Hej jag har en Volvo 940 tdic, jag undrar hur man får det ylande ljudet vid växlingarna. Har rakt 3" rör från turbon och öppetluftfilter men det "ylar" inte ändå. Någon som har några tips på hur jag får fram ljudet?
Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)
eftersom det är en diesel motor kan du helt enkelt slita bort wastegateslangen helt och hållet... en diesel motor ger bara laddtryck till mängden diesel du skickar in... finns inte wastegate på nån diesel motor som är av lite större kaliber.. och de går alldeles utmärkt att skruva på pumpen med plomberingen kvar var lite försiktig bara...
Så jag klipper alltså slangen mellan turbon och wastegaten? Och sätter ett t-kors, i ett t-kors finns ju 3 uttag, 1 går mot wastegaten, 1 mot turbon, men var ska jag koppla det 3dje?
Drar du slangen från wastegaten helt så öppnar den aldrig = släpper aldrig ut något övertryck. Och det är antingen den slangen du ska sätta laddtrycksmätare på eller om det finns nån bra slang på insuget Jag skulle dock koppla in laddtrycksmätare innan man börjar hålla på med t-kors.
Nej, sätter du mätaren på t-korset så blir det inget ökat turbotryck. Som någon skrev länre upp, du behöver inte sätta ett t-kors heller, klipp bort slangen bara. Funkar kanon. Du behöver inte ha en mätare heller om du absolut inte vill ha det, men vill du ha det kan du koppla den till uttaget på turbon som du tar bort slangen på.
men om jag vill ha kvar slangen och inte få ökat laddtryck, men vill ha laddtrycksmätare hade jag då kunnat sätta ett t-kors och kopplat in laddtrycksmätaren på?