Release: Garaget 10.4

J_Jespersen Båtmek
26 januari 2013 · 720 Inlägg

_DamnIt skrev:

Lillalilja skrev:

_DamnIt skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73489/73489-6efb278acd9d1ec00c8dd85bf6ee5b3a.jpg
Annonsraden längst upp, kan ni inte se till så den antingen är där hela tiden, eller aldrig? Grymt jobbigt ifall man betar av alla projekt och liknande man följer, och listan hoppar upp och ner (blir jobbigt att ha koll ifall man har 60+ olästa trådar...)

I övrigt, gillar uppdateringen, men på reklamdelen fallerade det!

Skaffa adBlock så är den aldrig där!

Äh, så länge reklamen inte är störande, så får den gärna va där! Garaget måste ju få in stålarna! smile

Instämmer, tycker den reklamen som finns på gorg är på ett icke störande sätt. Men denna är jobbig som inte är där hela tiden.

Mack Forum- och sitemoderator
26 januari 2013 · 26 136 Inlägg

J_Jespersen skrev:

_DamnIt skrev:

Lillalilja skrev:

Skaffa adBlock så är den aldrig där!

Äh, så länge reklamen inte är störande, så får den gärna va där! Garaget måste ju få in stålarna! smile

Instämmer, tycker den reklamen som finns på gorg är på ett icke störande sätt. Men denna är jobbig som inte är där hela tiden.

Rätta mig om jag har fel, men den är ju bara där när man är på förstasidan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
J_Jespersen Båtmek
26 januari 2013 · 720 Inlägg

Mack skrev:

J_Jespersen skrev:

_DamnIt skrev:

Äh, så länge reklamen inte är störande, så får den gärna va där! Garaget måste ju få in stålarna! smile

Instämmer, tycker den reklamen som finns på gorg är på ett icke störande sätt. Men denna är jobbig som inte är där hela tiden.

Rätta mig om jag har fel, men den är ju bara där när man är på förstasidan?

Nej, den är där lite när som tongue

DJ-SAAB
26 januari 2013 · 274 Inlägg

Necra skrev:
För ljust.. men som tur har jag "energisparläge" aaa så skönt på natten (A)

Eller som tidigare sa i tråden, använd annars F.lux http://stereopsis.com/flux/ så skötet programmet automatiskt när de börjar bli mörkt. cool

Eller köp dessa http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/datorglasgon

Senast redigerat av Marcus017 (27 januari 2013)

I'm with you till the end of the line
DJ-SAAB
26 januari 2013 · 274 Inlägg

Mack skrev:

J_Jespersen skrev:

_DamnIt skrev:

Äh, så länge reklamen inte är störande, så får den gärna va där! Garaget måste ju få in stålarna! smile

Instämmer, tycker den reklamen som finns på gorg är på ett icke störande sätt. Men denna är jobbig som inte är där hela tiden.

Rätta mig om jag har fel, men den är ju bara där när man är på förstasidan?

Nja inte bara på förstasidan kan hända att reklamen är på [Min sida] t,ex

I'm with you till the end of the line
Mack Forum- och sitemoderator
26 januari 2013 · 26 136 Inlägg

Marcus017 skrev:

Mack skrev:

J_Jespersen skrev:

Instämmer, tycker den reklamen som finns på gorg är på ett icke störande sätt. Men denna är jobbig som inte är där hela tiden.

Rätta mig om jag har fel, men den är ju bara där när man är på förstasidan?

Nja inte bara på förstasidan kan hända att reklamen är på [Min sida] t,ex

Ah, nu fick jag till den så den var där också.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
DJ-SAAB
26 januari 2013 · 274 Inlägg

Mack skrev:

Marcus017 skrev:

Mack skrev:

Rätta mig om jag har fel, men den är ju bara där när man är på förstasidan?

Nja inte bara på förstasidan kan hända att reklamen är på [Min sida] t,ex

Ah, nu fick jag till den så den var där också.

Japp men den dyker inte upp hela tiden när man klickar in, typ lite när som dyker den upp! roll

I'm with you till the end of the line
Scoore
27 januari 2013 · 829 Inlägg

Brukar surfa på hemsidan via telefonen,och fram tills nu har jag inte haft något att klaga på.

När man har nya händelser och klickar på den ikonen så "rullgardinen" kommer,så ligger reklamen ÖVERST och blockerar de nya händelserna. Man får alltså gå in via "visa fler händelser" för att ens se och kunna klicka fram vad som är nytt.
Har inte varit så förr smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
chrizz Administratör
27 januari 2013 · 11 783 Inlägg

Scoore skrev:
Brukar surfa på hemsidan via telefonen,och fram tills nu har jag inte haft något att klaga på.

När man har nya händelser och klickar på den ikonen så "rullgardinen" kommer,så ligger reklamen ÖVERST och blockerar de nya händelserna. Man får alltså gå in via "visa fler händelser" för att ens se och kunna klicka fram vad som är nytt.
Har inte varit så förr smile

Vad använder du för telefon? Det ska inte vara så naturligtvis, och är heller inte så i vanliga webbläsare.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Crille93
27 januari 2013 · 362 Inlägg

En fråga ang mobilsidan ni ska göra...
Kommer det vara möjligt att ladda upp bilder direkt från telefonen då?
För det är något som skulle vara kanon om ni fixade! smile

Spana in Golfen!
24st 10" basar och mycket mer!
Golf 2 Ljudbygge
Bra Ljud i Bil / Kenwood / Silent Coat
Chevrolet Camaro Iroc-Z "FlatBeat" (1988)
Neuro Administratör
27 januari 2013 · 139 Inlägg

Mack skrev:
Är det bara för mig filmerna har blivit väldigt jobbiga på sista tiden? Känns som att alla måste buffras nu, som att jag sitter på en k56-modem..

Kör med IE9.

Det verkar som om TeliaSonera International Carrier (som säljer internetkapacitet över atlanten till väldigt många internetoperatörer) har problem med sin koppling till Google.
Youtube går tydligen väldigt långsamt för väldigt många svenskar (och förmodligen andra europeer också) på grund av detta. Jag fick nys om det i denna post som har lite mer information:

http://www.reddit.com/r/sweden/comments … outube_de/

Neuro Administratör
27 januari 2013 · 139 Inlägg

Crille93 skrev:
En fråga ang mobilsidan ni ska göra...
Kommer det vara möjligt att ladda upp bilder direkt från telefonen då?
För det är något som skulle vara kanon om ni fixade! smile

Det kommer att fungera. Det var en av de viktigaste detaljerna att få med för oss. Det fungerar perfekt i både Android och iOS.

Man kommer att kunna ladda upp i ett fotoalbum, samt även posta bilder till sin projekttråd efter att man laddat upp dem i ett album.

_DamnIt R1 driver!
27 januari 2013 · 5 128 Inlägg

_DamnIt skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73489/73489-6efb278acd9d1ec00c8dd85bf6ee5b3a.jpg
Annonsraden längst upp, kan ni inte se till så den antingen är där hela tiden, eller aldrig? Grymt jobbigt ifall man betar av alla projekt och liknande man följer, och listan hoppar upp och ner (blir jobbigt att ha koll ifall man har 60+ olästa trådar...)

I övrigt, gillar uppdateringen, men på reklamdelen fallerade det!

Fortsätter komma och gå, grymt irriterande! sad

chrizz Administratör
27 januari 2013 · 11 783 Inlägg

Jag ska titta på hur annonsen levereras, men att den "kommer och går" är väldigt svårt att komma ifrån tyvärr. Det är effekten av att platsen säljs till så kallat CPM, dvs annonsören köper ett antal annonsvisningar som fördelas över en tid, i vårt fall dygn. Det innebär att intensiteten på kampanjerna varieras automatiskt för att dygnsmålen ska nås, och då blir det som ni ser det.

Men som sagt, jag ska titta på det och försöka lösa det på något bra sätt så att det inte upplevs störande, eller åtminstone minska den oönskade effekten så gott det går.

När vi sen får in fler annonsörer på platsen samtidigt så kommer "hoppen" att avta också då platsen utnyttjas mer, men just nu och en tid framöver så har vi inget annat val.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Scoore
27 januari 2013 · 829 Inlägg

chrizz skrev:

Scoore skrev:
Brukar surfa på hemsidan via telefonen,och fram tills nu har jag inte haft något att klaga på.

När man har nya händelser och klickar på den ikonen så "rullgardinen" kommer,så ligger reklamen ÖVERST och blockerar de nya händelserna. Man får alltså gå in via "visa fler händelser" för att ens se och kunna klicka fram vad som är nytt.
Har inte varit så förr smile

Vad använder du för telefon? Det ska inte vara så naturligtvis, och är heller inte så i vanliga webbläsare.

Mvh

Samsung galaxy S2 kör jag med. Var inte så innan releasen av nya sidan,därför jag tänkte nämna det smile
När man sitter via datorn så är inte reklamen i vägen utan då hamnar den Under händelserna.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
DJ-SAAB
27 januari 2013 · 274 Inlägg

chrizz skrev:
Jag ska titta på hur annonsen levereras, men att den "kommer och går" är väldigt svårt att komma ifrån tyvärr. Det är effekten av att platsen säljs till så kallat CPM, dvs annonsören köper ett antal annonsvisningar som fördelas över en tid, i vårt fall dygn. Det innebär att intensiteten på kampanjerna varieras automatiskt för att dygnsmålen ska nås, och då blir det som ni ser det.

Men som sagt, jag ska titta på det och försöka lösa det på något bra sätt så att det inte upplevs störande, eller åtminstone minska den oönskade effekten så gott det går.

När vi sen får in fler annonsörer på platsen samtidigt så kommer "hoppen" att avta också då platsen utnyttjas mer, men just nu och en tid framöver så har vi inget annat val.

mvh

Hej,
Jag upplever det som att allt fungerar som de ska fast med surfplattan/Samsung Galaxy 10.1 tab och jag ser inget som är störande. smile Så jag tycker de nya fungera korrekt. smile

Mvh Marcus

I'm with you till the end of the line
_DamnIt R1 driver!
27 januari 2013 · 5 128 Inlägg

chrizz skrev:
Jag ska titta på hur annonsen levereras, men att den "kommer och går" är väldigt svårt att komma ifrån tyvärr. Det är effekten av att platsen säljs till så kallat CPM, dvs annonsören köper ett antal annonsvisningar som fördelas över en tid, i vårt fall dygn. Det innebär att intensiteten på kampanjerna varieras automatiskt för att dygnsmålen ska nås, och då blir det som ni ser det.

Men som sagt, jag ska titta på det och försöka lösa det på något bra sätt så att det inte upplevs störande, eller åtminstone minska den oönskade effekten så gott det går.

När vi sen får in fler annonsörer på platsen samtidigt så kommer "hoppen" att avta också då platsen utnyttjas mer, men just nu och en tid framöver så har vi inget annat val.

mvh

Aha, det va ju tråkigt att höra! Men får hoppas att du finner en lösning. Hade det inte gått att ha reklamen i sidorna av innehållet?

BlownT23
27 januari 2013 · 640 Inlägg

Är det bara jag eller tar det längre tid för sidorna att ladda upp. Verkar som det är reklamen som stör på nå´t vis och laddas upp sist på sidorna. Använder IE8.

Ford Kustom "Lady Bondo" (1946)
chrizz Administratör
27 januari 2013 · 11 783 Inlägg

BlownT23 skrev:
Är det bara jag eller tar det längre tid för sidorna att ladda upp. Verkar som det är reklamen som stör på nå´t vis och laddas upp sist på sidorna. Använder IE8.

Annonserna laddas in på ett nytt sätt som jag också skrev i första inlägget, men om inte annat så ska det vara snabbare nu. Tidigare kunde en annons hindra sidan från att laddas, men det händer inte längre, utan de kommer in på sidan efter att sidan redan är "ritad" på skärmen.

Mvh

PS. Uppdatera din webbläsare, IE8 är för gammalt :-)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
thelaughingmadman
28 januari 2013 · 711 Inlägg

chrizz skrev:
Jag ska titta på hur annonsen levereras, men att den "kommer och går" är väldigt svårt att komma ifrån tyvärr. Det är effekten av att platsen säljs till så kallat CPM, dvs annonsören köper ett antal annonsvisningar som fördelas över en tid, i vårt fall dygn. Det innebär att intensiteten på kampanjerna varieras automatiskt för att dygnsmålen ska nås, och då blir det som ni ser det.

Men som sagt, jag ska titta på det och försöka lösa det på något bra sätt så att det inte upplevs störande, eller åtminstone minska den oönskade effekten så gott det går.

När vi sen får in fler annonsörer på platsen samtidigt så kommer "hoppen" att avta också då platsen utnyttjas mer, men just nu och en tid framöver så har vi inget annat val.

mvh

Kan ni inte sätta en fast höjd på superTopWrap då?

EDIT: Testade och det verkar fungera:
http://oi47.tinypic.com/2qntc9t.jpg
(Klicka för full storlek)

Senast redigerat av thelaughingmadman (28 januari 2013)

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang