Som du har byggt nu så är det ju en rak plåt över hålet efter originaltanken. Det jag menar är att du kan bygga en försänkning istället och sänka ner tanken lite så att anslutningarna hamnar under bilen istället.
saken är den att det är inget hål under plåten, orginal tanken ligger kvar för att vikta ner röven på bilen jag kommer behöva lite vikt där bak då den är väldigt lätt
Ja men då blir det ju en annan femma. Fick för mig att du hade tagit bort original tanken
Kan ha varit missvisande, vet inte om jag nämnt att jag ska vikta ner med original tanken, dessutom på föregående bilder så ligger tanken inte i
Delvis framgång sen sist. Bytte VR givaren och började laborera i datorn igen. Testade gnistan på alla stift och den var bra. Provade spridarna också och även dom fungerade fint. Petade ner stiften igen och provade. Fick några djävulska avgassmällar och ibland tände den till fler gånger men den startade ej. sen gav batteriet upp!
RPM hoppar ganska mycket så fick tips att ändra lite på jordpunkterna till ms och på motorn så skall prova det. får börja där och åka tillbaka när batteriet har mer kräm i sig
Det går ju iallafall åt rätt håll, sist va de stendött
Delvis framgång sen sist. Bytte VR givaren och började laborera i datorn igen. Testade gnistan på alla stift och den var bra. Provade spridarna också och även dom fungerade fint. Petade ner stiften igen och provade. Fick några djävulska avgassmällar och ibland tände den till fler gånger men den startade ej. sen gav batteriet upp!
RPM hoppar ganska mycket så fick tips att ändra lite på jordpunkterna till ms och på motorn så skall prova det. får börja där och åka tillbaka när batteriet har mer kräm i sig
Det går ju iallafall åt rätt håll, sist va de stendött
Du kanske har skrivit de förut men har du en riktigt skärmad kabel till signalen till triggern? Kan bli alla möjliga konstiga utslag som den får störningar. Kul iallafall att det poffar något!
Delvis framgång sen sist. Bytte VR givaren och började laborera i datorn igen. Testade gnistan på alla stift och den var bra. Provade spridarna också och även dom fungerade fint. Petade ner stiften igen och provade. Fick några djävulska avgassmällar och ibland tände den till fler gånger men den startade ej. sen gav batteriet upp!
RPM hoppar ganska mycket så fick tips att ändra lite på jordpunkterna till ms och på motorn så skall prova det. får börja där och åka tillbaka när batteriet har mer kräm i sig
Det går ju iallafall åt rätt håll, sist va de stendött
Du kanske har skrivit de förut men har du en riktigt skärmad kabel till signalen till triggern? Kan bli alla möjliga konstiga utslag som den får störningar. Kul iallafall att det poffar något!
// Mvh
Nej det har jag inte.. så det borde jag kanske införskaffa mig När jag har upp Realtime display så hoppar RPM mellan 0-150 typ, har provat att flytta runt jordpunkterna lite på motorn osv men har inte kunnat testa så mycket pga batteri problem.
Försöker starta biljäveln men det går inte. Börjar bli rädd att jag har tabbat mig med kamaxlarna, ev skiftat så avgaskammen ligger på insugssidan och vise versa.. Det låter inga missljud ifrån toppen eller liknande men den tänder fel & i insuget och vägrar därför att starta..
Länk till filmklippet, skit kvalitet men det är ju ljudet som är viktigt! Har även Megalog fil om någon har lust att titta på den så kan jag skicka den på mail eller liknande.
Försöker starta biljäveln men det går inte. Börjar bli rädd att jag har tabbat mig med kamaxlarna, ev skiftat så avgaskammen ligger på insugssidan och vise versa.. Det låter inga missljud ifrån toppen eller liknande men den tänder fel & i insuget och vägrar därför att starta..
Länk till filmklippet, skit kvalitet men det är ju ljudet som är viktigt! Har även Megalog fil om någon har lust att titta på den så kan jag skicka den på mail eller liknande.
Videoklippet är inte tillgängligt!. Är motorn nollad annars? Har du ställt in allt rätt i sprutet? Trigger osv? SKicka logg till mig! eriklewin95@hotmail.com! Är inget geni, men kan kanske luska fram något
hejsan gott folk! Har haft sjuk mycket att göra på jobbet så garaget har legat på hyllan tyvärr.
Har fått motorn till gå ''riktigt''. Ska nolla boxen och börja om från början. tror de har skitit sig lite i några inställningar och är lättare att börja om från början
Har följt ditt MEGAPROJEKT . Alla vill ju ha din "slutprodukt" men hur många som kan "betala priset" är lätträknade. Underhållande och lärorikt .Vet att det är svårt att få med bilder när man håller på men du har lyckats bra . Som alltid behövs 3 ingredienser vid projekt. Tid ,Tur och Pengar , mest av allt behövs .....ALLT .
Har följt ditt MEGAPROJEKT . Alla vill ju ha din "slutprodukt" men hur många som kan "betala priset" är lätträknade. Underhållande och lärorikt .Vet att det är svårt att få med bilder när man håller på men du har lyckats bra . Som alltid behövs 3 ingredienser vid projekt. Tid ,Tur och Pengar , mest av allt behövs .....ALLT .
man får tacka för kommentaren! Jag ska försöka komma igång med bilen här nu igen så fort jag kan. har tyvärr 2 andra bilar som jag måste bli av med och lite annat.
hejsan gott folk! Har haft sjuk mycket att göra på jobbet så garaget har legat på hyllan tyvärr.
Har fått motorn till gå ''riktigt''. Ska nolla boxen och börja om från början. tror de har skitit sig lite i några inställningar och är lättare att börja om från början
Hoppas ni kan hålla ut!
Hur går det för dig med boxen? Kör du kamgivare i ms3 eller i ms3x kortet? Kommer inte ihåg hur jag byggde den. Är kamaxelgivaren kopplad i ms3x kortet så behöver boxen troligtvis ställas om. Har precis byggt ihop en till likadan box så såg att jag förmodligen gjort fel i din box. Därför kan det varit svårt att få den å gå rent
hejsan gott folk! Har haft sjuk mycket att göra på jobbet så garaget har legat på hyllan tyvärr.
Har fått motorn till gå ''riktigt''. Ska nolla boxen och börja om från början. tror de har skitit sig lite i några inställningar och är lättare att börja om från början
Hoppas ni kan hålla ut!
Hur går det för dig med boxen? Kör du kamgivare i ms3 eller i ms3x kortet? Kommer inte ihåg hur jag byggde den. Är kamaxelgivaren kopplad i ms3x kortet så behöver boxen troligtvis ställas om. Har precis byggt ihop en till likadan box så såg att jag förmodligen gjort fel i din box. Därför kan det varit svårt att få den å gå rent
Tjena, ursäkta sent svar! Har inte kollat så noga i vilket kort den går in i.. men tror de är x kortet..? Vad behöver man ställa om mer exakt? Jag ska nolla boxen med firmware iaf Har inte grejat med bilen på nån månad, ska ta nya tag om några veckor eller så..
hejsan gott folk! Har haft sjuk mycket att göra på jobbet så garaget har legat på hyllan tyvärr.
Har fått motorn till gå ''riktigt''. Ska nolla boxen och börja om från början. tror de har skitit sig lite i några inställningar och är lättare att börja om från början
Hoppas ni kan hålla ut!
Hur går det för dig med boxen? Kör du kamgivare i ms3 eller i ms3x kortet? Kommer inte ihåg hur jag byggde den. Är kamaxelgivaren kopplad i ms3x kortet så behöver boxen troligtvis ställas om. Har precis byggt ihop en till likadan box så såg att jag förmodligen gjort fel i din box. Därför kan det varit svårt att få den å gå rent
Tjena, ursäkta sent svar! Har inte kollat så noga i vilket kort den går in i.. men tror de är x kortet..? Vad behöver man ställa om mer exakt? Jag ska nolla boxen med firmware iaf Har inte grejat med bilen på nån månad, ska ta nya tag om några veckor eller så..
Ingen fara! Okej ja men det är mycket möjligt, programvaran gör nog ingen skillnad, det är några potentiometrar som behöver vridas om manuellt inuti boxen Ska ta fram bilder och info hur man gör det till dig Okej låter gött, hoppas du får ordning på den!
Hur går det för dig med boxen? Kör du kamgivare i ms3 eller i ms3x kortet? Kommer inte ihåg hur jag byggde den. Är kamaxelgivaren kopplad i ms3x kortet så behöver boxen troligtvis ställas om. Har precis byggt ihop en till likadan box så såg att jag förmodligen gjort fel i din box. Därför kan det varit svårt att få den å gå rent
Tjena, ursäkta sent svar! Har inte kollat så noga i vilket kort den går in i.. men tror de är x kortet..? Vad behöver man ställa om mer exakt? Jag ska nolla boxen med firmware iaf Har inte grejat med bilen på nån månad, ska ta nya tag om några veckor eller så..
Ingen fara! Okej ja men det är mycket möjligt, programvaran gör nog ingen skillnad, det är några potentiometrar som behöver vridas om manuellt inuti boxen Ska ta fram bilder och info hur man gör det till dig Okej låter gött, hoppas du får ordning på den!
Tjena, ursäkta sent svar! Har inte kollat så noga i vilket kort den går in i.. men tror de är x kortet..? Vad behöver man ställa om mer exakt? Jag ska nolla boxen med firmware iaf Har inte grejat med bilen på nån månad, ska ta nya tag om några veckor eller så..
Ingen fara! Okej ja men det är mycket möjligt, programvaran gör nog ingen skillnad, det är några potentiometrar som behöver vridas om manuellt inuti boxen Ska ta fram bilder och info hur man gör det till dig Okej låter gött, hoppas du får ordning på den!
Vore schysst!
Här är en bild på hur Ms3x kortet ser ut, skruva itu boxen och kolla så att "jp7" har en svart brygga. Håll kortet som på bilden, vrid bägge potensiometrarna moturs 5 varv, sedan den översta medurs 2 varv sen är boxen inställd för kamaxelgivaren in i ms3x kortet Bara hör av dig om du undrar nåt så ska jag hjälpa dig så gott jag kan 0730635766