4031
Sök

DLS Genesis slutsteg, något av värde?

1 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
Har 2 Dls Genesis slutsteg som bara ligger och tar plats i lägenheten. Jag undrar om det finns något värde i dom?
Eftersom de bara ligger och tar plats så funderar jag på att sälja dom men vet inte riktigt vad de är värda. De är lite smårepiga men annars i bra skick

Ena är en Genesis Model DA100 2x50w

Andra en Genesis Q200x 4x50w

Är det någon som kan ge mig lite information om värde? Tyckte de spelade riktigt bra när jag själv använde dem för några år sedan..

Tacksam för svar

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 januari 2013
Var riktigt dyra när de var nya och det är KVALLITÈ, dock så har dem rätt många år på nacken.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

559 Inlägg
28 januari 2013
nerojam skrev:
Har 2 Dls Genesis slutsteg som bara ligger och tar plats i lägenheten. Jag undrar om det finns något värde i dom?
Eftersom de bara ligger och tar plats så funderar jag på att sälja dom men vet inte riktigt vad de är värda. De är lite smårepiga men annars i bra skick

Ena är en Genesis Model DA100 2x50w

Andra en Genesis Q200x 4x50w

Är det någon som kan ge mig lite information om värde? Tyckte de spelade riktigt bra när jag själv använde dem för några år sedan..

Tacksam för svar

Detta var/är mycket fina grejor om man uppskattar välljud, men som ExtraKim säger så har dem inte så några år på nacken utan ganska många dessa fanns när jag tävlade redan 1995-96.
Prislapp är svårt att säga då man knappt får betalt för grejor som är ett år gamla nuförtiden så jag skulle personligen behållit dem och byggt något kul själv utav dem.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 januari 2013
Vi kan väl säga som så att du inte kan köpa något bättre slutsteg för de pengarna du får om du säljer. Så jag håller med Putte1.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök