3738
Sök

Varför Saab som hat objekt?

Saabfantast
22 Inlägg
21 juli 2013
hehe roligt att se alla avundsjuka argumentera smile

243 Inlägg
21 juli 2013
Som alla trådar låses hit och dit... Hallå ? haha denna har väl tappat allt syfte eller tongue

Evildan
21 juli 2013
Saab_janne skrev:

Så du menar att de som har negativa åsikter ang SAAB helt enkelt bara är avundsjuka för att dom inte har köpt sig en egen?
Senast redigerat av Evildan (21 juli 2013)

1 412 Inlägg
21 juli 2013
Saab_janne skrev:

Jo så måste det ju vara, då alla saab modeller står så otroligt högt i pris att knappt någon har råd att köpa dom.

Eller hur var det nu igen..........

Evildan
21 juli 2013
OpelP1 skrev:
Saab_janne skrev:

Jo så måste det ju vara, då alla saab modeller står så otroligt högt i pris att knappt någon har råd att köpa dom.

Jag tror att chansen att du eller jag får ett kontruktivt svar på våra liknande frågor är lika stor som att SAAB någonsin producerar en bil som inte blåryker, medvetet eller pga ett överarbetat konstruktionsfel wink

För visst är jag avundsjuk att jag gjort det aktiva valet att inte köpa mig en 9-5 -02 för de 15000kr dom inte sällan kostar eller en lågmilad fin 9-3 -08 för 60000kr utan istället valde att bruka mer pengar än vad jag fått betala för bägge nämnda SAABarna och köpte istället en Toyota.

1 412 Inlägg
21 juli 2013
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Saab_janne skrev:

Jag tror att chansen att du eller jag får ett kontruktivt svar på våra liknande frågor är lika stor som att SAAB någonsin producerar en bil som inte blåryker, medvetet eller pga ett överarbetat konstruktionsfel wink

För visst är jag avundsjuk att jag gjort det aktiva valet att inte köpa mig en 9-5 -02 för de 15000kr dom inte sällan kostar eller en lågmilad fin 9-3 -08 för 60000kr utan istället valde att bruka mer pengar än vad jag fått betala för bägge nämnda SAABarna och köpte istället en Toyota.

Nej den chansen är nog rätt liten. big_smile

Jag förstår att du är avundsjuk.

Även jag är naturligtvis avundsjuk då jag köpt veteranbilsdelar för samma pengar som räckt till 8st 9-5 -02 senaste året och ändå pyttsat ut 100 lök på att köpa en annan bil.

Bitter och avundsjuk är jag absolut, jag skulle nog bli mycket lyckligare bakom ratten på en saab som tydligen har världens snyggaste inredning och aldrig får problem i motor eller låda om servicen sköts. cool
Senast redigerat av OpelP1 (21 juli 2013)

166 Inlägg
21 juli 2013
Evildan skrev:
eller en lågmilad fin 9-3 -08 för 60000kr.

Ooh! Skulle du kunna länka till den? Min farsa letar nämligen efter en fin lågmilad faceliftad 9-3. big_smile

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
21 juli 2013
hatar inte saab. en bil som vilken som helst smile
hatar inte folk som kör saab. alla bilmäniskor är bilmänniskor i mina ögon wink

men som jag ser det så är saab ett märke som gjorde fula halvcombis på 90-talet. tycker inte om utseéndet alls tyvärr.. sen att dem är framhjulsdrivna är ett stort minus med tanke på att dem går rätt bra i motorn smile

Är själv ett BMW-fan. Är mycket hat mot dem med. nästan värre skulle jag tro smile är ju dem där flottiga och äckliga sortens turkar, albaner osv som har gett bmw ett dåligt rykte i många år hmm

Stil>Funktion

Avstängd
1 418 Inlägg
21 juli 2013
CHEEVA skrev:
Johan85 skrev:
CHEEVA skrev:

haha så bra svar ... ja det var verkligen ett vinnande koncept !! lite trist ändå att de är borta från marknaden även om jag själv aldrig hade köpt en, möjligtvis en tvåtakt eller en 99 turbo

ja mer hk honda blårökarn än va saab lyckades få ur sin med 2 cylindrar till:D

så honda har en bil med en en cylindrig tvåtaktare ??

nej men dom har massa crossar;)

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
21 juli 2013
Johan85 skrev:
CHEEVA skrev:
Johan85 skrev:

ja mer hk honda blårökarn än va saab lyckades få ur sin med 2 cylindrar till:D

går inte riktigt att jämnföra ett tävligsfordon med en familjebil va ? service intervaller osv ser också väldigt annerlunda ut för crossen.

men btw jag är också väldigt avundsjuk på alla 9-5 ägare smile tänk om man hade kunnat få vara ägare till de föråldrade inredningen och en rasbenägen motor, och sist men inte minst en rasande växellåda big_smile UNDREBART

sen är ju grädden på moset att man får skänka bort bilen sen smile

5 198 Inlägg
21 juli 2013
Jag tycker det är värre när volvoägarna ska sälja,,,tar ut priser som om de vore gjord av guld. ;-) Saab säljs ju iaf billigt.. och t o m köps billigt..

409 Inlägg
21 juli 2013
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Saab_janne skrev:

välkommen hem till mig och titta på min som inte blårycker alls. alla mina Saabar jag har haft har inte gjort det alls inte ens turbobilarna har haft en tendens till det. å andra sidan blårycker ju deras tvåtaktare ju kanske bara såna du har sett wink ...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
21 juli 2013
Motch_swe skrev:
Evildan skrev:
eller en lågmilad fin 9-3 -08 för 60000kr.

Ooh! Skulle du kunna länka till den? Min farsa letar nämligen efter en fin lågmilad faceliftad 9-3. big_smile

http://www.blocket.se/landskrona/Saab_9 … _8&w=3 varsegod smile

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
21 juli 2013
Suck. Håll isär företag och produkten företaget levererar för guds skull.
Saab AB är inte det ni åker runt i. Det ni åker runt i är mer eller mindre ett hoppkok av massa andra bilmodeller med Saabs egna tvist på det.
Förstår inte varför ni ska jämnt jämnt jämnt börja babbla om deras konkurs och att det inte gått bra mm. När majoriteten av er som säger detta älskar Volvo...

Det är klart det är roligt att kunna vara stolt över att "det här är svenskt", men vad spelar det för roll? Grundidéen är svensk, tanken bakom det och mycket av teknologin. Vem bryr sig om kineser eller vad det nu kan vara tagit över utvecklingen? Det kommer bli så med allt.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
21 juli 2013
svempus skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

välkommen hem till mig och titta på min som inte blårycker alls. alla mina Saabar jag har haft har inte gjort det alls inte ens turbobilarna har haft en tendens till det. å andra sidan blårycker ju deras tvåtaktare ju kanske bara såna du har sett wink ...

brukar dagligen se 9-5:or som blåryker..
händer att man ser andra bilar som ryker oxå men saabarna är dom valigaste.

ni som gillar saab och råkar ut för ett ras dra iväg ett pm till mig polarn har en 2.0t och en 2.3t till 9-3 9-5 helt ordninggjorda. kung på att byta dom oxå smile

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
1 418 Inlägg
21 juli 2013
CHEEVA skrev:
Johan85 skrev:
CHEEVA skrev:

går inte riktigt att jämnföra ett tävligsfordon med en familjebil va ? service intervaller osv ser också väldigt annerlunda ut för crossen.

men btw jag är också väldigt avundsjuk på alla 9-5 ägare smile tänk om man hade kunnat få vara ägare till de föråldrade inredningen och en rasbenägen motor, och sist men inte minst en rasande växellåda big_smile UNDREBART

sen är ju grädden på moset att man får skänka bort bilen sen smile

låter som en bra investering:D

166 Inlägg
21 juli 2013
CHEEVA skrev:
http://www.blocket.se/landskrona/Saab_9_3_1_8t_BioPower_SportSedan_Linear__150_48235670.htm?ca=23_8&w=3 varsegod smile

Fast den var ju varken fin eller lågmilad... hmm

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
21 juli 2013
Motch_swe skrev:
CHEEVA skrev:
http://www.blocket.se/landskrona/Saab_9_3_1_8t_BioPower_SportSedan_Linear__150_48235670.htm?ca=23_8&w=3 varsegod smile

Whaaat?
Den var ju skitfin sånär som på några få repor under framläppen.
Och allt under 15k mil är lågmil enligt mig. 55k kronor är inga pengar alls för en sån där bil.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Avstängd
1 418 Inlägg
21 juli 2013
Motch_swe skrev:
CHEEVA skrev:

var korten inne i bilen tagen på en saab 99a?tongue

166 Inlägg
21 juli 2013
UhrJr skrev:
Motch_swe skrev:
CHEEVA skrev:

Whaaat?
Den var ju skitfin sånär som på några få repor under framläppen.
Och allt under 15k mil är lågmil enligt mig. 55k kronor är inga pengar alls för en sån där bil.

Har du kollat KVD-annonsen?

Servicebok     Nej
Servicehistorik info     Handlingar saknas.
Väsentliga anm/fel: AC ur funktion.

Flera rispor. Repor/rispor på taket. Skrapmärken på stötfångarna. Bula och vass inbuktning på höger framdörr. Skrapmärken på höger tröskel och bakskärm. Skav/rispor längs med båda dörrar höger sidan. Stenskott vindruta. Repor på strålkastarglasen och vindrutan. Skrapade aluminiumfälgar. Invändigt fläckar och repor. Några små revor och hack i konstläder. Skav på paneler i bagaget. Plugg saknas till 12 voltuttag fram. Plastpanel i sidan på vänster framstol sitter löst, fästen sönder.

Så. Nej. Den är varken fin eller lågmilad. I mitt tycke.

Sök