Volvo S70 GLT Greyline. Lätt styling och clean + behålla den i nyskick!

Tanken med tråden är som topic är alltså, skaffa bilen ett lätt styling utseende och få det så clean som möjligt och behålla bilen i absoluta toppskick med allt vad det innebär.
  • 115 Följare
  • 281 622 Visningar
  • Projektet avslutat 11 oktober 2015
julles Jag rullar med stil
4 maj 2013 · 344 Inlägg

ett lite tips om du ska köra med bilen på vintern.. sätt i en knapp till elantennen.. så den inte åker upp och fastnar.. det har jag gjort.. om jag vill lyssnar på radion så slå jag bara på knappen och antennen åker upp big_smile

Volvo v70 (2007)
Rohlin94
5 maj 2013 · 386 Inlägg

Sandriz skrev:
Gud vilken fin s70, en förebild wink

Tack! jätte kul att höra smile

Rohlin94
5 maj 2013 · 386 Inlägg

julles skrev:
ett lite tips om du ska köra med bilen på vintern.. sätt i en knapp till elantennen.. så den inte åker upp och fastnar.. det har jag gjort.. om jag vill lyssnar på radion så slå jag bara på knappen och antennen åker upp big_smile

Tack för tipset. Får se om jag kör med denna på vintern. Du kanske vet hur jag får antennen att gå upp? Har inte orginal stereon i bilen. smile

julles Jag rullar med stil
5 maj 2013 · 344 Inlägg

Rohlin94 skrev:

julles skrev:
ett lite tips om du ska köra med bilen på vintern.. sätt i en knapp till elantennen.. så den inte åker upp och fastnar.. det har jag gjort.. om jag vill lyssnar på radion så slå jag bara på knappen och antennen åker upp big_smile

Tack för tipset. Får se om jag kör med denna på vintern. Du kanske vet hur jag får antennen att gå upp? Har inte orginal stereon i bilen. smile

hadu monterat den och kopplat in den?

Volvo v70 (2007)
Rohlin94
5 maj 2013 · 386 Inlägg

julles skrev:

Rohlin94 skrev:

julles skrev:
ett lite tips om du ska köra med bilen på vintern.. sätt i en knapp till elantennen.. så den inte åker upp och fastnar.. det har jag gjort.. om jag vill lyssnar på radion så slå jag bara på knappen och antennen åker upp big_smile

Tack för tipset. Får se om jag kör med denna på vintern. Du kanske vet hur jag får antennen att gå upp? Har inte orginal stereon i bilen. smile

hadu monterat den och kopplat in den?

Jupp har monterat och kopplat in den med det färdig kablarna som finns där. Men inget händer då jag startar stereon? smile

Martin_78
5 maj 2013 · 398 Inlägg

Rohlin94 skrev:

julles skrev:

Rohlin94 skrev:

Tack för tipset. Får se om jag kör med denna på vintern. Du kanske vet hur jag får antennen att gå upp? Har inte orginal stereon i bilen. smile

hadu monterat den och kopplat in den?

Jupp har monterat och kopplat in den med det färdig kablarna som finns där. Men inget händer då jag startar stereon? smile

Har du någon styrström från stereon till antennen då??
Har du inte det så går den ju inte upp.

Rohlin94
5 maj 2013 · 386 Inlägg

Martin_78 skrev:

Rohlin94 skrev:

julles skrev:

hadu monterat den och kopplat in den?

Jupp har monterat och kopplat in den med det färdig kablarna som finns där. Men inget händer då jag startar stereon? smile

Har du någon styrström från stereon till antennen då??
Har du inte det så går den ju inte upp.

Där finns redan för draget kablage till just elektrisk antenn. Sen går förmodligen in i ISO-kontakten som f till stereon. Frågan är om jag är tvungen att koppla om den till en brytare eller kan få den att funka då radion är igång.

Martin_78
5 maj 2013 · 398 Inlägg

Rohlin94 skrev:

Martin_78 skrev:

Rohlin94 skrev:

Jupp har monterat och kopplat in den med det färdig kablarna som finns där. Men inget händer då jag startar stereon? smile

Har du någon styrström från stereon till antennen då??
Har du inte det så går den ju inte upp.

Där finns redan för draget kablage till just elektrisk antenn. Sen går förmodligen in i ISO-kontakten som f till stereon. Frågan är om jag är tvungen att koppla om den till en brytare eller kan få den att funka då radion är igång.

Mät å se on det går någon ström fram till antennen.
Lättaste sättet å se om det är det som är felet :-)
Har du orginslstereo eller har du bytt? Är den bytt då kan det ju vara det som gör att det inte funkar.

Rohlin94
5 maj 2013 · 386 Inlägg

Martin_78 skrev:

Rohlin94 skrev:

Martin_78 skrev:

Har du någon styrström från stereon till antennen då??
Har du inte det så går den ju inte upp.

Där finns redan för draget kablage till just elektrisk antenn. Sen går förmodligen in i ISO-kontakten som f till stereon. Frågan är om jag är tvungen att koppla om den till en brytare eller kan få den att funka då radion är igång.

Mät å se on det går någon ström fram till antennen.
Lättaste sättet å se om det är det som är felet :-)
Har du orginslstereo eller har du bytt? Är den bytt då kan det ju vara det som gör att det inte funkar.

Jag har bytt stereo till en Pioneer 2-din. Vill få den att funka då radion är på slagen är tanken..

TBergsten
5 maj 2013 · 996 Inlägg

Bort med xenonet i halv, usch för xenon i halv.... Annars sere bra ut smile

Martin_78
5 maj 2013 · 398 Inlägg

Rohlin94 skrev:

Martin_78 skrev:

Rohlin94 skrev:

Där finns redan för draget kablage till just elektrisk antenn. Sen går förmodligen in i ISO-kontakten som f till stereon. Frågan är om jag är tvungen att koppla om den till en brytare eller kan få den att funka då radion är igång.

Mät å se on det går någon ström fram till antennen.
Lättaste sättet å se om det är det som är felet :-)
Har du orginslstereo eller har du bytt? Är den bytt då kan det ju vara det som gör att det inte funkar.

Jag har bytt stereo till en Pioneer 2-din. Vill få den att funka då radion är på slagen är tanken..

Kan vara det som är felet med största sannolikhet.
Kolla om den stereon har någon styrström för antennen.

Rohlin94
5 maj 2013 · 386 Inlägg

Martin_78 skrev:

Rohlin94 skrev:

Martin_78 skrev:

Mät å se on det går någon ström fram till antennen.
Lättaste sättet å se om det är det som är felet :-)
Har du orginslstereo eller har du bytt? Är den bytt då kan det ju vara det som gör att det inte funkar.

Jag har bytt stereo till en Pioneer 2-din. Vill få den att funka då radion är på slagen är tanken..

Kan vara det som är felet med största sannolikhet.
Kolla om den stereon har någon styrström för antennen.

Får kolla på det i veckan. Tänkte koppla på remote på stereon. Fast då är den alltid igång. alt, blir en vipp brytare någonstans. Tack smile

Rohlin94
5 maj 2013 · 386 Inlägg

TBergsten skrev:
Bort med xenonet i halv, usch för xenon i halv.... Annars sere bra ut smile

Får se hur det ser ut med xenon i halvljuset. Hade det på min förra bil och var super nöjd då smile

TBergsten
5 maj 2013 · 996 Inlägg

Rohlin94 skrev:

TBergsten skrev:
Bort med xenonet i halv, usch för xenon i halv.... Annars sere bra ut smile

Får se hur det ser ut med xenon i halvljuset. Hade det på min förra bil och var super nöjd då smile

Haha jo visst ser det smutt ut, men man ska ju tänka på andra också... Den som kör med halvljus xenon mot mig knäpper jag på hellyset emot... Fanns det xenon hb3 att beställa på vparts?

Rohlin94
5 maj 2013 · 386 Inlägg

TBergsten skrev:

Rohlin94 skrev:

TBergsten skrev:
Bort med xenonet i halv, usch för xenon i halv.... Annars sere bra ut smile

Får se hur det ser ut med xenon i halvljuset. Hade det på min förra bil och var super nöjd då smile

Haha jo visst ser det smutt ut, men man ska ju tänka på andra också... Den som kör med halvljus xenon mot mig knäpper jag på hellyset emot... Fanns det xenon hb3 att beställa på vparts?

Då är det bra att jag har ljusnivå reglering inne i bilen smile Vet inte. Klickade in på anpassade xenon efter bilen smile

julles Jag rullar med stil
5 maj 2013 · 344 Inlägg

jag tror att kabeln till antennen är blå/vit.. har jag för mej

Volvo v70 (2007)
J-Svedberg
5 maj 2013 · 69 Inlägg

Kommer förbi nån dag o hjälper dig med den wink

Jeremy Clarkson - "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Motorer utan turbo suuuger!
J-Svedberg
5 maj 2013 · 69 Inlägg

Btw, grattis till över 10k visningar! lol

Jeremy Clarkson - "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Motorer utan turbo suuuger!
Racerpatrick
5 maj 2013 · 198 Inlägg

Lägger en prem på denna! Otroligt fin! smile

Jävligt avis på dina klarglas! tongue Lite halv pinsam fråga, hur kopplade du in så du fick blinkersen o lysa fram som i USA? smile

Turbo är ett måste!
Volvo V70 T5 "Blixten" (1997)
TBergsten
5 maj 2013 · 996 Inlägg

Racerpatrick skrev:
Lägger en prem på denna! Otroligt fin! smile

Jävligt avis på dina klarglas! tongue Lite halv pinsam fråga, hur kopplade du in så du fick blinkersen o lysa fram som i USA? smile

Köp dessa... http://www.vparts.se/se/volvo-s70/volvo … 0-c70.html

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang