Idag satte jag fart på bläster skåpet å körde lite framvagnsdelar. Bromssköldar bak + trumbromsarna å pitmanarmen på styrsnäckan kvar. Sen är de bara nya delar som inte behöver smaka på blästen :-) en fråga! Är de nån som vet om trumbromsarna fram är lika som bak ? Dom i bak var mer eller mindre slut Och ett fotografi på kvällens sysselsättningar
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
5 april 2013
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
Idag satte jag fart på bläster skåpet å körde lite framvagnsdelar. Bromssköldar bak + trumbromsarna å pitmanarmen på styrsnäckan kvar. Sen är de bara nya delar som inte behöver smaka på blästen :-) en fråga! Är de nån som vet om trumbromsarna fram är lika som bak ? Dom i bak var mer eller mindre slut Och ett fotografi på kvällens sysselsättningar
De här närmaste veckorna som kommer nu ska jag ängna mig åt att blästra lite små stag å prylar i skåpet å se över så ja fått allt klart inför lack. Innom 2 veckor lämnar ja iväg ram å lite andra grejor på blästring å lackering + allt ja blästrat själv då förståss:-) men idag blev de en slapp dag. Har även beställt lite grejor som kommer till början på nästa vecka kommer foto på de då :-)
Idag har jag gjort ren styrsnäckan å slipat den. Också tog ja fram kylarramen då ja tänkte lacka den i samma veva som ram och alla anndra grejor + inneskärmar. Svetsade igen gamla hål där nå relän å skit har suttigt, sedan slipa ja även dom plåtarna färdig för lack Sista bilden är allt som är färdigt aom ska iväg på blästring å lackering :-) Allt för idag
Var och hämta ett paket idag från norins. Var blandannat de sista till ramen. En bromsslang, klips till bränsleledningen och bromsrören tätningslist mellan kaross och stötfångare bak och främre blafjäderbultar.
6 583 Inlägg
10 april 2013
Jackson_ skrev:
Var och hämta ett paket idag från norins. Var blandannat de sista till ramen. En bromsslang, klips till bränsleledningen och bromsrören tätningslist mellan kaross och stötfångare bak och främre blafjäderbultar.
att du inte lät han skicka det med vår gemensamma beställning då som ligger & väntar på att bli komplett.? eller hade du brottom med prylarna.
Anntar att ja blir så ivrig att ja vill ha allt hemma tills dess att ramen med tillbehör är lackat ! Och i själva verket så får vell vi den beställningen innan ja har börjat montera ihop den iaf :p haha
6 583 Inlägg
10 april 2013
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
att du inte lät han skicka det med vår gemensamma beställning då som ligger & väntar på att bli komplett.? eller hade du brottom med prylarna.
Anntar att ja blir så ivrig att ja vill ha allt hemma tills dess att ramen med tillbehör är lackat ! Och i själva verket så får vell vi den beställningen innan ja har börjat montera ihop den iaf :p haha
troligen , jag mailade & frågade nyss, ska jag lägga till nitar till typskylten med i beställningen ?
Nu har bärarmarna kommit hem från usa iaf. Prylarna som är på lackeringen har blivit försenat så de har inte hänt allt för mycket. Har provat gjort ett citronsyra bad idag för prylarna som ska in på ytbehandling så fort de är klart. De verkar funka bra iaf :-) åter kommer med resultatet så fort det är klart. Bild på hur grejorna såg ut i nuläget iaf:-)