Hallåj, vet ej om det är rätt del av forumet, men iallafall så letar jag efter någonstans man kan köpa spridarslang till saab 99, årsmodell vet jag ej, jag vet bara att det är den stora 2L motorn.
"spridar" slang? du e medveten om att de e förgasare på 99:orna..
EMS då? Antar de finns versioner med detta satans K-jetronic med...
För att göra er besvikna så sitter det insprutning på denna B-motor. Lite kort motorfakta på min 99
Motor: (1972-84) rak fyrcylindrig motor med överliggande kamaxel Cylindervolym: 1985 cm3 Borrning x slag: 90x78 mm Effekt:110-118 hk (insprutning)
Ville inte veta vad jag har och inte har, jag söker spridarslangar, någon som vet någon bra hemsida eller något företag i stockholmstrakten som säljer?
Senast redigerat av AntonGunnarsson (22 januari 2013)
Är det slangarna från en central Insprutningsenhet med en slang till varje spridare så är det K-jetronic sprutet. På EMS är det bara vanliga gummislangar till insprutingen vill jag minnas så det kan vi nog utesluta.
Kolla vad det är för gänga på anslutningarna, kan gå att använda något från hydrauliksidan. Är anslutningarna ok borde man kunna skära upp presshylsan, åka till valfri hydraulikfirma och pressa dit ny högtrycksslang.
Skroten är ju annars ett hett tips Antar att dom inte finns att köpa hos Saab längre?