Volvo S70 GLT Greyline. Lätt styling och clean + behålla den i nyskick!
Tanken med tråden är som topic är alltså, skaffa bilen ett lätt styling utseende och få det så clean som möjligt och behålla bilen i absoluta toppskick med allt vad det innebär.
Följer! Trevligt projekt du har här Trist med körkortet men sånt händer, man lär sig av sina misstag Var nära att bli av med mitt för lite mer än ett år sen jag med faktiskt , men klarade mig tack o lov.. Men som sagt bara bita ihop och komma igen sen Hoppas du får spärrtiden förkortad iaf!
Har varit väldigt tyst här och det beror delvis av att jag inte har något körkort för tillfälligt då jag fick det indraget för fortkörning. Nu är det bara till att blicka framåt och se möjligheterna istället. Min spärrtid har redan gått ut (20 April) så är i fullgång med lite teori och körning för att friska upp minnet. Ska nu nästa vecka börja på risk 1 och sen få det andra så fort som möjligt.
Nu till lite roligare saker iallafall. Har blivit lite service på bilen, har bytt krängningshammare stag båda sidor fram, ny damask till höger styrled, nya bromsskivor fram & har med hjälp av pappa också bytt alla lyftarna i bilen för att äntligen få bort det tickande ljudet ur bilen. Har testat med en rad olika oljebyte då inget hjälpte.
Bytt dimljus lampor har jag också gjort till 10000K 55w så nu är riktigt blått och flott.
Nu framöver ska jag väl försöka få ihop bilen igen med att lacka om både fram och bakre stötfångare och leta upp ett par fälgar också. Allt kommer väl efterhand.
Låter bra att du är på G igen Härligt med lite service och nylackat Och skönt att slippa tickljudet kan jag tänka mig hehe.
Vad blir det för fälgar?
Jupp det känns bra haha OTROLIGT skönt att slippa det tickande ljudet från motorn ja! jag är riktigt sugen på att par 19" antracitgråa r-fälgar men får helt enkelt se hur spargrisen ser ut då
Spridarna ger ju dock ifrån sig ett tickande ljud som man inte kommer ifrån. Men kan tänka mig att ljudet från lyftarna är något värre. Men din hade väl inte gått så långt, så det låter ju skumt..
Spridarna ger ju dock ifrån sig ett tickande ljud som man inte kommer ifrån. Men kan tänka mig att ljudet från lyftarna är något värre. Men din hade väl inte gått så långt, så det låter ju skumt..
Ja ljudet från spridarna hör man nu ett litet ljud som man inte la märke till innan. Säger detsamma med en bil på 9k mil.. men nu är det borta!
Då jag inte hade några sommarfälgar så kom jag över ett par taskiga V70 fälgar till ett bra pris med bra däck. Köpte dom såklart och börja slipa ner alla lacksläpp och kant skrap och köpte mig lite av det berömda plastidip och började måla. Bilderna får tala för sig själva
Då jag inte hade några sommarfälgar så kom jag över ett par taskiga V70 fälgar till ett bra pris med bra däck. Köpte dom såklart och börja slipa ner alla lacksläpp och kant skrap och köpte mig lite av det berömda plastidip och började måla. Bilderna får tala för sig själva