2085
Sök

Volvo 242 Turbo *Teaser på ny bil*

Volvo 242 -75 Reggad med M50b25 uppgraderas! Just nu med 712hp & 906nm

426 989 Visningar
Uppdaterades senast 6 februari 2015
1 574 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
RaekmAcKaN skrev:
Brago skrev:
-Volvo-Frallarn- skrev:
finns golfen här på garaget ? wink

Nej

Nu har du fel Bengan wink

http://www.garaget.org/?car=162889

haha, ja för där ser man ju mycke.. lol
Senast redigerat av Brago (30 december 2013)

399 Inlägg
30 december 2013
Brago skrev:
RaekmAcKaN skrev:
Brago skrev:
Nej

Nu har du fel Bengan wink

http://www.garaget.org/?car=162889

haha, ja för där ser man ju mycke.. lol

wink

DropShop "Östersundsmaffian"

1 574 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Snacka om att de är motgångar nu..
Va in idag & skulle regbesikta med tog bara 5min innan de vart tvärstopp, någon har för 30 år sedan fipplat med chassienummret (urkapat & ditsvetsat) så bilen är under utredning nu & ska prata med polisen i veckan.. suck...

https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-8c054b80aac882d585ef0accd0d26dda.jpg

1 830 Inlägg
10 januari 2014
Jävel vad irriterande .. men man blir ju bara så less på sånt när man väl är så nära "mållinjen" (ursäkta språket)

2 415 Inlägg
10 januari 2014
fy fan vad surt! hoppas dom rättar till bilen igen så du kan regga? är ursprungsbilen skrotad el?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 830 Inlägg
10 januari 2014
Tycker att de borde vara lugnt egentligen, även om det är så att originalbilen är skrotad så borde de bara kunna trycka dit en ny plåt och bes bilen med ny motor som "standard" tongue

1 574 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Är inte bara å bara..
Jag återkommer när ja fått svar om de bli karossbyte eller inte

Forummoderator
26 471 Inlägg
10 januari 2014
Meeeen vad surt!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
10 januari 2014
Usch! Lider med dig!

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

204 Inlägg
11 januari 2014
måste tyvär säga att detta är väldigt vanligt att dom tar chassi nr från en 75 å sätter på en nyare bil för karrosen är fräschare!
Hoppas de går bra för dig iallfall!
// Mr F

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

1 574 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
BKRacing skrev:
måste tyvär säga att detta är väldigt vanligt att dom tar chassi nr från en 75 å sätter på en nyare bil för karrosen är fräschare!
// Mr F

Joo är medveten om de..
Får hoppas ja får till intyget & kan regga..

Kalaspuff
11 januari 2014
Brago skrev:
BKRacing skrev:
// Mr F

Joo är medveten om de..
Får hoppas ja får till intyget & kan regga..

Om karossen är papprad, skrotas den då eller vad händer?

2 415 Inlägg
11 januari 2014
Jag googlade lite och kunde ej finna något direkt. Förutom om en massa småpojkar som snackar om papprade traktorer!
Vissa snackade om att det kunde bli samma påföljder som om det vore urkundsförfalskning!
alltså fängelse?? (om jag har läst mig rätt till) men då gäller det för staten att bevisa att du har gjort det!

sry för OT!

1 830 Inlägg
11 januari 2014
Tryck_o_pys skrev:
Jag googlade lite och kunde ej finna något direkt. Förutom om en massa småpojkar som snackar om papprade traktorer!
Vissa snackade om att det kunde bli samma påföljder som om det vore urkundsförfalskning!
alltså fängelse?? (om jag har läst mig rätt till) men då gäller det för staten att bevisa att du har gjort det!

sry för OT!

Borde inte bli fängelse.. Har man köpt en gammal bil och fixat så är det väl nästan självklart att personen som nyligen fixat bilen inte ska in i fängelse? tongue
Utan det är ju den som gjort förfalskningen som ska in då istället wink

10 164 Inlägg
11 januari 2014
Tryck_o_pys skrev:

sry för OT!

Stämmer att det kan bli så men då ska det finnas starka bevis att just du har gjort det.

Min fråga till tråd skaparen hade du missat att det var svetsat eller började besiktningen söka väldigt noggrant efter spår eller?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 574 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Eftersom de bara syntes innefrån så hade ja missat det, annars hade jag ju självklart fixat det!

10 164 Inlägg
11 januari 2014
Brago skrev:
Eftersom de bara syntes innefrån så hade ja missat det, annars hade jag ju självklart fixat det!

Okej så dom  var så noga att kolla drygt hoppas det löser sig på bästa sätt.

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 415 Inlägg
11 januari 2014
Jiiimmie skrev:
Tryck_o_pys skrev:

sry för OT!

Borde inte bli fängelse.. Har man köpt en gammal bil och fixat så är det väl nästan självklart att personen som nyligen fixat bilen inte ska in i fängelse? tongue
Utan det är ju den som gjort förfalskningen som ska in då istället wink

jag säger inte att det är så. staten skall ju veta vem det är som har gjort detta och det. ingen kommer ju någonsin erkänna detta!
men tillbaka till tråden!

1 574 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Nog med OT tycker jag..

Har pratat med farbror som haft bilen sen 94 & han säger att ja bytt a-stoplen & massa annat kring året 96 så han ska skriva intyg på detta så får hoppas dom kanske förstår då..

10 164 Inlägg
12 januari 2014
Brago skrev:
Nog med OT tycker jag..

Har pratat med farbror som haft bilen sen 94 & han säger att ja bytt a-stoplen & massa annat kring året 96 så han ska skriva intyg på detta så får hoppas dom kanske förstår då..

Låter ju fint om det skulle lösa sig trevligt smile

Sök