilar och motorcycklar och att ställa in dom bäst för topp prestanda.
börja köp en puch dakota o börja dra pluggen på den .. då har du iag någon aning om hur en puch motor e byggd=P
tack allihop nu vet jag vad jag ska göra=) och hehe det där med gymnasium så går jag på mtg i frölunda inriktning karosseri=) och det är svin kul menm nu ska jag jjobb ihop till en motor.
såhär gjorde jag iaf.. köpte en bil, motorn rasade(!) , pluggar så har ju absolut inte råd att lämna in den, gick in på ett forum för bilen och läste en massa om hur dom funkade, lyfte motorn plockade isär den. sen så var det inte så "farligt" svårt längre. man blev tvingad att lära sig