2310
Sök

Slutdämpare audi a4 1,8

170 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
tja undrar vilken slutdämpare som är billig å gör så att bilen mölrar gött det ska vara två ut blås å helst lite up vinklade smile.

funderar på den här
http://www.scstyling.com/nooze-black-mu … -3164.aspx
eller fins det någon snyggare eller biligare någon annan stans ?

Avstängd
10 388 Inlägg
24 januari 2013
macke-92 skrev:
tja undrar vilken slutdämpare som är billig å gör så att bilen mölrar gött det ska vara två ut blås å helst lite up vinklade smile.

funderar på den här
http://www.scstyling.com/nooze-black-mu … -3164.aspx
eller fins det någon snyggare eller biligare någon annan stans ?

Spontant;

Tror inte någon slutdämpare gör så vidare mycket (OM du inte byter till en betydligt mycket mindre fullflödes)

Testa att dra bort "mittburken"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Large Cap
1 816 Inlägg
24 januari 2013
Bort med bakre ljuddämparen och sätt istället dit ett rakt rör och ett snyggt utblås bara.
Tycker du att det låter för mycket så sätter du dit en mindre fullflödesljuddämpare (som it_mutt nämnde).

170 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
Okej så en slutdäppare är helt onödigt? Bara på med ett rakt rör sen så ska det låta fint eller?

Large Cap
1 816 Inlägg
24 januari 2013
macke-92 skrev:
Okej så en slutdäppare är helt onödigt? Bara på med ett rakt rör sen så ska det låta fint eller?

Helt onödigt vet jag inte, men testa med rakt rör med ett, för dig, snyggt utblås. Sen om det inte kommer upp ljudmässigt till dina förväntningar så kan du köpa dig en fullflödesljuddämpare smile Är lite knep och knåp att få de där "perfekta" avgasljudet när man fixar själv. Annat är det ju med dom där färdiga avgassystemen av kändare märken.

Avstängd
10 388 Inlägg
24 januari 2013
Westergren skrev:
macke-92 skrev:

Helt onödigt vet jag inte, men testa med rakt rör med ett, för dig, snyggt utblås. Sen om det inte kommer upp ljudmässigt till dina förväntningar så kan du köpa dig en fullflödesljuddämpare smile Är lite knep och knåp att få de där "perfekta" avgasljudet när man fixar själv. Annat är det ju med dom där färdiga avgassystemen av kändare märken.

Bara att hålla med. Sen "låta fint", vågar nästan sätta pengar på att vi alla tre har olika uppfattning om vad som låter "gott" på en bil. Och jag skulle våga säga att det varierar från bil till bil också

170 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
med fint menar jag att det ska vara ett dovt muller smile

435 Inlägg
24 januari 2013
Den dämparen du linkade fast den cromade har jag på min, äru ute efter samma ljud?

170 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
ja vill ha typ samma som du har... vet du om det är bra den dom har bytt på din eller?

435 Inlägg
24 januari 2013
macke-92 skrev:
ja vill ha typ samma som du har... vet du om det är bra den dom har bytt på din eller?

Ja de är bara sista dämparen som är utbytt smile

170 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
okej ja då blir det å spara pengar till en sån då smile

435 Inlägg
24 januari 2013
macke-92 skrev:
okej ja då blir det å spara pengar till en sån då smile

tycker dock bakdämparna och drivknuten är topp 1 och 2 wink

170 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
haha ja det klart tro du jag skrev att man får spara....

59 Inlägg
26 januari 2013
Du vill inte köra med japs-dämp som har vinklat 4-5" eller vad det kan vara? Har en sån liggandes hemma! smile
Skulle bli snyggt om du moterar den så bara en liten "snutt" sticker fram bakom kofångaren!

Det är från 2.5" till 4" eller 5" kommer inte ihåg vilket!

Typ denna: http://www.realcar.se/product.php?id_product=18156

Avstängd
10 388 Inlägg
26 januari 2013
Hör visserligen inte hit alls, men; jag har sjukt svårt att förstå hur folk kan tycka det är snyggt

170 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
Niklas_N skrev:
Du vill inte köra med japs-dämp som har vinklat 4-5" eller vad det kan vara? Har en sån liggandes hemma! smile
Skulle bli snyggt om du moterar den så bara en liten "snutt" sticker fram bakom kofångaren!

Det är från 2.5" till 4" eller 5" kommer inte ihåg vilket!

Typ denna: http://www.realcar.se/product.php?id_product=18156

Nja vill ha dubbla pipor mycket snyggare

196 Inlägg
27 januari 2013
macke-92 skrev:

Jag snackade om detta i en annan tråd nyligen, men jag kan ta om det, mittre ljuddämparen fungerar som ett flamskydd.

170 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
Okej så den kan va bra å ha kvar då eller

196 Inlägg
6 februari 2013
macke-92 skrev:
Okej så den kan va bra å ha kvar då eller

Svar Ja.

170 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare